היישום אינו מחובר לאינטרנט

החקיקה בדבר זכויות הילד ויישומה בישראל

עבודה מס' 070189

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בחקיקה הבינלאומית בדבר זכויות הילד ויישומה בישראל מאז נכנסה לתוקף.

4,114 מילים ,13 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בחקיקה הבינלאומית בדבר זכויות הילד וביישומה בישראל מאז נכנסה לתוקף.
הפרק הראשון עוסק בסקירה כללית של האמנה . מהן הזכויות הבסיסיות ומדוע יש צורך בהגנה על זכויות אלה, מהי חשיבותה של האמנה, מהו ערכה החינוכי והמוסרי.
כמו כן, תוצג הוכחת חשיבותו של המוסד החינוכי בבואו לתרום ליישום החקיקה בדבר זכויות הילד.
הפרק השני עוסק ביישום בפועל של החקיקה בישראל. כיצד יישום החקיקה בישראל משפיע על מערכות חברתיות ועל מערכות דידקטיות (בדגש על מערכת החינוך) וכיצד הוא משפיע על עמדת הילד במשפחה, מהו הגוף הרשמי בישראל העומד מאחורי יישום חוקי זכויות הילד ועידוד המודעות לזכויות אלו בחברה הישראלית.
הפרק השלישי ידון בבעיות, באתגרים ובקשיים שעומדים בפני החברה בישראל - במאמציה ליישם את החקיקה.
לסיכום העבודה, יוצגו ההשלכות של יישום החקיקה בישראל, אל מול יישום האמנה בדבר זכויות הילד במסגרת הספרייה. תפקידי הספרן חייבים להיעשות בד בבד עם היכרות האמנה בדבר זכויות הילד. הנושא יוצג בקצרה ויש לראות בו כהמלצה אישית ליישום עתידי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - סקירה כללית של האמנה לזכויות הילד. חשיבותה, ערכה (החינוכי והמוסרי) והצורך בקיומה
פרק ב' - יישום החקיקה בישראל
פרק ג' - הבעיות, האתגרים והקשיים העומדים בפני החברה בישראל במאמציה ליישם את החקיקה
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת קורס "מידענות וספרנות לילדים ונוער".

קטע מהעבודה:

במשך הזמן, חל שינוי בהתייחסות לילדים. האמנה בדבר זכויות הילד היא זו שהביאה בעצם לתפנית הקיצונית שבעטיה חלה מהפיכה בתפיסה ובמחשבה של החברה כפי הילד וזכויותיו.
אמנת זכויות הילד הינה בינלאומית. מרבית חברי האומות המאוחדות אישרו את האמנה , בצורה מלאה או חלקית. עצרת האו"ם הסכימה לאמץ את האמנה ולצרף אותה לחוקים הבינלאומיים ב-20 לנובמבר 1989. האמנה נכנסה לתוקף בשנת 1990, לאחר שאושרה על ידי מספר המדינות המינימאלי הדרוש.
האמנה לזכויות הילד היא מסמך כוללני ואינטגרטיבי היוצר את מערכת הסטנדרטים המקיפה ביותר המקובלת ביותר בעולם, שהושגה עד כה. האמנה מציגה את הילדים כיצורי אנוש בעלי כבוד וזכויות, ולא כרכוש או כאובייקט (hart and pavlovic, 1991).

תגים:

ילדים ונוער · חקיקה · ספריות · ספרנים · ספריה · מידענות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החקיקה בדבר זכויות הילד ויישומה בישראל", סמינריון אודות "החקיקה בדבר זכויות הילד ויישומה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.