היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגות חינוכית נשית במגזר הבדווי

עבודה מס' 069465

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני הכולל ראיון עם מנהלת וניתוחו.

5,037 מילים ,3 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים נכנסות לתפקידי ניהול בבית הספר. תפקיד זה נחשב לתפקיד לא קל שדורש הרבה שעות השקעה, שלפעמים עלול בא על חשבון הבית והמשפחה. לכן תמיכת הסביבה והתפיסה התרבותית שסוג עבודה כזה יכול להתאים גם לאשה חשוב על מנת שאשה תוכל לקחת על עצמה תפקיד כזה. המגזר הבדווי הוא מגזר שמרני יותר מהמגזר היהודי ולכן היחס שם כלפי נשים בתפקידי ניהול הוא שונה. בעבודה הזו ארצה לבדוק את הנושא- מה המניעים להיכנס לתחום הניהול, מה הקשיים ומה החסמים.
תפקידי ניהול, לא רק בבית הספר, דורשים מהמנהל לאמץ גישה ניהולית, כאשר בסביבת בית הספר מדובר רבות על "מנהיגות חינוכית" שהיא חשובה בסביבה כזו, שהיא סביבה רגישה מבחינה אנושית, בעבודה עם מורים והורים ותלמידים. בעבודה אבחן היבטים של מנהיגות חינוכית באופן כללי, ובייחוד "מנהיגות חינוכית נשית"- מה המאפיינים שלה וכיצד זה בא לידי ביטוי בתפקיד ניהול במגזר הבדווי.

במחקר זה אשתמש במתודולוגיה האיכותית, כיוון שהיא המתאימה ביותר למטרת המחקר ושאלת המחקר. אשתמש בראיון חצי מובנה בהתאם לשאלת המחקר.
דרך ניתוח הראיונות תעשה לפי קטגוריות שנבנו בהתאם לתימה המרכזית של העבודה, כפי שעלתה מהראיונות עם המנהלת- שהינה: מנהיגות חינוכית נשית הנובעת מתוך מניעים פנימיים ומתמודדת עם קשיים חיצוניים. בהתאם לתימה זו נבנו הקטגוריות הבאות אשר לפיהם ינותחו הראיונות עם המנהלת:
1) קטגוריה ראשונה- תפיסת תפקיד הניהול כמנהיגות חינוכית עם מאפיינים נשיים (מניעים פנימיים)
2) קטגוריה שניה- קשיים ביישום מנהיגות חינוכית בבית הספר
3) קטגוריה שלישית- חסמים בתפקיד כמנהיגה חינוכית נשית (חסמים חיצוניים ופנימיים)

קטע מהעבודה:

גורמים שנמצאו כהופכים מנהלים מסוימים למנהיגים הם תכופות אופי כגון פתיחות דעת, אלטרואיזם, חזון ורגישות, ואישיות תומכת ומלאת השראה (טימור, 2004).

תגים:

הוראה · בדואים · ערבים · מיעוטים · מנהיגות נשית · מינהל חינוכי · נשים · מנהלות · קריירה · ראיון · איכותני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות חינוכית נשית במגזר הבדווי", סמינריון אודות "מנהיגות חינוכית נשית במגזר הבדווי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.