היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברה אזרחית והון חברתי- פועלו של ארגון "יד שרה"

עבודה מס' 069153

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ארגון "יד שרה" כמהווה דוגמא לרשת חברתית אשר מבוססת על הון חברתי.

5,084 מילים ,14 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בדומה למדינות רבות ברחבי העולם, גם במדינת ישראל ניתן להבחין בשנים האחרונות במגמת פעילות הולכת וגוברת של ארגונים וולונטריים חוץ ממשלתיים, הפועלים במסגרת החברה האזרחית. ארגונים אלה נודעים בהיותם תורמים, נתמכים אחד על ידי השני ואף נרתמים למען קידום מטרות חברתיות שונות. בזכות קיומו של מרחב ציבורי המאפשר חופש פעולה, מיוחס לאותם ארגונים תפקיד חשוב בשינוי דפוסי החשיבה והעשייה בקרב החברה האזרחית הדמוקרטית הישראלית.
אחד מאותם ארגונים וולונטריים, הלוקח חלק פעיל ומשמעותי בעשייה הקהילתית והחברתית בקרב החברה האזרחית במדינת ישראל במהלך שלושים השנים האחרונות, הינו ארגון "יד שרה", הנודע בתור אגודת המתנדבים הגדולה בארץ להשאלת ציוד ומתן שירותים רפואיים ושיקומיים לבעלי המוגבלות והצרכים המיוחדים. חזונו ופועלו של הארגון ייבחנו בעבודה זו, לצד סקירה תיאורטית המביאה בקצרה את התפתחות מושג "החברה האזרחית", כמו גם עוסקת בהרחבה בגישת ההון החברתי (Social Capital), גישה אשר לוקחת חלק מרכזי בדיון העכשווי והרלבנטי לימינו, העוסק בחברה האזרחית.
הטענה המועלית ונבחנת לאורך העבודה עוסקת בדבר היותה של "יד שרה" מהווה דוגמא לרשת חברתית, אשר מבוססת על ההון החברתי, כמו גם יוצרת, משמרת ומעצימה אותו אל מעבר לקהילות מקומיות, וזאת תוך הפעלת מערך וולונטרי נרחב, המאגד בתוכו אזרחים רבים, שפעולתם תורמת לחיזוק ולביסוס חברה אזרחית מוצלחת בישראל. על מנת לבסס טענה זו באופן מקיף, ייערך שימוש בנתונים הלקוחים מאתר הארגון, כמו גם בכתבה הסוקרת את מאבקו של הארגון למען נגישות הציבור הנכה לקלפיות ביום הבחירות של שנת 2009.

תוכן עניינים:
מבוא
חלק א': סקירה תיאורטית- חברה אזרחית והון חברתי
חלק ב': התמיכה באנשים עם צרכים מיוחדים- המקרה של ארגון "יד שרה"
חלק ג': דיון- ארגון "יד שרה" כרשת חברתית המבוססת על הון חברתי, משמרת ומעצימה אותו
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

המושג "חברה אזרחית" הוא מושג מורכב ובעל גבולות משתנים, אשר נעשים בו שימושים רבים לאורך השנים ושוררת לגבי תוכנו מחלוקת מתמשכת. לדיון התיאורטי סביבו היסטוריה עתיקת יומין, אשר ראשיתה מיוחסת להגותו הפוליטית של אריסטו, שעשה שימוש במונח "קהילה פוליטית" במשמעות של קהילה בעלת מערכת חוקים מוגדרת, המאגדת תחתיה אזרחים חופשיים ואינה מבחינה בין "מדינה" ו"חברה" (גדרון, בר וכץ, 2003).

תגים:

הון חברתי · חברה אזרחית · יד שרה · ארגונים חברתיים · NGO · התנדבות · נזקקים · נכים · רווחה · המגזר השלישי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברה אזרחית והון חברתי- פועלו של ארגון "יד שרה"", סמינריון אודות "חברה אזרחית והון חברתי- פועלו של ארגון "יד שרה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.