היישום אינו מחובר לאינטרנט

פילוסופיה סינית - "אי עשייה"- Wu Wei

עבודה מס' 070523

מחיר: 104.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיום במושג באמצעות שני הוגים דאואיסטים: ג'ואנג דזה ו-לאו דזה.

2,423 מילים ,2 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודתי אחקור את מושג "אי העשייה" אצל ג'ואנג דזה בספרו הספר האמיתי של פריחת הדרום ואצל לאו דזה בספר הדרך והסגולה (דאו דה ג'ינג) ואנסה לעמוד על טיב הדמיון והשוני במושג זה בין שני הוגים דאואיסטיים אלו.

קטע מהעבודה:

בפרק הראשון ("לשוטט חופשי" ) אומר ג'ואנג דזה כי "הגידרון המקנן בעובי החורש, די לו בענף אחד" וכי "החפרפרת ששותה את מי הנהר הצהוב, די לה בכך שתמלא את הבטן..." וכך בעצם הוא אומר כי "אני, אין לי צורך בעולם" (פרק 1, "לשוטט חופשי", עמ' 24). כלומר, ההסתפקות הזו בענף האחד של הגידרון, היא חלק מאי העשייה, חוסר הצורך ביותר ממה שיש. מרגישים את התמיהה בכתביו של ג'ואנג דזה- מדוע אין בני האדם מסתפקים רק במה שהם נחוצים לו? כך גם אומר שו' יו ל- יאו כאשר זה מציע לו לשלוט בעולם במקומו. תגובתו של יאו הינה הסתפקות בתפקידו והוא מבהיר כי אין לו צורך ביותר מכך.

תגים:

ג'ואנג דזה · פילוסופיה סינית · אי עשייה · דאו דה ג'ינג · דאואיזם · סין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פילוסופיה סינית - "אי עשייה"- Wu Wei", סמינריון אודות "פילוסופיה סינית - "אי עשייה"- Wu Wei" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.