היישום אינו מחובר לאינטרנט

סחר בנשים בישראל כתופעת הגירה

עבודה מס' 070924

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד פועלים ארגונים בארץ ובעולם על מנת להתמודד עם הגירת נשים בין מדינות כחלק מתופעת סחר עולמי בנשים.

9,124 מילים ,29 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

סחר בבני אדם בעולם נמצא במגמת עלייה מתמדת. קורבנותיו העיקריים הם מגזרים חלשים: תושבי מדינות עניות, מיעוטים, ילדים ונשים. לסחר בנשים פנים רבות אולם הביטוי שיבחן במחקר זה הינו הסחר בנשים לתעשיית המין.
זנות מוגדרת כפעולה בה אדם מקיים יחסי מין עם אחר תמורת כסף או אתנן. מקור המילה באנגלית - Prostitute - הוא במילה הלטינית Prostituire, שתרגומה המילולי הוא חשיפה למבטי הציבור, ובמקרה זה, היות אישה או אדם מוצגים למכירה או לסחר. זנות וסחר בנשים הן תופעות ברות קיימא בחברה הישראלית מאז הקמתה. על פי מאפייניה החמורים השונים, תופעת הזנות והסחר מוכרת כבעיה חברתית בעלת טווח משמעויות פוגעניות רחב, שכן ידוע כי נשים בזנות נופלות כחלק בלתי נפרד משגרת יומן קורבן לאלימות פיזית קשה ביותר - מאונס ואלימות מינית ועד לשוד ורצח - ובנוסף סובלות מפגיעות נפשיות חמורות הנובעות מהחשיפה המתמשכת למצבים טראומטיים קיצוניים.
היקף תופעת סחר הנשים בישראל מוערך על-ידי גורמים שונים בכמליון מגעים המתקיימים עם נשים בזנות מדיי חודש בחדשו. מאפייניה של הסחר בנשים כתופעה חברתית, מבהירים היטב כי המדובר במוסד מושרש היטב בחברה, כזה המנציח את אי השוויון בין גברים ונשים באמצעות התפיסה כי לגברים זכות לקנות ולהעביר לרשותם אדם אחר לצורך סיפוק צרכיהם המיניים.
הסחר בנשים במתכונות הנוכחית מתקיים בישראל מראשית שנת ה-90 של המאה ה-20. הסיבות שהביאו לפריחתו קשורות לתהליכים גלובאליים ומקומיים כאחד. לעלייה בהיצע הנשים לצורכי זנות תרמה רבות התפרקותה של ברית המועצות והזעזועים הכלכליים שבאו בעקבותיה. כיום, נשים ממדינות שונות ובעיקר ממדינות חבר העמים, מובאות לישראל כדי לעבוד בתעשיית המין. הנשים מועברות באמצעות רשתות מאורגנות היטב שמעסיקות עובדים בישראל ובמדינות האם. אותם ארגונים מפרסמים מודעות המציעות לנשים צעירות ונאות משרות שונות כדוגמת מלצרות, ריקוד, טיפול בקשישים או בנות לוויה, אך כאשר מגיעים לארץ מתברר כי רובן נפלו קרבן לסחר עבדים מודרני המעסיק נשים בזנות. אחדות מהנשים שמוברחות לישראל יודעות שתועסקנה כאן בזנות, אך אין הן מצפות שעם הגיען ייפגעו זכויות האזרח שלהן פגיעה קשה כל כך. אחרות מאמינות שתעבודנה בתור מלצריות או מטפלות, ומגלות שרימו אותן רק כאשר מעבירים אותן לבתי הזונות או מציגים אותן לפני הלקוחות הראשונים שלהן. היו אפילו כמה מקרים מתועדים שבהם נחטפו נשים בעת ביקורן בישראל ואולצו לעבוד בזנות. הברחת נשים לשם זנות היא תעשייה שמגלגלת מיליוני דולרים בישראל ובעולם בכלל. הזנות היא בפיקוח הדוק וסדיר של ארגוני פשיעה, שגורפת רווחים עצומים מעסק בלתי חוקי זה, כאשר מכירת נשים זרות בישראל יכולה להגיע עד ל- 20,000 דולר עבור כל אישה.
טיפולן של רשויות החוק בתופעה חלקי ואינו מספיק. בדרך כלל הנשים הן המוענשות, בעוד הסרסורים והסוחרים ממשיכים בשלהם. כך מונצחת התופעה, והנשים נותרות הקרבנות שלה. זאת ועוד, אחת מתופעות הלוואי הבולטות של הסחר בנשים היא הנזק למוניטין של העולות החדשות ממדינות חבר העמים. אזרחיות ישראליות שמוצאן ממדינות אלה מתלוננות שרבים מתייחסים אליהן כאל זונות. כחלק מאוזלת היד של מערכות החוק במדינה אל מול תופעה זו, קמו ארגונים רבים בישראל ובעולם שמטרתן מתן סיוע אישי לכל אחת שעוסקת בתחום הזנות אם מרצון או מבחירה ומסייעת לצאת ממעגל הזנות ולהשתלב בחברה בצורה נורמטיבית.

