היישום אינו מחובר לאינטרנט

איך לעודד צמיחה ולצמצם אי שוויון ועוני

עבודה מס' 069355

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים אמפיריים במטרה לענות על השאלה: האם קיימים קשרים בין צמיחה, עוני ואי שוויון, ואם כן מהם כיוונם?

9,949 מילים ,13 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק במספר תהליכים ותופעות כלכליים: צמיחה, עוני, אי שוויון בהכנסות, אי שוויון בהשכלה. כמו כן, נרצה לבדוק האם קיים קשר ביניהם, ואם כן מה כיוונו. בחרתי את הנושאים האלה כי לדעתי יש להם חשיבות רבה לכל כלכלה. צמיחה בת קיימא היא המטרה העיקרית של כל משק, ממשלות של מדינות רבות מחפשות באור נרות "מדיניות מעודדת צמיחה". מה באמת מעודד צמיחה ומה יכול לפגוע בה? מהם תפקידם של עוני ואי שוויון בנושא זה? קיימים מחקרים אמפיריים רבים אשר בדקו את הקשרים האלה.

נרצה לבדוק מהי השפעה של השקעה בהשכלה ואי שוויון בהשכלה על הצמיחה. ההנחה כי פרט אשר יקבל השכלה והכשרה מקצועית יוכל בעתיד להשתכר יותר, היא מציאותית בעיניי. האם באמת השקעה בהון אנושי מעודדת צמיחה כלכלית? מה קורה כאשר קיים אי שוויון בחלוקת הכנסות, כאשר השווקים אינן משוכללים ואין אפשרות ללוות ולהלוות כמה שרוצים, איך זה משפיע על הצמיחה?

שאלת המחקר: האם קיימים קשרים בין צמיחה, עוני ואי שוויון, ואם כן מהם כיוונם?
שיטת המחקר: סקירה של מספר מחקרים אמפיריים אשר בדקו השפעה של אי שוויון בהכנסות על הצמיחה, של אי שוויון בהון אנושי על הצמיחה, השפעה של פתיחות המדינות לסחר בינלאומי על אי שוויון וצמיחה, תוך הצגת המודלים אשר שימשו לאמידת משוואות הרגרסיה שבדקו את הקשרים הללו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 . עוני ואי שוויון
מדידת עוני בישראל
ממדי העוני ואי השוויון בישראל
אפיון אוכלוסיית העניים בישראל
מצבה של ישראל ביחס למדינות אחרות
מדיניות לצמצום העוני
פרק 2. השפעה של גלובליזציה על צמיחה ועל עוני
השפעת הגלובליזציה על הצמיחה
השפעת הגלובליזציה על עוני ואי שוויון
פרק 3. השפעה של אי שוויון בהכנסות על הצמיחה
פרק 4. השקעה בהון אנושי והשפעתה על הצמיחה
פרק 5. הקשר בין אי שוויון בהשכלה לצמיחה
סיכום ומסקנות
נספח
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

גישה נפוצה אחרת למדידת עוני היא הגישה המוחלטת (האבסולוטית), הרואה בעוני תופעה של העדר אמצעים כלכליים לסיפוק צורכי המחיה הבסיסיים. על-פי גישה זו משפחה היא ענייה אם אין ביכולתה לרכוש סל מוצרים ושירותים בסיסי הדרוש לקיומה, והכנסתה אינה מספקת כדי להבטיח לה רמת חיים מינימלית.

תגים:

כלכלה בין דורית · הון אנושי · מדדי עוני · גלובליזציה · מדד ג'יני · קו העוני · מדידית עוני · שוויון · גלובליזציה · מחאה · צמיחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איך לעודד צמיחה ולצמצם אי שוויון ועוני", סמינריון אודות "איך לעודד צמיחה ולצמצם אי שוויון ועוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.