היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנהגות אזרחית של עובדים בחברת טולמנס

עבודה מס' 065689

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין מחויבות ארגונית ושביעות רצון להתנהגויות של אזרחות ארגונית בחברת טולמנס

11,683 מילים ,46 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בחברת טולמנס, ובהתנהגות האזרחית של עובדיה.
חברת טולמנס היא מחברות המובילות בישראל בנושאי ריהוט, ועוסקת כמעט בכל ענפי הריהוט. בחברה עובדים מעל 100 עובדים, והחברה אינו נוהגת לשכור עובדים זמניים. קברניטי החברה מאמינים בהשקעה בעובדים, על מנת שהללו ירגישו שייכות לארגון ויתרמו לו.
על פי סקירת הספרות מאז ראשית שנות השמונים הולכת וגוברת התעניינותם של חוקרי הניהול וההתנהגות הארגונית בתופעת האזרחות הארגונית, כאחת התופעות המסבירות תופעות בניהול משאבי אנוש בארגון. חשיבותה של התנהגות אזרחית בארגון בכך שהיא מבטאת תרומה ספונטנית של עובדים בסביבת העבודה מבלי לדרוש תגמולים ישירים בתמורה, כלומר. ככל שיש לחברי הארגון נכונות וולונטרית רבה יותר להשתתף בתהליכים התורמים לתפקוד מערכתי כולל, כך מסוגל הארגון להתמודד ביתר הצלחה עם יעדיו ועם אתגרים שמציבה לו הסביבה. במהלך השנים נבדקו אופייניה וגורמיה של התנהגות ייחודית זו בכמה דרכים, וכיום היא משמשת מדד מהימן ומקובל להערכת תפקוד עובדים.
על פי הסקירה עוד עולה כי האזרחות הארגונית קשורה למשתנים אחרים בארגון כגון מחויבות ארגונית שנבדקה רבות, שביעות רצון של העובדים שנבדקה באין ספור מחקרים ועוד. תרומת העבודה הנוכחית היא בכך שהיא בודקת את הקשרים בין שלושת המשתנים האמורים.

השערות המחקר היו:
-מצא קשר חיובי בין מחויבות ארגונית של העובדים לבין שביעות רצון.
-ימצא קשר חיובי בין שביעות הרצון של העובדים ובין אזרחות ארגונית
-ימצא קשר חיובי בין מחויבות ארגונית לאזרחות ארגונית.
- קיים קשר חיובי בין ותק העובד לבין התנהגויות שקשורות לאזרחות ארגונית, עובדים וותיקים מרקם היחסים שלהם עם הארגון מבוסס יותר ויטו להבין טוב יותר את צורכי הארגון.
-קיים קשר בין מצב משפחתי של העובד להתנהגויות הקשורות באזרחות ארגונית- עובדים נשואים מאופיינים במספר רב יותר של תפקידים ומשימות מחוץ למערכת הארגונית, בעיקר במסגרת המשפחתית ודבר זה מתבטא במחיר מסוים בהוצאת אנרגיה רבה מחוץ לארגון וישפיע על התנהגויות של אזרחות ארגונית.

המחקר הינו מחקר כמותי. איסוף הנתונים והמחקר בוצעו בקרב עובדי חברת טולמנ'ס ממגוון רחב של תפקידים. הנתונים נאספו מדיווחי עובדים אשר יספקו את הנתונים אודות המשתנים הבלתי תלויים, וכן את הנתונים אודות ביצוע התנהגויות של אזרחות ארגונית. המחקר היה אנונימי.
התוצאות מראות כי ההתנהגות האזרחית של העובדים גבוהה וכן גם המחויבות אם כי לגבי שביעות הרצון נמצאו תוצאות שאינן הומוגניות. נמצא כי לארגון אין משמעות חזקה עבור העובדים. העובדים מגיעים לארגון כנראה כמו לכל מקום עבודה אחר. ממצאים אלו סותרים אגב ממצאי מחקרים אקדמיים שנעשו בעבר בארגון המראים כי העובדים מעריכים את הארגון וגאים בו.
למרות שאין לארגון משמעות אישית מיוחדת, יש לעובדים תחושת שייכות לארגון. הם מרגישים שייכים אליו, וזאת בעיקר עקב מדינות ניהול משאבי אנוש חמה ומטפחת של הנהלת הארגון. עם זאת העובדים סבורים כי לא ישלמו מחיר כבד אם יעזבו את הארגון. ממצא זה, להערכתי, הינו בשל אי העלאות השכר והקפאות הקידומים. בניגוד לחברות רהיטים אחרות, המיתון לא פגע בחברה כלל אולם למרות זאת קידום העובדים אינו כבעבר.
כמו כן נמצא קשר מובהק בין מחויבות ארגונית לבין אזרחות ארגונית- ככל שהמחויבות הארגונית עולה כך עולה גם האזרחות הארגונית.
לגבי משתנים אישיים- רק לגבי המין אנו רואים מתאם מובהק- נשים יותר מגברים מתנהגות יותר באזרחות ארגונית.

