היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימוי צה"ל בעיתונות הכתובה

עבודה מס' 067441

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההבדל בין דימוי צה"ל בעיתונות הכתובה במלחמת לבנון הראשונה לבין דימוי צה"ל בעיתונות הכתובה במלחמת לבנון השנייה.

7,483 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

שאלת המחקר שאותה אבדוק במהלך עבודתי הנה: ההבדל בין דימוי צה"ל בעיתונות הכתובה במלחמת לבנון הראשונה לבין דימוי צה"ל בעיתונות הכתובה במלחמת לבנון השנייה.
במהלך המחקר אבדוק האם הערכים המשרתים את הממסד, ערכים הגמונים, אכן בולטים בסיקור העיתונאי וגורמים לכך שהדימוי שנוצר לצה"ל מהסיקור העיתונאי יהיה דימוי כזה שמשרת את מטרות הממסד.
במהלך המחקר ייבדק האם הדימוי העולה מסיקור המלחמה עולה בקנה אחד עם הערכים ההגמונים של החברה הישראלית ודימוי אשר עולה על מטרות הממסד הצה"לי. יבחן האם חל שינוי בין שתי מלחמות:
מלחמת לבנון הראשונה (1982) ומלחמת לבנון השנייה (2006).
ברצוני לבחון האם דימוי צה"ל שרווח בתקשורת בשנת 1982 קיים גם בשנים האחרונות או שחל הבדל בעקבות שינויים שחלו בתקשורת (מעבר לתקשורת בינלאומית, טלביזיה רב ערוצית ועלייה בעיתונות הפרטית) ושינויים שחלו בחברה הישראלית בשנים שחלפו בין שתי המלחמות.
שיטת המחקר שבחרתי לנקוט כדי לענות על שאלת המחקר היא ניתוח תוכן איכותי של הכותרות הראשיות בשלושת העיתונים הגדולים בשתי המלחמות הנבדקות.בדיקה של איזה דימוי נוצר לצה"ל מכותרות העיתונים, האם הדימוי הוא דימוי חיובי כלומר כזה שמשרת את מטרות צה"ל והממסד הביטחוני ומכיל מסרים שמשרתים את הערכים ההגמונים בחברה הישראלית וערכי הקונצנזוס או שהדימוי הוא דימוי שלילי אשר מכיל מסרים חתרניים כנגד צה"ל.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
3. שאלת המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 השערת המחקר
3.3 שיטת המחקר
4. המחקר
4.1 מלחמת לבנון הראשונה
4.1.1 ידיעות אחרונות
4.1.2 מעריב
4.1.3 הארץ
4.1.4 סיכום הממצאים - מלחמת לבנון הראשונה
4.2 מלחמת לבנון השנייה
4.2.1 ידיעות אחרונות
4.2.2 מעריב
4.2.3 הארץ
4.2.4 סיכום הממצאים - מלחמת לבנון השנייה
4.3 מסקנות השוואתיות בין ממצאי שתי המלחמות
5. דיון וניתוח הממצאים
6. סיכום ומסקנות המחקר
7. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בקרב חוקרי התקשורת ישנה מחלוקת באשר למידת השפעתם של אמצעי תקשורת ההמונים והאם לתקשורת ישנו תפקיד חיובי או שלילי באשר לעיצוב החברה וערכיה.
חסידי הגישה המבנית תפקודית סבורים שלתקשורת תפקיד חיובי באשר לשמירת תפקודה של החברה ושמירה על הסדר החברתי ואילו חסידי התפיסה הניאו מרקסיסטית סבורים כי התקשורת הנה כלי שרת בידי האליטות והיא משמשת לשמירת הסטאטוס קוו החברתי ומעבירה ערכים ומעצבת תודעה אשר משרתת את האליטות החברתיות.
כמו בכל חברה גם החברה הישראלית מבוססת על דימויים שונים אותם מנסה הממסד להנחיל לציבור וע"י כך נוצרים ערכים הגמונים ומיתוסים שונים אותם הציבור מקבל כטבעיים. כך סבורים חוקרי תקשורת רבים התומכים באסכולה הניאו מרקסיסטית המכונה אסכולת ההגמוניה אשר פותחה ע"י חוקרים כמו אנטוניו גראמשי (ויליאמס 1991).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימוי צה"ל בעיתונות הכתובה", סמינריון אודות "דימוי צה"ל בעיתונות הכתובה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.