היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיתונות ואינטרנט

עבודה מס' 069099

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש קשר בין שימוש בעיתונות המקוונת לבין עמדות כלפי העיתונות המודפסת המסורתית?

6,968 מילים ,27 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אחת הדרכים להתבונן על השפעת הטכנולוגיה על חיינו היא לבחון את העיתונות הכתובה ואת השינויים שחלו בה לאור התפתחויות חברתיות רחבות יותר, כדוגמאת התפתחות אמצעי מדיה חדשים כגון האינטרנט. מאמצע שנות התשעים הפך האינטרנט לנפוץ כאמצעי תקשורת ועוצמתו מוכרת כיום במפת התקשורת העכשווית והעתידית. האינטרנט מאפשר גידול רב ושליטה על היצירה, העברה, הקליטה, השכפול והשליפה של מידע ומציע גיוון רב של תכנים, סגנונות וצורות של תקשורת (שנער, 2001).
הגידול המהיר באימוץ האינטרנט בבתי אב חל בין השנים 1993 - 1997, אנשים רבים נחשפו לשירותיו בעבודה והחליטו להתחבר לספק שירותי אינטרנט גם בבית. בשנת 1997 22 מיליון איש התחברו לאינטרנט מהבית ,13 מיליון מהעבודה ו- 7 מיליון בבית הספר, הייתה גם חפיפה של אנשים שהייתה להם נגישות ליותר ממקום אחד (קארי, 2001).
בעבודה זו שאלת המחקר הייתה האם יש קשר בין שימוש בעיתונות המקוונת לבין עמדות הציבור הישראלי כלפי העיתונות המודפסת המסורתית? השערת המחקר הניחה כי יש קשר בין מידת ואופן השימוש בעיתונות המקוונת לבין עמדות כלפי העיתונות המודפסת, וצופה שיימצא כי ככל שהאדם צורך יותר מידע דרך העיתונות המקוונת כך הוא בעל עמדות פחות חיוביות כלפי העיתונות המסורתית והוא תופס אותה כפחות רלוונטית.
בכדי לבחון את שאלת והשערת המחקר נוסח שאלון (נספח 1) שכלל אינדקס שאלות על אופן ומידת השימוש בעיתונות המקוונת וכן אינדקס שאלות לגבי עמדות כלפי העיתונות המסורתית המודפסת.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 טכנולוגיה ותרבות
1.2 התפתחות אמצעי התקשורת הכתובה
1.3 אמצעי המדיה כקובעי סדר יום חברתי
1.4 האינטרנט כמדיום מוביל בחברה המודרנית
1.5 העיתון האלקטרוני מול העיתון המסורתי
פרק 2: מתודולוגיה
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר והגדרת משתנים
2.3 השערת המחקר
2.4 שיטת המחקר
2.5 אוכלוסיית המחקר
פרק 3 : הצגת הממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

בחברה שלנו מרבית התרבות אליה נחשפים האזרחים מועברת דרך אמצעי התקשורת אשר מבנים ומפיקים אירועים ובכך קובעים סדר יום תרבותי ומעבירים דרך המדיה מסר לגבי מה נכלל ומה מודר מהגדרות התרבות. ידוע כי לאמצעי התקשורת יש כוח וההשפעה וכי ביכולתם ליצור גיבורי תרבות וסקופים תוך העברת מסר על הדימויים החדשים המייצגים את התרבות, זאת במקביל ליכולתם לשעתק דימויים המושרשים במסורת ובתרבות המקומית (דיין וכ"ץ, בתוך ליבס וטלמון,2003).

תגים:

עיתונות מקוונת · עיתונות מודפסת · טכנולוגיה · תקשורת · מדיה · עיתונות כתובה · תקשורת כתרבות · גולשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיתונות ואינטרנט", סמינריון אודות "עיתונות ואינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.