היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות סטודנטים כלפי רב-תרבותיות

עבודה מס' 070093

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עמדותיהם של סטודנטים יהודים וערבים כלפי רב-תרבותיות והיחסים האישיים שביניהם.

5,960 מילים ,20 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

ישראל הינה ארץ רב-תרבותית, המכילה מגוון רב של קבוצות אתניות. שתי הקבוצות הבולטות כנפרדות זו מזו, הן היהודים והערבים. שתי קבוצות אלו נמצאות יחד מאז הקמת המדינה, ועוברות תהליכים חברתיים שונים המושפעים מהמצב הפוליטי, הכלכלי והחברתי של הארץ. ישנן עדויות מחקריות מקומיות בספרות המחקרית שמדגישות את הקשר בין עמדותיהם של אנשים, בין אם הם יהודים או ערבים, כלפי רב-תרבותיות, לבין היחסים שלהם עם אנשים מהמגזר האחר. מטרת המחקר הייתה לבדוק קשר בין עמדות ליחסים אישיים, בין שתי הקבוצות האלו; בנוסף לכך, לבדוק את ההבדל ביניהם בעמדות וביחסים האישיים. במחקר השתתפו 80 סטודנטים ממכללת צפת בצפון הארץ, אשר מילאו שאלון, שבאמצעותו נאספו נתונים דמוגרפיים, יחד עם הנתונים אודות עמדותיהם כלפי אנשים מתרבות אחרת, ונתונים אודות יחסיהם האישיים עם אנשים מהמגזר השני.
במחקר נעשה שימוש בשאלון שחולק בקרב סטודנטים יהודים וערבים הלומדים במכללת צפת, אשר בדק את מידת הנכונות ליחסים חברתיים בין סטודנטים יהודים לבין סטודנטים ערבים במכללה.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות:
- רב-תרבותיות
- רב-תרבותיות בחינוך
-החינוך הרב-תרבותי הפרטיקולרי והפלורליסטי
- עמדות כלפי רב-תרבותיות
- יחסים בין ערבים ויהודים
המחקר הנוכחי
שיטת המחקר ומהלכו
הצגת הממצאים
דיון
מסקנות וסיכום
רשימת מקורות
נספחים

קטע מהעבודה:

אמנם למושג תרבות קיימות הגדרות שונות הנגזרות מתיאוריות שונות, אך ישנו מכנה משותף בין כלל התיאוריות המגדירות את המושג תרבות כי מרכיבי התרבות הינם נרכשים על ידי למידה, וכי אכן הם נוצרים על ידי בני אדם עצמם (Banks, 1994). תרבות היא "תבנית" אשר איננה מולדת אלא נרכשת.

תגים:

דעות קדומות · עדתיות · ערבים · יהודים · שסע · רב תרבותי · פלורליזם · לאומי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות סטודנטים כלפי רב-תרבותיות", סמינריון אודות "עמדות סטודנטים כלפי רב-תרבותיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.