היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבחירה להתחסן מפני וירוס הפפילומה

עבודה מס' 070852

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעתם של שישה משתנים על בחירתו של הפרט להתחסן מפני הנגיף.

8,001 מילים ,11 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

סרטן צוואר הרחם נגרם על ידי זנים מסויימים של נגיף הפפילומה האנושי (HPV, Human Papilloma Virus). תחילה גורם הנגיף לנגעים טרום-סרטניים, שעלולים להפוך סרטניים במידה שאינם מאובחנים בזמן או אינם מטופלים כנדרש. הדבקה בזנים אחרים של הנגיף עלולה להתבטא במחלת המין השכיחה קונדילומה, שסימניה החיצוניים הם יבלות באברי המין. בישראל מאובחנים מדי שנה למעלה מ- 17,000 מקרים של יבלות באברי המין. כ- 80% מהגברים והנשים הפעילים מינית ידבקו במהלך חייהם בנגיף הפפילומה האנושי. בניגוד להדבקה במחלות מין רבות אחרות, לרבות איידס, קונדום לא בהכרח ימנע הדבקה, האפשרית גם באמצעות מגע ידני בלבד. הבעיה האמיתית הטמונה בהדבקה בנגיף זה היא שזנים מסוימים שלו (בעיקר זנים 16ו- 18) עלולים לגרום לסוגי סרטן שונים, ובפרט לסרטן צוואר הרחם, לסרטן הרקטום ולסרטן הלוע (שרגר וגניקולוג, 2006).
המחקר הנוכחי עוסק בבחינת היבטים שונים העוסקים בחיסון מפני מחלת וירוס הפפילומה. הספרות במחקר זה עוסקת בסיקורם של שישה משתנים שונים אשר משפיעים, כל אחד באופן ובעוצמה שונה, על בחירתו של הפרט להתחסן מפני הנגיף. לפיכך מעלה המחקר מתוך הסקירה 6 השערות שונות לגבי הקשר בין המשתנים הבלתי תלויים השונים ובין כוונת הפרט להתחסן מפני הנגיף. המשתנים אשר מתוארים במחקר הינם: אמון במוסדות הבריאות, ידע ואוריינות של הפרט על הנגיף, חסרונות החיסון ויתרונות החיסון, הסיכוי להדבק במחלה וכן תפיסת הסביבה הקרובה של הפרט את המחלה והחיסון והשפעתה על בחירתו של הפרט אם להתחסן.
לפיכך, המחקר בנוי באופן הבא: חלק ראשון מציג סקירת ספרות אשר סוקרת מהו וירוס הפפילומה, מהו הידע של האדם בתחום, אמון האנשים במוסדות הבריאות, תפיסת הציבור כלפי הוירוס וסיכויי ההדבקות, יתרונות וחסרונות החיסון והשפעת הסביבה על החלטת הפרט אם להתחסן או לא. חלק מחקר שני הינו פרק השיטה. פרק זה מציג את כלי המחקר בו נעשה שימוש, הליך המחקר, משתתפי המחקר וכן שיטת איסוף הנתונים. בחלקו השלישי של המחקר מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר שהתקבלו מתוך תשובות הנשאלים השונים. חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן.
שלבי המחקר שתוארו לעיל באים לתת מענה על סוגיית המחקר הנוכחית והיא: מהם הגורמים השונים המשפיעים על הבחירה של הפרט להתחסן מבפני וירוס הפפילומה?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 וירוס הפפילומה- רקע
2.2 אמון המתחסנים במוסדות ואנשים
2.3 תפיסת הציבור כלפי חיסון וירוס הפפילומה וסיכויי הדבקות
2.4 יתרונות החיסון
2.5 ההשפעה של הסביבה על החלטת הורים בנוגע לחיסון ילדיהם
2.6 ידע בתחום וירוס הפפילומה בקרב המתחסנים
3. מתודולגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנה תלוי
3.1.2 משתנים בלתי תלויים
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 תיאור שיטת הדגימה
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטת איסוף הנתונים
4. ממצאי המחקר
4.1 משתתפי המדגם
4.2 תיאור משתני המחקר השונים
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 ניתוח רגרסיה

5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

אמון הוא בעיקרו של דבר מצב פסיכולוגי. ההבנה המצויה היא שנתינת אמון במישהו אחר היא פעולה התנדבותית בהסתמך על ציפיות של איך האדם או הגוף בו ניתן האמון יתנהג כלפי נותן האמון בעתיד. הציפיות האלו עלולות לגרום לאכזבה ולתוצאות שליליות, אם הן לא ממומשות. לכן, נתינת אמון כוללת בתוכה סיכון שנובע מאי-ודאות בנוגע למניעים, כוונות, ופעולות עתיד של אחרים בהם הם תלויים (Coulson, 1998b; Lewicki & Bunker, 1996; Kramer, 1999). סוגי ההתנהגות השונים אשר בדרך כלל עומדים מאחורי נתינת אמון כוללים יכולת טכנית, פתיחות, דאגה, ומהימנות. נותני שירות רפואי מצופים באופן מיוחד להראות דאגה אובייקטיבית לבריאות המטופלים (Davies, 1999).

תגים:

חיסונים · אמון · מוסדות · סרטן צוואר הרחם · סרטן · מחלות · וירוס · קורונה · הדבקה · רפואה · עמדות · הורים · קבלת החלטות · מתנגדי חיסונים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבחירה להתחסן מפני וירוס הפפילומה", סמינריון אודות "הבחירה להתחסן מפני וירוס הפפילומה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.