היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות של תלמידי כיתה ד' עם בעיות מילוליות בשברים

עבודה מס' 070867

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה העוסקת בהתמודדות של שלוש תלמידות בכיתה ד' עם בעיות מילוליות בשברים הקשורות למשמעות השבר.

6,749 מילים ,17 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהתמודדות של שלוש תלמידות בכיתה ד', עם שאלות מילוליות בשברים הקשורות למשמעות השבר. בעיות מילוליות הן מרכיב חשוב בתכנית הלימודים במתמטיקה. נושא זה מלווה את התלמידים לאורך כל שנות לימודיהם, החל מבית הספר היסודי ועד לתיכון. כמו כן, העיסוק בשברים הפשוטים מתחיל בעיקרו בכיתה ד' וממשיך בכיתות ה' ו-ו'. במסגרת עבודה זו נסקר באופן מקיף נושא פתרון בעיות מילוליות בשברים, כאשר נערכה התמקדות על גישת המסע החשיבתי של הלומד.
סקרתי את הגדרתן של הבעיות המילוליות ומאפייניהן, את סוגי הבעיות ומורכבותן, את דרכי ההוראה לנושא השברים הפשוטים ואפשרויות העיסוק בו. זאת מתוך ההתעסקות האינטנסיבית עם נושא השברים החל מכיתה ד' והלאה, בפרט בשאלות מילוליות המהוות אתגר עבור לומדים רבים. במחקר השתתפו שלוש תלמידות בעלות רמות לימודיות שונות, כל תלמידה התבקשה לפתור שלוש בעיות מילוליות בשברים ברמות שונות הדורשות פעולות שונות שנלמדו.
בחרתי לחקור נושא זה, כיוון שאני נתקלת בקשיים רבים של תלמידים בהתמודדות עם שאלות מילוליות בכלל, ובשברים בפרט. חשוב לי להבין מאין הקושי נובע, מחוסר הבנת הנקרא בבעיות המילוליות או מחוסר יכולות הזיהוי בשברים את היחידה ואת החלק. כמו כן, מהלך החשיבה של התלמידות ודרכי הפתרון האפשריות שהציגו מסקרנות עוד יותר, משום שהן משקפות את תהליכי הלמידה המתבצעים במוחן של הלומדות. לשם כך אבקש לחקור את התמודדותן של תלמידות עם שאלות מילוליות בשברים ברמות שונות הדורשות ידע קודם ומיומנויות העוסקות במשמעות השבר, וכן להכיר את דרכי החשיבה של התלמידות ואופן התמודדותן עם בעיות מילוליות. בהתאם לנאמר, שאלת המחקר שלי היא כיצד מתמודדות שלוש תלמידות ברמות שונות בכיתה ד' עם בעיות מילוליות בשברים הקשורות למשמעות השבר.

תוכן עניינים:
מבוא

סקירת ספרות:
הגדרת בעיות מילוליות
מאפיינים של בעיות מילוליות
מורכבות בעיות מילוליות
הגדרה של שברים
הוראת השברים
מורכבות השברים

מתודולוגיה
שאלת מחקר
אוכלוסיית המחקר
סביבת המחקר
כלי מחקר
מהלך מחקר

ממצאים
דיון בממצאים
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

בעיות מילוליות הן אחד הנושאים החשובים בחינוך המתמטי. לידע בפתרון בעיות חשיבות רבה עבור הלומד בכלל, ועבור הלומד עם הצרכים המיוחדים בפרט. באמצעות בעיות מילוליות יכול הלומד לזהות, להבין את המתמטיקה, להתנסות בה, לשפוט את התפקיד שהמתמטיקה ממלאת בחייו האישיים של הפרט בהווה ובעתיד וליישם מושגים וכלים מתמטיים לפתרון בעיות, כפי שנדרש מאזרח בחייו האישיים, בחייו המקצועיים, בחייו החברתיים וכאזרח בונה ורפלקטיבי. תיאור זה מדגיש את שימושן הנרחב והניכר של בעיות מילוליות, בכך שהוא משלב בין ההיבט המתמטי ובין ההיבט היישומי (צהר-רוזן ומרק-זגדון, 2019).

תגים:

בית ספר · תלמידים · בעיה מילולית · מתמטיקה · חשבון · שבר · הוראה · למידה · חשיבה · חישוב · אסטרטגיה · ילד.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות של תלמידי כיתה ד' עם בעיות מילוליות בשברים", סמינריון אודות "התמודדות של תלמידי כיתה ד' עם בעיות מילוליות בשברים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.