היישום אינו מחובר לאינטרנט

סגנונות מנהיגות ואפקטיביות של מנהלי בית-ספר

עבודה מס' 061151

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סגנונות המנהיגות השונים, המנהיגות בחינוך והקשר בין סגנונות מנהיגות לאפקטיביות.

3,745 מילים ,20 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

אחד הגורמים שהובילו לשינוי בתפיסת תפקידו של המנהל, הוא גורם אי-הודאות, המאפיין את המאה שלנו. כיום, מנהלים נדרשים לקבל החלטות בעומדם מול בעיות של חוסר יכולת לשלוט במידע, ומול מציאות דינמית ומשתנה. במקביל, חלו במערכת החינוך שינויים חברתיים הקשורים בתהליכי ביזור ודמוקרטיזציה כגון בחירת
הורים ותחרות בין בתי-ספר, כל אלה העניקו משקל כבד יותר לתפקיד המנהל וסייעו להתפתחות מושג המנהיגות החינוכית וכמו גם המנהיגות האפקטיבית.

התפתחות זו מתבטאת בעניין הרב שמבטאים מחקרים רבים אין-ספור העוסקים בהגדרת המנהל\המנהיג ובשינוי שחל בהגדרה זו. מחקרים אלה מסמנים את עובדת חדירת מושג המנהיגות אל תוך ארגונים עסקיים וחינוכיים.
פרידמן (1992) למשל, טוען כי האבחנה המסורתית בין מנהל למנהיגות אינה רלבנטית יותר. הוא מציע התייחסות חלופית אל העומדים בראשי הארגון, כאל מנהלים הנוקטים סגנונות מנהיגות שונים, ההולמים מצבים שונים בסביבתו הפנימית והחיצונית של הארגון.
אם כן, האבחנה בין מנהל למנהיג מטשטשת עקב שינויים שסביבת הארגון מציבה על סף המאה ה-21: שינויים חברתיים, כלכליים, טכנולוגיים בלתי-פוסקים המעמידים את המנהל בפני מצב שבו קשה מאוד לנבא ולשלוט בכל המידע הדרוש לארגון לצורך המשך תפקודו. אם פעם מנהל בי"ס (או ארגון רגיל) יכל לשמור על תפקוד תקין של הארגון על-ידי דאגה לפעילות תקינה ושוטפת ותו לא, כיום אין זה מספיק, הוא חייב להיות בקשר מתמיד עם הסביבה "עם היד על הדופק", ולשמור על מערכת יחסים תקינה עם סביבתו, ולשרוד בתחרות הקיימת בין הארגונים.
בעבודה זו, נסקור בחלק הראשון את סגנונות המנהיגות השונים, בחלק השני את המנהיגות בעולם החינוכי ובחלק השלישי נסקור גישות העוסקות בקשר שבין סגנונות מנהיגות לאפקטיביות כאשר ההתמקדות תהיה על אפקטיביות חינוכית.

תוכן עניינים:
מבוא

חלק 1: מנהיגות ארגונית
1. גישות לחקר המנהיגות
2. מרכיבי המנהיגות
3. סגנונות מנהיגות
4. אפקטיביות

חלק 2: מנהיגות מנהלי בי"ס
1. מנהיגות חינוכית בבית-ספר
2. סגנונות מנהיגות של מנהלי בי"ס

חלק 3: סגנונות מנהיגות ואפקטיביות
1. אפקטיביות ביה"ס
2. הקשר בין סגנונות מנהיגות לאפקטיביות

דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אילון,ג., גל,פ., ופופר. מ. (1996). "על המנהיגות האיכותית - אמון, אמינות ואמונה". משאבי אנוש, פברואר 1996. 18-20.
גזיאל, חיים. (1987). יסודות במנהל ציבורי. הוצאת דקל, תל-אביב.
לנדאו, דנה (1995). סגנון מנהיגות של מנהלי בית-ספר: האם למנהל יש סגנון אחד, או סגנון משתנה ממורה למורה - יישום שיטת ה- WABA. עבודת גמר לקראת התואר "מוסמך אוניברסיטה" מ.א. אוניברסיטת תל-אביב.
פרידמן, חיים. (1992). "סגנונות מנהיגות במרחב ארגוני משתנה: המרה, שגרה ושילוב". עיונים במנהל ובארגון החינוך. 18. 4-34.
Barnard, Chester, I. (1938). Functions of An Executive, Cambridge: Harvard University Press.
C.G. Brown et Al. (1978). The Study of Leadership, The Interstate Printers, N.Y., 263-274.
Davis. (1957). Human Relations in Business, N.Y., 61-160.
Etzioni, Amitai. (1961). A Comparative Analysis of Complex Organizations. New York: Free Press.
Farber, B. (1983). Stress and Burnout in The Human Service Professions. (ed.). New-York: Pergamon Press.
Fibkin, W. (1983). Organizing Helping Sellings to Reduce Burnout in the Human Service Profession, 175-187. New-york: Pergamon Press.
Fielder, Fred. (1967). A Theory of Leadership Effectiveness. New-york: McGraw-Hill.
Gorton, R. A. (1960). School Administration and Supervision. Dubuque, IOWA: WM.C. Brown.
Halpin, A. W. (1955). The Leader Behavior and Keadership Ideology of Educational Administrators and Aircraft Commanders. Harvard Educational Review, 25, 18-32.
House, R.J., Baetz, M.L. (1979). Leadership: Some Empirical Generalizations and New Research Directions: in Research in Organizational Behavior, Vol. 1. Greenwich, CT: JAI.
Immegart, G.L. (1988). Leadership and Leader Behavior. In N.J Boyan (ed.). Handbook of Research on Educationl Administration. New-york: Longman.
K. Katz, Skills of An Effective Administrator, Harvard Business Review, 35-42.
Lewin, K., Lippit, R., K. White, (1939). Patterns of Aggressive Behavior in Experimentally Created "Social Climtes"' Journal of Social Psychology, X. 271-99.
Rutherford, W.L. (1984). Styles and Behaviors of Elemantary School Principals. Education and Urban Societies, 17, 9-29.
Stogdill, R.M. (1948). Personal Factors Associated with Leadership: a Survey of The Literature. Journal of Psychology, 25. 35-71.
Wayne, K. Hoy Cecil G. Miskel. (1978). Educational Administration: Theory, Research and Practice." New-York: Random House.

תגים:

מנהלי בית ספר · סגנונות ניהול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סגנונות מנהיגות ואפקטיביות של מנהלי בית-ספר", סמינריון אודות "סגנונות מנהיגות ואפקטיביות של מנהלי בית-ספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.