היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת תכנים מיניים במדיה על תפיסות ועמדות סטודנטים כלפי הטרדות מיניות

עבודה מס' 070872

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הבודק האם למדיה ישנה השפעה חיובית על התנהגות, עמדות ותפיסות כלפי הטרדות מיניות בקרב סטודנטים בישראל.

5,802 מילים ,25 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת המדיה, על אמצעיה השונים, על תופעת ההטרדות המיניות בקרב האוכלוסייה הבוגרת, כלומר לבחון האם המדיה הינה בעלת השפעה חיובית על היקף תפיסות והתנהגות בוגרים כלפי הטרדות מיניות.
על מנת לתת מענה על סוגיה זו, המחקר בנוי באופן הבא: החלק הראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית. פרק זה מתחלק לשני נושאים כאשר נושא ראשון סוקר מהי הטרדה מינית והגדרתה על פי חוקרים שונים. נושא שני הינו השפעת המדיה ותרומתה לגבי תפיסות מיניות כלפי הטרדה מינית בקרב מתבגרים ובוגרים.
הפרק השני במחקר הינו פרק המתודולוגיה. פרק זה מציג למעשה את אופן ביצוע המחקר כאשר מחקר זה הינו מחקר אמפירי הנשען על נתונים שנאספו מתוך סקר שנעשה לסטודנטים שונים במכללה האקדמית גליל מערבי. פרק זה מפרט כיצד בוצע הסקר, מהו כלי המחקר, מהו הליך המחקר, מהי אוכלוסיית המחקר וכן מהי שיטת איסוף הנתונים.
פרק שלישי במחקר הינו פרק הממצאים אשר מביא לידי ביטוי את עיקרי הנתונים שעלו מתוך הסקר באמצעות לוחות שונים והסברים המפרטים את התוצאות השונות. פרק רביעי הינו למעשה פרק הדיון והמסקנות אשר מציג באופן אינטגרלי את עיקרי התובנות שעלו מתוך הסקירה הספרותית עם עיקרי הממצאים האמפיריים ומאפשר מתוך ממצאים אלה מסקנות רלוונטיות לסוגיית מחקר זה.
כלל השלבים שתוארו לעיל באים לתת מענה איכותני הולם על שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: האם למדיה ישנה השפעה חיובית על התנהגות, עמדות ותפיסות כלפי הטרדות מיניות בקרב סטודנטים בישראל?
הרציונל התיאורטי העומד מאחורי הבחירה לעסוק בנושא זה נבעה מהצורך ליצור תיאוריה אחידה ועדכנית העוסקת בנושא כה נפוץ ושכיח בעולם. כיום אנו עדים להתרחבותה של תופעה של מיגור תופעת ההטרדות המיניות כפי שהחלה עם גל ההטרדות שחל בהוליווד עוד השנה. הטרדות מיניות הינה תופעה שיש למגר לחלוטין בכל מדינה מתוקנת הן על ידי חוקים והן על ידי העצמת נשים בחברה ובאמצעי המדיה השונים.

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה (ראה נספח 1). שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש. השאלון במחקר זה הינו אנונימי. מטרת האנונימיות בשאלון הנוכחי הייתה לצורך שיתוף פעולה וכנות מלאה של הנסקרים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הטרדות מיניות
2.2 השפעת המדיה על הטרדות מיניות
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 אוכלוסיית המחקר
3.4 מדגם המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.7 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.3.1 קורלציה בין משתנים
4.3.2 הבדלים בין עובדי המגזר הפרטי ועובדי המגזר הציבורי
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר הנוכחי
5.3 הצעות למחקרים המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

נושא ההטרדה המינית עלה בתקופה האחרונה לסדר היום הציבורי בארץ ובעולם, והמודעות לנושא זה הולכת וגוברת. חשוב להדגיש כי תופעת ההטרדה המינית לא זכתה להכרה חברתית, משפטית ומוסרית עד לאמצע שנות ה- 70 ואילו בארגונים רבים המודעות לנושא זה החלה להתגבש רק בעשור האחרון, זאת למרות שההתנהגויות, אליהן מתייחס המונח הטרדה מינית, היו קיימות לאורך ההיסטוריה האנושית (לוי, 2002).
רק בשנת 1976, לאחר שפמיניסטיות ופעילים באיגודים מקצועיים פעלו למניעת הטרדות מיניות בעבודה והגדירו מגוון רחב של התנהגויות כהטרדה מינית, חל שינוי בהתייחסות לתופעה. הטרדה מינית הוכרה כבעיה חברתית, בתי משפט החלו להכיר בה כבסוג של התנהגות מפלה, ועל המעסיקים הוטלה האחריות למניעתה. היום כבר אין ספק, כי ההטרדה המינית מהווה התנהגות שאינה מקובלת והיא אף נחשבת כעבירה (לוי, 2002).

תגים:

הטרדה מינית · עבירה · מין · מדיה · תקשורת · התנהגות · פגיעה · תכנים מיניים · תוקפנות · אקט · סטודנטים · חברה · עבירות מין · חינוך מיני · תקשורת · הטרדות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת תכנים מיניים במדיה על תפיסות ועמדות סטודנטים כלפי הטרדות מיניות ", סמינריון אודות "השפעת תכנים מיניים במדיה על תפיסות ועמדות סטודנטים כלפי הטרדות מיניות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.