המחקר הנוכחי עוסק בסוגיית הזנות בקרב מהגרים לישראל מחבר העמים ובארגונים השונים הפועלים למען נשים אלו. המחקר הינו מחקר עיוני ובשל כך בנוי משני חלקים מרכזיים: סקר ספרות הסוקר את הסחר העולמי בנשים, ההגירה היהודית לישראל בראשית המאה ה-20 ותופעותיה של השליליות של הגירה זו כפי שבאו לידי ביטוי במעשי זנות וסחר בנשים, הפיכת ישראל בסוף המאה ה-20 למדינת הגירה של זנות וסחר בנשים, השפעות חברתיות וכן מיהם הארגונים הפועלים למען נשים אלה כיום בארץ ובעולם. לבסוף יוצג סיכום החומר התיאורטי ודיון על התיאורטיות השונות שהוצגו בסקר הספרות.
לאור הרקע הנ"ל, שאלת המחקר אשר בה עוסק מחקר זה הינה: כיצד פועלים ארגונים שונים בארץ ובעולם להתמודדות עם הגירת נשים בין מדינות כחלק מתופעת סחר עולמי בנשים?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 סחר בנשים- הגדרות
2.2 תופעת סחר בנשים בעולם 2.3 תופעת הסחר בנשים בישראל בחלוקה לתקופות
2.3.1 ההגירה היהודית בראשית המאה העשרים
2.3.2 סחר בנשים לאחר קום המדינה ועד היום
2.4 השפעות חברתיות
2.5 עקרונות הטיפול בזנות
2.6 התמודדות המדינות השונות עם תופעת הסחר בנשים
2.7 ארגונים עולמיים המסייעים לנשים העוסקות בזנות
2.8 גורמי הסיוע בארץ
2.9 ארגונים הפועלים למען נשים העסקות בזנות כחלק מתופעת הסחר בנשים
2.9.1 יק"א ומאבקה בסחר בנשים
2.9.2 נשים למען נשים
2.9.3 אופק נשי
2.9.4 אשה לאשה
3. סיכום
4. מסקנות
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סחר נשים לצורכי מין מוכר משחר ההסטוריה ובא לידי ביטוי בדרכים שונות. סחר זה, כפי שהוא מוכר כיום, החל למעשה בסוף המאה ה-19 והתקיים בין מדינות רבות באירופה ובאמריקה. מדיות אלה סחרו בנשים בניגוד לרצונן תוך שימוש בכוח ושיטות הונאה שונות. בין היעדים העיקריים של סחר זה היו ארגנטינה, האימפריה העות'מאנית וארה"ב (Williams, 1999).
עוד טוען Williams (1999) כי בשני העשורים האחרונים חל גידול משמעותי בתחום הסחר בנשים לצורכי מין. על פי הערכת האו"ם, מדי שנה נסחרים מליוני נשים ברחבי העולם, כאשר תעשיית המין הינה הגורם מספר אחד לכך. על פי ארגון ההגירה הבינלאומי (IOM), רבבות רבות של נשים נסחרות מדי שנה למדינות מערב אירופה כאשר שני שלישים מהם מגיעות ממזרח אירופה (Bales, 1999).

תגים:

נשים · סחר בבני אדם · הטרדה מינית · תעשיית מין · זנות · אונס · אלימות · ארגוני פשע · כפייה · ישראל · שוויון · רשויות החוק · הגירה · ניצול · פשיעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סחר בנשים בישראל כתופעת הגירה", סמינריון אודות "סחר בנשים בישראל כתופעת הגירה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.