השערת המחקר כי יימצא קשר חיובי בין שביעות הרצון של העובדים ובין אזרחות ארגונית נדחתה, היות ונמצא קשר רק בין מחויבות לאזרחות, וכן נמצא כי יש הבדל בין המינים לגבי אזרחות ארגונית- נשים מתנהגות יותר באזרחות מגברים.

ההמלצות העיקריות הן לפתח בעובדים את תחושת המחויבות הארגונית, שהיא ציפור נפשה של ההנהלה וכן את האזרחות הארגונית. אזרחות ארגונית יכולה להיות נרכשת ע"י העברת סדנאות וימי גיבוש לעובדים.
כמו כן לדעתי יש לערוך מחקר נוסך בו ינוטרל משתנה הניהול של המנהל הישיר מההתנהגות הארגונית. קיימים מספר רב של מחקרים המוכיחים כי מחויבות ארגונית יורדת תחת מנהל משימתי.

ראשי פרקים:
תקציר
מבוא
2.1 הצגת הארגון
2.2 הבעיה העסקית
2.3 שאלת המחקר
2.4 מטרות המחקר
2.5 מודל המחקר
סקירת ספרות
3.1 התנהגות אזרחית
3.2 שביעות רצון בעבודה
3.3 מחויבות ארגונית
3.4 הקשר בין מחויבות ארגונית לשביעות רצון ולאזרחות ארגונית
שיטת המחקר
4.1 השערות המחקר
4.2 הגדרת המשתנים
4.3 כלי המחקר:
4.4 אוכלוסיית המחקר
4.5 מהלך המחקר
4.6 עיבוד הנתונים
4.7 מגבלות המחקר
תוצאות המחקר
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון

* הערכת מערכת: פלטי החישובים אינם מצורפים לעבודה זו.

קטע מהעבודה:

מידת שביעות הרצון בעבודה תלויה במידה רבה באופי היחסים של העובד עם סביבתו הקרובה בארגון. ככל שהסביבה תומכת יותר בעובד, עונה על צרכיו השונים וגורמת לו לסיפוק רב יותר, כך גדלה נטייתו לשמור על הקשר עמה ולהגביר את המחויבות כלפיה (שי, 1995). את שביעות הרצון בעבודה מביע הפרט הן ביחסיו הבין אישיים עם עמיתים והן בהתנהגות כלפי המנהלים המייצגים את המנגנון בארגון. הבעת שביעות הרצון שמתאפיינת בין השאר בקיום התנהגות אזרחית נעשית באופן דיפרנציאלי, והאדם מכוון אותה כלפי מי שלדעתו זכאי לה יותר, עמית לעבודה או מנהל המייצג את הארגון. לכן סביר כי (מידת) שביעות רצון תקושר ל - OCB אלטרואיסטי. עם זאת, שביעות הרצון צפויה להשפיע גם על ממדי OCB ארגוני כיוון שלא תמיד ניתן לכוון התנהגות אזרחית כלפי פרטים מסוימים בלבד. במצבים שכאלו האדם מקיים התנהגות אזרחית טובה גם כלפי הארגון.

תגים:

צוות · עובד · כוח · אדם · שביעות · שכר · טולמאנס · ניהול · מנהל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנהגות אזרחית של עובדים בחברת טולמנס", סמינריון אודות "התנהגות אזרחית של עובדים בחברת טולמנס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.