היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סגנון ניהולו של המנהל על רמת המוטיבציה של המורים בעבודתם

עבודה מס' 071067

מחיר: 449.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזה אופן משפיע מנהל דיקטטורי ונוקשה או מנהל דמוקרטי ומשתף על רמת המוטיבציה של המורים בעבודת ההוראה.

12,312 מילים ,29 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מחקר זה דן בהשפעת סגנון ניהולו של המנהל על רמת המוטיבציה של המורים בעבודתם. הסגנונות בהם המחקר מתמקד הינם סגנון הניהול הדיקטטורי למול סגנון הניהול הדמוקרטי. השאלה המובילה את המחקר היא: באיזה אופן משפיע מנהל דיקטטורי ונוקשה או מנהל דמוקרטי ומשתף על רמת המוטיבציה של המורים בעבודת ההוראה. וכן בוחן את תפיסת המורים לגבי סגנון הניהול של מנהלם ואת השפעתו על רמת המוטיבציה שלהם בעבודתם.
סגנון ניהול דיקטטורי מאופיין בריכוזיות שנמצאת אצל המנהל בלבד. זהו מנהל הדוגל בחוסר שיתוף, בקפדנות ואף ברדייה כלפי אנשי הצוות. סגנון ניהול זה מסוגל להתבטא באופן גלוי או באופן סמוי. כאשר האופן הסמוי שלו הוא כזה, שכלפי חוץ נראה כי קיימת מערכת יחסים הדדית ושוויונית בין המנהל לבין אנשי הצוות. אך בפועל, ברור לכל אנשי הצוות כי דבר לא יבוצע ללא אישורו המפורש של המנהל (אדהרד, 2014). לעומת זאת, סגנון ניהול דמוקרטי מאופיין בשיתוף אנשי הצוות בכל הקשור לארגון. המנהל הדמוקרטי עסוק ביצירת מערכת שתרתום את איש הצוות למחוייבות ולמיצוי יכולותיו במסגרת פעילותו בארגון (דרור, נבו ושפירא, 2003).
קיימת תפיסה לפיה מורים סובלים מהיעדר מוטיבציה בעבודתם. אך יחד עם זאת, תמריצים חיצוניים אשר היו נכונים להגברת רמת המוטיבציה של עובדי מערכות אחרות, כדוגמת תגמול כספי, נמצאו כלא מתאימים מספיק עבור עובדי מערכת החינוך. במקום זאת נמצא כי כאשר מורה מקבל תמריצים פסיכולוגיים שנותנים לו לחוש כי דעתו נחשבת בקרב ההנהלה, וכי יש לו "גב" חזק של הנהלה מאחוריו, אזיי רמת המוטיבציה שלו תעלה (Evans, 1998).
לאור כל זאת, אנסה לבדוק במחקר זה מספר שאלות הנוגעות להשפעת סגנון הניהול בו נוקט מנהל בית הספר על רמת המוטיבציה של המורים אשר מופקדים תחתיו.
מטרת המחקר היא להציג את סגנון הניהול הדיקטטורי מול סגנון הניהול הדמוקרטי כפי שהם באים לידי ביטוי בעיני מורים, ולתאר את השפעתם על רמת המוטיבציה בקרב מורים כמו כן, מטרת המחקר היא לבחון את תפיסת המורים את סגנונו של מנהלם ואת השפעתו על רמת המוטיבציה שלהם בעבודתם.
חשיבות המחקר טמונה בעובדה שהוא יכול להוות המלצה בפני מנהלי בתי ספר לגבי שינוי סגנון הניהול במידת האפשר בכדי לקבל צוות יעיל. וזאת באמצעות הצגת המסקנות שיגזרו ממנו לגבי רמת השפעת המנהלים על המוטיבציה של צוותם.
המחקר יבוצע על ידי החוקרת באמצעות הגישה האיכתונית. במהלכו יבוצעו ראיונות עומק חצי מובנים עם מורים בטווח גילאים רחב העובדים במוסדות לימוד שונים.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
1. סגנונות ניהול
1.1 סגנון ניהול דיקטטורי
1.2 סגנון ניהול דמוקרטי
1.3 מנהיג לעומת שליט
1.4 מנהל כמניע צוות
2. רמת המוטיבציה אצל מורים
2.1 מוטיבציה בעבודה
2.2 מוטיבציה במערכת החינוך
2.3 גורמים המניעים את המורה בעבודתו
3. השפעת המנהל על צוותו
3.1 היכרות אישית של המנהל את צוותו
3.2 יחסי אמון והערכה בין המנהל לצוותו
3.3 תפיסת הצוות את המנהל
4.1 שאלת המחקר
4.2 שאלות משנה
תיאור הפרויקט
רציונל המחקר
גישת המחקר
מקום ביצוע הפרויקט
אוכלוסיה
כלי המחקר
כלי העיבוד והניתוח
מהימנות ותוקף
אתיקה
ממצאים
סגנון ניהול דיקטטורי
סגנון ניהול דמוקרטי
תפיסת הצוות את המנהל
רמת המוטיבציה אצל מורים
השפעת המנהל על הנעת צוותו
דיון
רפלקציה
מגבלות הפרוייקט
סוגיות אתיות
סיכום ומסקנות
נספחים

קטע מהעבודה:

לכל מנהל קיים סגנון ניהול שונה. לפי סגנון ניהול זה הוא מנהיג את הארגון שלו. סגנון הניהול הוא אחד מהגורמים החשובים ביותר ליצירת האקלים ארגוני. קיימות חלוקות שונות של סגנונות ניהול. בחלק זה של סקירת הספרות אתמקד בחלוקתם של סגנונות הניהול לשני סגנונות עיקריים. הראשון הוא סגנון הניהול הדיקטטורי. סגנון הנשען על בעיקר סמכות. ואילו סגנון הניהול השני הוא סגנון הניהול הדמוקרטי והמשתף. זהו סגנון הנשען על רצון לשוויוניות (הרפז, 2018).
מחקרים אשר בחנו גברים מול נשים אשר מחזיקים במשרות ניהוליות גילו כי נשים לרוב נוטות לסגנון ניהול דמוקרטי. זאת כמובן בהשוואה למנהלים גברים. אך יש להבהיר כי סגנונות הניהול השונים קיימים בכל מגדר. בהערת אגב ראוי לציין כי על אף שנשים התערבו מאוד בעולם העבודה והכלכלה, עדיין קיימת תפיסה כי מקצועות ניהול שייכים לעולם הגברי. תפיסה זו הולכת ומשתנה למול המציאות, שבה נשים תופסות תפקידי מפתח רבים (שפירא ועראר, 2015).

תגים:

הנעה · מוטיבציה · הוראה · מורים · עובדים · מנהלים · מינהל חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סגנון ניהולו של המנהל על רמת המוטיבציה של המורים בעבודתם", סמינריון אודות "השפעת סגנון ניהולו של המנהל על רמת המוטיבציה של המורים בעבודתם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.