היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות המורה עם תלמיד בעל צרכים מיוחדים בכיתה רגילה

עבודה מס' 067343

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת חוק השילוב ומטרותיו, מהי הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות ומהן הדרכים לטיפול בבעיה זו.

2,505 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הפרעת קשב והיפראקטיביות היא הפרעה נפוצה מאוד בקרב האוכלוסייה הכללית וניתן למצוא אותה בכל שכבות החברה, הגילאים ורמות האינטליגנציה. לא קיים מידע מדויק על שכיחות ההפרעה, אך ההערכות המקובלות הן שבישראל ההפרעה נמצאת אצל בערך 5% מאוכלוסיית הילדים 3%-4% מהבוגרים. מספר הבנים שההפרעה מאובחנת אצלם גדול פי שניים עד פי שלושה ממספר הבנות המאובחנות. הפרעת קשב והיפראקטיביות היא הפרעה המתחילה כבר בילדות, ויש האומרים שהיא מתחילה להתפתח כבר אצל העובר לפני הלידה.(ד"ר ברקלי. ר. א. 2003).
מהסיבה שהפרעת קשב והיפראקטיביות היא הפרעה נפוצה מאוד, ובכיתת ההתנסות שלי יש מספר ילדים הסובלים מהבעיה, בחרתי לבחון דווקא סוגיה זו. אני מאוד סקרנית לדעת כיצד מורה צריכה להתמודד עם ילד אשר סובל מהבעיה הזו, וכיצד הוא משולב בכיתה הרגילה.
בעבודתי זו אציג את חוק השילוב ואת מטרותיו, כמו כן אבדוק מהי הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות ומהם הדרכים לטיפול בבעיה זו.

תוכן עניינים:
1.מבוא
2. חוק השילוב
2.1.מטרות תוכנית השילוב
3. מהי הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות?
3.1 הגורמים להפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות
4. הטיפול בהפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות
4.1. טיפול תרופתי
4.2 טיפול התנהגותי
4.2.1. עיצוב התנהגות בכיתה
4.3. טיפולים קוגניטיביים
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המדיניות החינוכית בישראל מחייבת את שילוב התלמידים עם צרכים מיוחדים בבתי הספר הרגילים. חוק החינוך המיוחד 1988, מדגיש כי עיקר השילוב הוא בדרכי הוראה מתאימות לאוכלוסיות השונות המשולבות בתוך הכיתה הרגילה. תנאי חשוב לכך הוא שינוי עמדות והגברת הפתיחות של עובדי מערכת החינוך הרגיל.
אחת מאבני הבוחן של מערכת החינוך בישראל היא יכולתה ונכונותה לתת מענה חינוכי-לימודי הולם לצרכים המיוחדים של תלמידים חריגים המתקשים להסתגל מבחינה חברתית או לימודית לנורמות החינוך הרגיל ולהימנע ככל האפשר מהפנייתם למסגרות חינוך מיוחד.

תגים:

חוק · השילוב · צרכים · מיוחדים · חינוך · מיוחד · עיצוב · התנהגות · הפרעת · קשב · וריכוז · היפראקטיביות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות המורה עם תלמיד בעל צרכים מיוחדים בכיתה רגילה", סמינריון אודות "התמודדות המורה עם תלמיד בעל צרכים מיוחדים בכיתה רגילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.