היישום אינו מחובר לאינטרנט

רב-תרבותיות בחברה הישראלית

עבודה מס' 067473

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני הרב תרבותיות בחברה הישראלית בדגש על העדה הגרוזינית, והדגמתם בסרט "חתונה מאוחרת" של דובר קוסשווילי.

3,005 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זו בוחנת את מאפייני העדה הגרוזינית מהיבט של רב תרבותיות בחברה הישראלית. במסגרת זו נבדקים שלושה רבדים: רובד המציאות, רובד האידיאולוגיה ורובד המודעות האישית. העבודה מנתחת את הסרט: "חתונה מאוחרת" כהדגמה לרבדים אלה.
סרט זה, מתווה קווים לאותו קונפליקט תרבותי באמצעות התמודדותו של הגיבור, זאזא, עם הקונפליקט בין תרבות מוצאו לתרבות הדומיננטית בה הוא חי. ברצוננו לבחון את הקונפליקט בו נמצא הגיבור הן מזווית השונות התרבותית והן מזווית של איש המקצוע הטיפולי.
כעובדים סוציאליים, בבואנו לפגוש אדם מתרבות שונה מהתרבות שלנו, ראוי תחילה שנכיר את תרבות המוצא שלו על מאפייניה הייחודיים. זאת מאחר וכל התערבות מקצועית צריכה להתייחס לתרבות של הלקוח ולאופן בו היא משפיעה ומעצבת את האדם.
לבסוף יש סיכום מהיבט אישי לגבי עבודה סוציאלית רב תרבותית בישראל.

קטע מהעבודה:

הסרט מציג את "המערכת המגדלת" (Norton, 1978), זו המקנה את התרבות, הערכים והתפיסות שבאות בקנה אחד עם משפחת המוצא, בתור תרבות ארכאית, כובלת ואפילו פרימיטיבית הרווית אמונות טפלות וסטריאוטיפים.
הגיבור גר בסמוך להוריו. הקרבה הגיאוגרפית מסמלת בסרט הן את הקרבה ביחסים בין הגיבור להוריו והן את אותה "לכידות עדתית גרוזינית", עליה דיבר עילם (1980). קרבה זו מתוארת כלוחצת, תלותית ומגבילה.

תגים:

תרבות · רב תרבותיות · גרוזינים · עדה גרוזינית · חתונה מאוחרת · עבודה סוציאלית · רגישות · אידיאולוגיה · סרט · ערכים · גזענות · סטיגמה · דיעה קדומה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רב-תרבותיות בחברה הישראלית", סמינריון אודות "רב-תרבותיות בחברה הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.