היישום אינו מחובר לאינטרנט

חקיקה בנושא הסתה בארץ ובעולם

עבודה מס' 070964

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת החוק בארץ ובמספר מדינות בעולם כלפי הסתה תוך התייחסות לשני מקרי בוחן: חנין זועבי ומאיר כהנא.

6,587 מילים ,20 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

הסתה למעשי טרור בקרב יהודים וערבים כאחד נחשבת אחד הכוחות המניעים פעילות טרוריסטית ומאפשרים אותה. מדינת ישראל נתנה ביטוי לתמיכתה העקרונית בתפיסה זו כבר באחד החוקים המוקדמים שנחקקו בה בנושא - פקודת מניעת טרור, התש"ח 1948. כיום ניתן להצביע על הסכמה בין לאומית רחבה באשר לצורך בהטלת הגבלות משפטיות על הסתה לטרור. לשיא הגיעה הסכמה זו עם אימוצה של החלטה 1624 של מועצת הביטחון של האו"ם משנת 2005. החלטה זו קובעת כי על כל המדינות לנקוט צעדים מתאימים, ככל שיידרש ובהתאם למחויבויותיהן לפי המשפט הבין לאומי, כדי לאסור בחוק הסתה לפעולות טרור.
ההחלטה נותנת ביטוי לתפיסה הגורסת כי הסתה לטרור יוצרת אווירה אשר משפיעה על יחידים וארגונים לבצע מעשי טרור ומעניקה להם לגיטימיות. עם זאת, ההסכמה החדשה אינה מצליחה להתגבר על עובדת קיומן של גישות חוקתיות שונות בנושא, והשוני ביניהן מקשה את יישומה. ניתן להבחין בין מדינות שגישתן החוקתית להסתה מאפשרת איסורים ברורים וישירים של הסתה לטרור או לאלימות לבין מדינות אשר הסתייגו מכך לאורך השנים אך מתמודדות כיום עם הצורך לבחון מחדש את גישתן. בין מדינות אלה נמצאת גם מדינת ישראל אשר מקרים שונים של הסתה אשר חלקם יפורטו במחקר זה באים בהתנגשות עם חוק חופש הביטוי. לפיכך, מטרת מחקר זה הינה לתת מענה על שתי סוגיות עיקריות בעניין הסתה:
* האם החוקים העוסקים בנושא הסתה לגזענות, לאלימות וטרור מרתיעים את נבחרי הציבור?
* כיצד מתמודדות רשויות החוק עם העוברים על החוק?
המחקר בנוי באופן הבא: תחילה מוצג פרק סקירת הספרות המציג את המונח 'הסתה' כפי שבא לידי ביטוי בחוק העונשין תשס"ב. בהמשך לכך מוצג החוק בארץ בנוגע להסתה והסתה לטרור בפרט. בשלב הבא בחלק זה מוצג החוק באירופה ובארה"ב כאשר נאמדים ההבדלים בין החוקים בארץ ובחו"ל.
בחלק הבא של העבודה מוצגים שני מקרי בוחן של אישי ציבור: חנין זועבי ומאיר כהנא, אשר פעלו רבות בתחום הפוליטי-ציבורי כאשר חלק ניכר מפועלם גבל ואף חצה את גבול חופש הביטוי והביא לידי הסתה. חלק זה מציג את הרקע האישי של אישי הציבור הנבחרים ואת פועלם בנושא הסתה ותגובת הרשויות השונות להסתה זו.
בחלק השלישי של העבודה מוצג פרק הדיון אשר מציג את ממצאי המחקר בכללותם, סוקר את שני מקרי הבוחן שנבחנו בעבודה ואומד על ניתוח קטגורי של פועלם אל מול התוצאות ש פעולות אלו בידי הכנסת, החוק ובית המשפט העליון. בנוסף חלק זה מציג סיכום של הדברים, מגבלות מחקר זה והצעות למחקר המשך.
המחקר הינו מחקר עיוני-תיאורטי. כלי המחקר בו נעשה שימוש בעבודה זו הינו ניתוח קטגורי של שני אישי ציבור על סמך סקירת ספרות מורחבת וכתבי עיתונות ופסקי דין שונים.
פרק הזמן שבו נבחנת תופעת ההסתה לטרור במדינת ישראל הינם תקופות הזמן בהן כיהן מאיר כהנא, בין השנים 1971-1990 והשנים בהן כיהנה חברת הכנסת חנין זועבי, 1997-2015. הקריטריונים לבחינת מתן מענה לשאלות המחקר הינם פעולות הסתה בקרב שני האישים, דעותיהם הפוליטיות לאורך השנים, פרסומים שונים שפרסמו וכן כתבי אישום שהוגשו נגד השניים במהלך כהונתם בכנסת בשנים שונות. לבחינת קריטריונים אלה נעשה שימוש בניתוח תוכן, כתבי עת ופרסומים שונים בעיתונות ובאינטרנט אשר עסקו בפעולותיהם של אלה ופסקי דין שנפסקו נגדם בגין פעולות הסתה למינהם שהחוק ראה כחוצים את חופש הביטוי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 שאלת המחקר
2.2 שיטת המחקר
1.3 כלי המחקר

2. סקירת ספרות
2.1 הסתה- מהי
2.2 חוק נגד הסתה לטרור ואלימות בישראל
2.3 חוק נגד הסתה במדינות נבחרות בעולם

3. ניתוח קטגורי חנין זועבי ומאיר כהנא
3.1 חנין זועבי
3.2 מאיר כהנא

4. דיון וסיכום
4.1 דיון
4.2 סיכום
4.3 מגבלות המחקר
4.4 הצעות למחקרי המשך
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הסתה למעשי טרור נחשבת אחד הכוחות המניעים פעילות טרוריסטית ומאפשרים אותה. הדיון בישראל בנוגע לאיסור הסתה לטרור אינו חדש, ושורשיו מגיעים עד תקופת המנדט הבריטי על ארץ ישראל והחקיקה של ימי ראשית המדינה. הטלת האיסורים המשפטיים על הסתה לטרור החלה בחקיקה מתקופת המנדט. עברת ה"המרדה" שנחקקה בתקופה זו, בעיקר כדי להגן על יציבות השלטון, אסרה הסתה להשתתפות בפעולות נגד הממשלה או נגד שלום הציבור. סמוך לאחר הקמת המדינה, בשנת 1948, על רקע רציחתו של שליח האו"ם הרוזן ברנדוט על ידי חברים בארגון לח"י, נחקקה פקודת מניעת טרור. הפקודה הסמיכה את הממשלה להכריז על ארגון כ"ארגון טרוריסטי", והגדירה פעילות, חברות או תמיכה בארגון כזה כעברות פליליות. בין יתר המעשים שהוגדרו כ"תמיכה" בארגון טרור כללה הפקודה גם התבטאויות, בעל פה או בכתב, של תמיכה בארגון. הפקודה עודנה בתוקף, אם כי היא תוקנה במהלך השנים, בין היתר בכל הנוגע בהסדרים שעניינם הסתה (Ginkel, 2011).

תגים:

ישראל · יהודים · ערבים · טרור · פקודה · בין לאומי · הסתה · חופש הביטוי · חוקים · הכנסת · פלגים · אלימות · גזענות · חברי כנסת · רצח רבין · חנין זועבי · BDS · ביטחון לאומי · בטחון · בטחוני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חקיקה בנושא הסתה בארץ ובעולם", סמינריון אודות "חקיקה בנושא הסתה בארץ ובעולם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.