היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנועה הירוקה - מתנועה חברתית לתנועה פוליטית

עבודה מס' 070353

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה סוקרת את הקמתה, עלייתה, והפיכתה של התנועה הירוקה מתנועה חברתית לתנועה בעלת פן פוליטי.

2,461 מילים ,10 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודת מחקר זו מתעסקת בנושא תנועות חברתיות בכללי ובתנועות הפועלות למען איכות הסביבה בפרט. בחלק הראשון של העבדה אסביר מהי תנועה חברתית כהקדמה בסיסית לתנועה שאותה בחרתי לחקור. תנועה חברתית היא התארגנות לגיטימית וחוקית במדינות דמוקרטיות של קבוצת אנשים אשר מטרתם היא להוביל שינוי מסויים. תנועות חברתיות שונות קמות בעקבות מצב נתון אשר מספר אנשים מתנגד לו ומעוניין לשנות, לכן אותה קבוצת אנשים מתאגדת יחדיו ועושה ככל שביכולתה על מנת להעלות את מאבק התנועה לסדר היום הציבורי בין אם מדובר בהפגנות, מחאות, ארועי התרמות כספים והעלאת המודעות, סיקור תקשורתי וכדומה.
בחלקה השני של העבודה אדבר על איכות הסביבה ותנועות חברתיות הפועלות להגנתה ושמירה עליה. מפריצת המהפכה התעשייתית למדע ולטכנולוגיה חלק גדול ומשמעותי בחיינו, הוקמו אין ספור מפעלים אשר מזהמים את סביבתנו באמצעות ארובות הפולטות עשן המכיל חומרים אשר מגדילים את החור באוזון ומרעילים את האוויר אשר אנו נושמים, נפטרים מפסולת כימיקלית באופן בו קוברים אותה באדמה - דבר היוצר זיהום מי תהום, או שפיכה מיידת של אותה פסולת אל הים - פעולה אשר הורגת אלפי בעלי חיים ובנוסף פוגעת באחד המשאבים החשובים לאדם. כמו כן, האשמה אינה מוטלת רק על המפעלים אלא גם על האדם הפשוט בפעולות כמו השלכת פסולת ברחוב, שימוש בשקיות ניילון, המנעות ממחזור וכן הלאה.
לבסוף אנסה לענות על השאלה כיצד התפתחה התנועה הירוקה מתנועה חברתית לתנועה פוליטית באמצעות פירוט התפתחות התנועה "הירוקה" ופעולותיה החברתיות אשר הובילו לפעילויות פוליטיות. כיצד החלה את דרכה כתנועה חברתית אשר מנסה להגן על הסביבה בה היא חיה, מה היו פעולותיה ומטרותיה וכיצד השתלבה בתחום הפוליטי עד כדי הקמת מפלגה אשר בסיסה הוא שימור והצלת כדור הארץ.

תוכן עניינים:
מבוא
תנועה חברתית מהי?
איכות הסביבה והתנועות הפועלות למענן
תנועות ירוקות בישראל
המעבר לפוליטיקה
התנועה הירוקה בפוליטיקה
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

תנועה חברתית היא התאגדות של קבוצת אנשים מסויימת בעלת מודעות עצמית אשר פועלת למען שינוי מסויים בחברה אליה הם שייכים או על מנת להתנגד לה. לכל תנועה חברתית יש אדאולוגיה ומערכת ערכים משותפת המושתת על סמלים, שפה, נורמות, ידע וכדומה. חברי התנועה חותרים לשינוי היוצר קונפליקט בחברה בין המעמד המעוניין לשמר את המצב הנוכחי לבין אלו שיעשו כל שביכולתם על מנת לשנות אותו.

תגים:

פוליטיקה · תנועה חברתית · תנועה פוליטית · מפלגה · השפעה · אנרכיה · מהפכה · מחזור · ירוק · איכות סביבה · קיימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנועה הירוקה - מתנועה חברתית לתנועה פוליטית", סמינריון אודות "התנועה הירוקה - מתנועה חברתית לתנועה פוליטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.