היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי ישראל טורקיה על פי הריאליזם ההתקפי

עבודה מס' 069963

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הדרדרות היחסים בין המדינות בעקבות המשט ב-2010 על פי תיאוריית הריאליזם ההתקפי.

2,235 מילים ,17 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מטרת העבודה: בחינת הדרדרות היחסים בין ישראל לטורקיה על פי הריאליזם ההתקפי של מירשיימר.

בעבודה זו, אחקור מדוע הידרדרו היחסים בין טורקיה וישראל על פי הריאליזם ההתקפי. הריאליזם ההתקפי היא תאוריה ניאו-ראליסטית שיכולה להסביר את התנהגותן של מדינות בעולם, ובעבודה זו אשתמש בתאוריה כדי להסביר את התנהגותה של טורקיה כלפי ישראל. אתייחס למשבר העיקרי ביחסי ישראל-טורקיה, המשט לעזה ב- 2010. על פי תאוריית הראליזם ההתקפי, השאיפה לעוצמה של טורקיה, עקב רצונה לשרוד ולהיות הגמון, היא הסיבה להידרדרות היחסים בינה לבין ישראל. לאורך העבודה אראה כיצד הריאליזם ההתקפי מצביע על אינטרסים ברורים של טורקיה לשאוף למעמד הגמוניה במזרח התיכון.
ראשית כל אציג את הרקע לאירוע המשט והשלכותיו. שנית, אציג את יסודות הפרדיגמה הריאליסטית ויסודות תאוריית הריאליזם ההתקפי. שלישית, אסביר מדוע הידרדרו היחסים דרך ניתוח האירוע על פי התאוריה. לסיום, אביע מסקנות ואציג ביקורת על התאוריה על ידי הצגת תיאוריה חלופית, הנותנת סיבה נוספת להידרדרות היחסים בין המדינות.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע
פרדיגמת הריאליזם
ניתוח האירוע
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

טורקיה נמצאת במערכת אנרכית, בה אין גורם סמכותי עליון שיכול לבוא לעזרתה. בגלל מבנה המערכת, היא צריכה לדאוג לעצמה על פי עקרון העזרה העצמית, ומטרתה העליונה היא לשרוד. הישרדותה תתאפשר על ידי השגת עוצמה עד היותה בעלת ביטחון מקסימלי, הגמוניה. בנוסף, האנרכיה מובילה לכך שטורקיה אינה יכולה לסמוך על אף מדינה, ביניהן גם על ישראל.

תגים:

מרמרה · משט · שייטת · מתיחות · עזה · הגמוניה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי ישראל טורקיה על פי הריאליזם ההתקפי", סמינריון אודות "יחסי ישראל טורקיה על פי הריאליזם ההתקפי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.