היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם עונש מוות למחבלים הוא ראוי וחוקי?

עבודה מס' 070713

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההיבטים המשפטיים והמוסריים ודיון בשאלת התועלת והמחיר החברתי.

5,197 מילים ,26 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מדינת ישראל מנהלת מאבקים ביטחוניים במספר גדול של אמצעים. עונש מוות מקובל בהרבה מאוד מדינות. בשנת 2015, הוצאו להורג לפחות 1634 בני אדם על פי דיווח של ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל". הסיבה העיקרית למתן עונש מוות הינה לצורך הרתעת הציבור מפני ביצוען של עבירות חמורות כמו רצח ופעילות טרור.
בעבודה זו אתייחס לעונש מוות למחבלים. אסקור את ההיבטים המשפטיים והמוסריים בארץ ובעולם. תחילה, אציג את הרקע והתפתחות התופעה וכיצד נתפס עונש המוות במדינת ישראל. שנית, אציג ניתוחים מוסריים ואתים תוך התייחסות לשאלה -מה הוא המעשה הראוי והאם הוא חוקי.
לסיכום, אדון בשאלת התועלת והמחיר החברתי בעונש המוות למחבלים. האם ענישה מסוג זה תטפל או לפחות תקל על ההתמודדות בטרור ?

תוכן עניינים:
מבוא
1. רקע והחוק הישראלי
2. ניתוח טיעונים מוסריים ואתים
קדושת החיים
ענישה אכזרית במיוחד
הטיות גזעניות ואפליה
טיעון הנקמה
טיעון הגמול
עונש בלתי הפיך ולא ניתן לשינוי
זמן המתנה הוצאה להורג
הטיעון הביטחוני
טיעון ההרתעה
3. הדיון המשפטי
עונש מוות במשפט הבינלאומי
הצעות חוק
פסקי דין משמעותיים במדינת ישראל
4. שאלת התועלת והמחיר החברתי
עלייה במספר פיגועי טרור
הפיכה לשהיד ומודל חיקוי לאחרים
התחזקות האידיאולוגיה בבתי הכלא
גרימת נזקים מדיניים
כדאיות עונש מוות אל מול עסקאות חליפין
5. מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הרקע והתפתחות עונש המוות - צורת הענישה המחמירה ביותר אשר יש ביכולתה של מדינה להטיל על מבצע עבירה הינה עונש מוות. מדובר בסוג הקיצוני ביותר לענישה גופנית, למעט שיטות עינויים קשים במיוחד. ביצוע עונש מוות נקרא גם הוצאה להורג(1).
בשלהי המאה ה-18, עם התפתחות המודעות להערכה וכבוד לכל אדם באשר הוא אדם, עונש המוות הגיע לשיאו. ניתן לומר כי מאז ומעולם מדובר באחד מיני העונשים המקובלים ביותר למבצעי עבירות חמורות. הוא נשאר מקובל על אף חלוף תקופות ושליטים. התחזקותן של תפיסות פוליטיות עם גוון ליבראלי כמו התנועה ההומניסטית(2) קידמה אג'נדה של הערכה וכבוד לכל אדם באשר הוא אדם. התנועה החלה לחלחל באמריקה ובהמשך לכך להביא לפקפוק בזכותה של הממשלה ליטול חיים. המלומד צ'זארה בקאריה(3) 1738 - 1794 אשר היה משפטן, כלכלן, פילוסוף ואיש ספרות איטלקי, התפרסם בעיקר בגלל דעותיו שחלחלו לציבור. לטענתו החוקים המורים על גינוי מעשי הרצח, הינם בעצמם מורים על ביצוע רצח. על כן, התוצאה לא מתיישבת עם ההיגיון והשכל הישר. בנוסף, טען כי ההיסטוריה מראה לנו שעונשי מוות מעולם לא מנעו פשיעה ועבריינות, אי לכך הם אינם רצויים ואף מורים על ברבריות בוטה וזלזול בחיי אדם(4).

תגים:

עונש מוות · מחבלים · טרור · ענישה · כלא · בטחון לאומי · ביטחון · סכסוך · פיגועים · מוסר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם עונש מוות למחבלים הוא ראוי וחוקי?", סמינריון אודות "האם עונש מוות למחבלים הוא ראוי וחוקי?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.