היישום אינו מחובר לאינטרנט

תגובת ילדי הגן לספרים בנושא חברות

עבודה מס' 070989

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תגובתם של ילדי הגן לספרי ילדים בנושא חברות.

9,504 מילים ,35 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

במסגרת מחקר זה נבחנו תגובות ילדי הגן לספרי ילדים בנושא חברות. בחינה זו נעשתה במחקר זה באמצעות השיטה האיכותנית אשר כללה ראיונות עם קבוצה של 8 ילדים אשר להם הוקראו ספרי הילדים הבאים אשר עוסקים בחברות: "הארנב הקשיב", "שירת בת הים", "טיפ טיפה אמיץ", "ידי הזהב של קלואי" ו"חד קרן במיוחד בשבילך".
ניתוח תגובות הילדים העלה 3 תמות מחקר מרכזיות אשר נמצאו בניתוח הראיונות: תמה ראשונה עוסקת בתפיסת הילדים את מושג החברות ואת החבר הטוב מול החבר הרע. תמה שניה עוסקת בתגובות הילדים לגיבור השרוי במצוקה ואילו תמה שלישית עוסקת בתפיסת הילדים את סביבת הגיבור.
ניתוח תמות אלה הוביל לממצאים לפיהם תגובות ילדי הגן כלפי ספרות ילדים הינה תגובה ההולמת את הספרות העוסקת בתגובת הקורא וילדי הגן אכן חווים תיארו אמפתיה רגשית והזדהות עם גיבור הספר ועם המצב החברתי שנקלע אליו, והילדים משליכים את המצב בו נמצא הגיבור על חייהם שלהם ומנסים למצוא פתרונות כאילו הם בעצמם נמצאים בסיטואציה זו ולבסוף הילדים מפגינים ריחוק על מנת לראות את כל הסיטואציה הכוללת בה נמצא הגיבור תוך איזון המצב החברתי אליו הוא נקלע. כך למעשה הילדים מפנימים סיטואציות חברתיות שונות אשר מלוות או עלולות ללוות אותם בהמשך חייהם ומתוך הסיפורים הם מצליחים ליצור לעצמם פתרונות ודרכים לצאת ממצבים חברתיים אלה באופן מיטבי.

תוכן עניינים

1. סקירת ספרות
1.1 תגובת הקורא
1.2 ביבליותרפיה
1.3 חברות בחברה הישראלית
1.4 חברות בגיל הרך
1.5 חברות בספרות ילדים
2. שיטת המחקר
2.1 שדה המחקר
2.2 משתתפי המחקר
2.3 הליך המחקר
2.4 סוג המחקר
2.5 כלי המחקר
2.6 רשימת הספרים ושיקולי הבחירה
3. ממצאים
3.1 תפיסות הילדים את מושג החברות ואת החבר הטוב מול החבר הרע
3.2 תגובות הילדים לגיבור השרוי במצוקה
3.3 תפיסת הילדים את סביבת הגיבור
4. דיון ומסקנות
4.1 דיון
4.2 מגבלות המחקר
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השיח הנוצר בין הילד בגיל הרך ובין הוריו על ידי קריאת ספר ילדים, יוצר למעשה שיח משפחתי המתבטא בהבנה רגשית-חברתית של הילד בחיי היום-יום. כך, תדירות שיח זה בין הילד והוריו, הן בדיבור משותף והן על ידי קריאת סיפור לילד על ידי אחד מהוריו, מוצא קשר אדוק עם תדירות התייחסות הילד למצבים חברתיים שונים ותדירות יכולת שיתוף הפעולה של הילד עם ילדים אחרים (פיין, ארם וזיו, 2014).
בשנות השבעים של המאה ה-20 עלתה קרנה של תאוריית תגובת הקורא המתמקדת באופן שבו ממשמע הקורא את הטקסט הספרותי ומיישב את פערי האי-מוגדרות העולים מתוכו (איזר, 2006 אצל רודין וסצ'רדוטי, 2016). בלשונו של גריג אצל רודין וסצ'רדוטי (2016) מדובר אפוא בתגובות השתתפות של הקורא שאינן היסקיות, היינו תגובות מנטליות פעילות, שקוראים מפיקים אותן בזמן שהם חווים עולמות סיפוריים.

תגים:

הגיל הרך · קטינים · חברות · סיפור · ספרות · הקראה · חינוך · חבר · רגש · ערכים · גן ילדים · ספרי ילדים · ביבליותרפיה · רגשות · שיח רגשי · חיות · ספרותרפיה · טקסט · טקסטים · אגדה · אגדות · מיומנות חברתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תגובת ילדי הגן לספרים בנושא חברות", סמינריון אודות "תגובת ילדי הגן לספרים בנושא חברות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.