היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בפיקצ'רבוק על ילדים בגיל הרך

עבודה מס' 070908

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר איכותני-נרטיבי בגן ילדים.

5,895 מילים ,14 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את ההשפעות של שימוש בפיקצ'רבוק על ילדים בגיל הרך מהיבטים שונים. על מנת להבין את תרומת העיון בפיקצ'רבוק יש להבין תחילה מהו פיקצ'רבוק וכיצד הוא נבדל מהספרים המסורתיים. הפיקצ'רבוק הינו סוגה אמנותית ייחודית אשר להבדיל מספרים בעלי טקסט חזותי מילולי, הפיקצ'רבוק הופך את האיור לעיקר תוכנו של הסיפור ואת הטקסט למשני או ללא טקסט כלל. העמקה במרכיבים השונים ובמכניזם אשר מייצרת הקריאה בפיקצ'רבוק יש בה פוטנציאל ואפשרות להתבוננות ביקורתית על צורות הקריאה והפרשנות ביצירות אמנות נוספות המכילות טקסט מרובד ומורכב.
ההשפעות של שימוש בספרי פיקצ'רבוק על ילדים הן רבות ומגוונות ותורמות לילד בפיתוח חשיבה יצירתית, יכולת אוריינות וכן משפרת אצל הילדים את היכולת הקוגנטיבית וכמובן הקשר בין מעביר הסיפור וילד.
בחינה איכותית של השפעות פיקצ'רבוק על ילדים נעשית במחקר זה במספר שלבים. פרק ראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר הגדרות שונות ומודרניות של המונח 'פיקצ'רבוק', מציג סקירה הסטורית של שימוש בספרים אלה, סוקר את השימוש בפיקצ'רבוק ככלי חינוכי בגיל הרך ואת תרומתו לילד מהיבטים שונים.
פרק שני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר סוקר את מערך המחקר, מדגם המחקר, אתיקה בדגימת המשתתפים, כלי המחקר בו נעשה שימוש וכן הליך המחקר ושיטת ניתוח הנתונים. כלל שלבים אלה מאפשרים להבין כיצד למעשה בוצע מחקר זה בשיטת המחקר האיכותנית.
פרק שלישי של המחקר הינו פרק הממצאים אשר מציג את עיקרי הממצאים שעלו מתוך ניתוח התצפיות שנערכו לחמישה מילדי הגן על ידי הגננת שהעבירה להם את עמודי הספרים וחוותה את תפיסתם וסיפורם הנרטיבי על כל סיפור וסיפור שהועבר להם. פרק זה מחולק ל-3 קטגוריות שונות כאשר קטגוריה ראשונה בוחנת את השימוש בדמיון ויצירתיות של ילדים, קטגוריה שניה בוחנת את פיתוח יכולת חשיבה וורבליות ואילו קטגורית מחקר שלישית בוחנת את תרומת השימוש בפיקצ'רבוק ליכולת הבעת רגשות בקרב ילדים בגיל הרך.
פרק רביעי הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג אינטגרציה של הממצאים האיכותניים ותיאורטיים השונים של מחקר זה לידי תיאוריה אחידה ומגובשת בעלת תובנות ברורות בנוגע לתרומת ספרי פיקצ'רבוק לילדים בגיל הרך.
כלל שלבי המחקר השונים שתוארו לעיל באים לתת מענה לשאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: האם שימוש בספרים מסוג פיקצ'רבוק תורם מבחינה רגשית, קוגנטיבית ופיתוח דמיון לילדים בגיל הרך?

כלי המחקר בו נעשה שימוש הינו תצפיות-אתנוגרפיה ממקור ראשון, בהתנהגות של חברה או קבוצה של אנשים בעלי מכנה משותף.
המחקר הינו מחקר איכותני-נרטיבי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הגדרות
2.2 סקירה הסטורית
2.3 הפיקצ'רבוק ככלי חינוכי בגיל הרך
2.4 תרומות בגיל הרך
2.5 סיכום
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.2.1 אתיקה בדגימה
3.3 כלי המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 שימוש בדמיון ויצירתיות של ילדים
4.2 פיתוח יכולת חשיבה וורבליות
4.3 הבעת רגשות
5. דיון ומסקנה
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 תרומות המחקר
5.4 מגבלות המחקר והצעה למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

ההגדרות הבוחנות את המונח שואלות בעצם את השאלה מה זה בעצם Picture book (פיקצ'רבוק)? על פי גרנות (2013) היא סוגה אמנותית ייחודית אשר הופכת את ההיררכיה הקבועה המעדיפה טקסט מילולי לחזותי, ובכך הופכת את האיור לראשי ולא משני. העמקה במרכיבים השונים ובמכניזם אשר מייצרת הקריאה בפיקצ'רבוק יש בה פוטנציאל ואפשרות להתבוננות ביקורתית על צורות הקריאה והפרשנות ביצירות אמנות אחרות/נוספות המכילות טקסט מרובד ומורכב. בפיקצ'רבוק אי אפשר להבין את מלוא הסיפור בלי האיור, ובלי הצד החזותי, הפיזי, של הספר כולו.

תגים:

גיל הרך · ילדים · פיקצ'רבוק · ספרים · איור · תמונה · קריאה · התפתחות · דמיון · אומנות · חינוך · יצירה · ספרות · סיפור · ילדים · גרפיקה · ציור · איור · איורים · תמונות · ספר תמונות · ספרים מאוירים · ספרות ילדים · ביבליותרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בפיקצ'רבוק על ילדים בגיל הרך", סמינריון אודות "שימוש בפיקצ'רבוק על ילדים בגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.