היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים משפטיים של עונש מוות

עבודה מס' 064539

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה משפטית על עונש המוות בדין המצוי והרצוי במשפט הישראלי, האמריקאי והבינ"ל. סקירת ההבטים המוסריים של עונש המוות וסקירת המצב הנוכחי בארץ ובעולם של ביצוע עונש המוות.

3,373 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
מבוא
עונש המוות במשפט הישראלי
עונש המוות במשפט האמריקאי
עונש המוות במשפט הבין לאומי
סיכום

הערת מערכת: המקורות מופיעים רק בהערות השוליים

קטע מהעבודה:

עונש המוות בא לשרת בראש ובראשונה את הציבור הרחב. יש שיטענו שבכך העבריין לא ישוב לפשוע, ויש בעובדה שזהו הצידוק המוסרי לרצח של אדם אחר. ישנם זרמים שהשתמשו בעונש המוות בכדי לצבור הסכמה כללית מן הציבור. ההיבט הדתי מכיר גם כן בשירות שעונש מסוג זה עושה. הצידוק הפילוסופי של עונש המוות נשען על שתי תורות: תורת התועלתנות ותרות הגמול. על פי שתי תורות אלו נשענים מספר רב של מוקדים באוכלוסיה, מפלגות, מדינות, ודתות המבססות את הצידוק הפילוסופי על פי תורת הגמול או התועלתנות שעונש מסוג זה מפיק.
מאז ומתמיד הקים עונש המוות מצדדים ומתנגדים רבים לו. נראה כי לכל טיעון תומך - קיים גם הטיעון ההפוך המדגיש את העוולה שעונש מסוג זה יוצר. בעוד שברחבי העולם המערבי קיימת מגמה לבטל את עונש המוות, ולראות בו כעונש פרימיטיבי צמא דם ובלתי אנושי, דווקא המדינה אשר מייצגת יותר מכל את העולם מערבי הנאור, הינה אחת מהתומכות העיקריות בהחלת עונש המוות - ארצות הברית, שם מאות הוצאות להורג מבוצעות מידי שנה, בשמה של אלת הצדק.

תגים:

אייכמן · אמריקאי · דמיאניוק · ישראלי · לאומי · מוות · משפט · עונש · פורמן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים משפטיים של עונש מוות", סמינריון אודות "היבטים משפטיים של עונש מוות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.