היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים בפוליטיקה בישראל

עבודה מס' 069020

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מצב נשים בפוליטיקה בישראל אל מול מדינות אחרות בעולם.

7,892 מילים ,31 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במשך שנים מעמדן של נשים בתחום הפוליטיקה היה נמוך, הכוונה היא כי ייצוגן במרחב הפוליטי היה נמוך והן נחשבו כחסרות השפעה. לאורך העשורים האחרונים חל שיפור וייצוג נשים ברחבי העולם ואף בישראל עלה (דוחות הכנסת ודו"ח שדולת הנשים, 1999 / 2007), אך לא ניתן עדיין לדבר על שוויון ייצוגי בישראל והדרך להשוואת הכוחות עדיין נראית ארוכה.
במסגרת עבודה זו המטרה הייתה לתאר את מצב הנשים בפוליטיקה בישראל ולבחון את הגורמים והסיבות הספרותיים אשר מסבירים פערים בתחום הפוליטי. כמו גם, לבחון את המצב בישראל על סמך שינויים חברתיים ותרבותיים כגון הפמיניזציה וכן אל מול מדינות אחרות בעולם המערבי בעיקר אך גם בהשוואת ממצאים למדינות מזרחיות.
נמצא כי חל שיפור בייצוג הפוליטי ובעיקר בסוג המשרות בהן מכהנות נשים לעומת העבר, לדוגמא עצם העובדה שהיום בישראל מכהנת שרת חוץ אישה. יחד עם זאת השינוי רק בתחילת הדרך ועדיין יש לבצע מהלכים בישראל על מנת להשמיע את הקול הנשי במרחב הציבורי ובעיקר במרחב הפוליטי שבו מתקבלות מרבית ההחלטות ובו נמצאת העוצמה.
כמו כן הועלתה השערה כי הגורמים המסבירים פערים ואי שוויון כגון קונפליקט תפקידים ועמדות פטריארכליות, אינם מסבירים את הייצוג הפוליטי הנמוך לאור העלייה בהשכלת נשים ובמקומן במרחב המקצועי הציבורי.
הומלץ לבצע בעתיד סקר עמדות בקרב נשים המעודכן לתקופתנו, שכן ייתכן שנשים משכילות כיום או שרוכשות השכלה, להבדיל מנשים שנכחו עד היום במשק הציבורי בתפקידים מקצועיים, מעניינות להמשיך בתחום הציבורי ולעבור מן האקדמיה כתלמידות לבעלות משרות בכירות במשק ובעיקר בתחום קביעת המדיניות.

תוכן העניינים:
מבוא

פרק 1 : סקירת ספרות
1.1 התנועה הפמיניסטית בארץ ובעולם
1.2 התפתחויות ושינויים בפוליטיקה
1.3 גורמים לייצוג נמוך של נשים
1.4 פוליטיקה של נשים למען נשים

פרק 2 : המחקר הנוכחי
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת והשערת המחקר

פרק 3 : הצגת הממצאים

דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פמיניזם הוא שם של תנועה למען שוויון זכויות לנשים הנקראת גם "התנועה לשחרור האישה", במשך מאות שנים מנסה החברה האנושית להתמודד עם נושא חרות האדם באשר הוא אדם ועם נושא השוויון בין כל בני האדם. בשנת 1789 התאספה בצרפת האספה הלאומית ויצאה בהצהרה מפורסמת הנקראת "הצהרת זכויות האדם", מאותה תקופה ואילך אנו מוצאים כי תהליך דומה עובר בעולם על ארצות ועל תרבויות שונות אשר חותרות לשפר את מעמד האזרחים ולוחמות לשוויון זכויותיהם. המאה העשרים הביאה לשינוי ולשיפור ניכר בחיי האזרחים ובפרט בחיי הנשים, בתחום המשפחה, החינוך, התעסוקה והפוליטיקה (חכם, 1990; הלפרט-זמיר, 2002).

תגים:

ייצוג נשים · מעמד נשים · מעמד האשה · פמיניזם · אפליה · אפלית נשים · אפליה מגדרית · שוויון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים בפוליטיקה בישראל", סמינריון אודות "נשים בפוליטיקה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.