היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות הג'אז מניו אורלינס ועד למיצובו במטרופוליס של ניו יורק

עבודה מס' 069015

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשפעה הדו כיוונית של תוצר תרבות: כיצד תרבות משפיעה ומושפעת מתהליכים המתרחשים בחברה.

9,233 מילים ,20 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מקורו של הג'אז הוא בבלוז העתיק, אשר צמח ועלה בתקופת העבדות הכושית באמריקה. בתקופה זו דוכא הגזע השחור על ידי האדם הלבן ויוצרים רבים הביעו את תסכולם דרך המוסיקה (ריבל, 2006). באותה תקופה האמריקנים עדיין לא הטמיעו כהלכה את השחורים בחברתם, אך המוסיקה שלהם דרשה זאת. האמריקנים הלבנים כתבו מוסיקה אמריקנית טובה, אך כותבי הג'אז השחור תמיד עלו עליהם ברמתם (גולווי ומאן, 1985 ; Sadie,1980).
תאריך הולדתו של הג'אז אינו קיים מפני שהוא בא לעולם בתהליך איטי של מיזוג סגנונות רבים ושונים, לשם הפשטות מעוגל תאריך הולדתו לשנת 1900. מקום הולדתו של הג'אז הוא גם אינו פסקני, קיימות עדויות כי צליליו הראשונים נשמעו בו זמנית בערים אחדות. אך גם אם אין דיוק בקביעה הרווחת כי הוא נולד בניו- אורלינס, הרי שלבטח היה זה במקום דומה באופיו ובמיקומו הגיאוגרפי (ארנו ושנל, 2000 ; מוכיח, 2002).
לכן בעבודה זו נבחנת התפתחות הג'אז מניו אורלינס, דרך שיקאגו ועד למיצובו במטרופוליס של ניו יורק, העיר הכי סוערת בארצות הברית. כאשר השאיפה היא לבחון כיצד הושפעה מוסיקת הג'אז מתהליכים חברתיים שהתרחשו לאורך המאה העשרים בארצות הברית. יותר נכון לומר שמטרת העבודה היא לבחון את ההשפעה הדו כיוונית של תוצר תרבות: כיצד תרבות משפיעה ומושפעת מתהליכים המתרחשים בחברה. כאשר בעבודה זו תוצר התרבות שנבחר הוא סגנון מוזיקלי ייחודי שהתפתח ועוצב באופן ספונטני על ידי האוכלוסייה השחורה בארצות הברית הלבנה.
הג'אז הגיע מהפריפריות והשתלב במרכז המטרופוליס, אך השתלבות זו לא התרחשה ברגע אחד אלא עברה גלגולים ותהפוכות, כאשר כל שלב המאפיין את הג'אז נקשר לתהליכים חברתיים נוספים שהתרחשו בו זמנית בחברה הרחבה. הג'אז מהווה בעבודה זו מקרה מבחן לבחינת שינויים בהגדרות תרבותיות ובהגדרת המקובל והלא מקובל במטרופוליס של המרחב האורבני.
סקירת הספרות שמוצגת להלן התמקדה במספר נושאים אשר הבנת כל אחד מהם בנפרד מאפשרת לקבל תמונת מצב רחבה ומקיפה על תהליכים שהתרחשו לאורך המאה בעיקר בארצות הברית. הדרך לבחון בצורה הטובה ביותר את התפתחות הג'אז בארצות הברית לאור תהליכים חיצוניים היא על ידי עבודת מחקר תיאורטית מקיפה, לכן נבחרה שיטת מחקר זו למחקר הנוכחי;
ועבודה זו מציגה מידע על מגוון נושאים, החל מהתפתחות העיר והמרחב האורבני, מאפיינים של האדם האורבני לעומת מאפיינים של הפרט שחי בעבר בכפרים, הצגת התרבות האמריקנית ומאפיינים של העידן המודרני והפוסט מודרני וכן סקירה נרחבת המציגה את התפתחות הג'אז החל מראשיתו בפריפריות של ניו אורלינס ושיקאגו ועד להשתלבותו במטרופוליס של כל עיר בארצות הברית ובמיוחד של ניו יורק.
עבודה זו מראה כי הג'אז היה לאורך המאה בתנועה מתמדת, תנועה מהשוליים אל עבר המטרופוליס, כך ניתן לומר גם על תנועת האפרו אמריקנים ובכלל על החברה בארצות הברית. חברה אשר בראשית המאה העמידה על נס את האדם הלבן ואת תרבותו, אך ניתוח המצב לאורך המאה מעיד כי זוהי חברה שהשכילה לקבל אל המרכז גם את נציגי קבוצות המיעוטים החיות בתוכה ואף נתנה להם במה להשמיע את קולם ולבטא את תרבותם הייחודית.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 התפתחות העניין המחקר במרחב האורבני
1.2 המרחב האורבני המודרני
1.3 העיר הגדולה וחיי הנפש
1.4 ההתנהגות האנושית במרחב האורבני
1.5 התרבות האמריקנית
1.6 תרבות בעידן המודרני והפוסט מודרני
1.7 ביקורת תרבות וחברה
1.8 תולדות הג'אז
1.9 הג'אז המסורתי
1.10 הג'אז המודרני
1.11 הג'אז משנות השישים
פרק 2 : דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הליכת צעד אחד אחורה מגלה שהתייחסויות מוקדמות לעיר המודרנית כמושא לחקירה ולעיון החלו להתפתח בעקבות המהפכה התעשייתית באנגליה של המאה התשע עשרה. בתגובה לצמיחה המהירה ולהתפשטות העוני במרכזים האורבניים של אנגליה, הציגו מספר הוגים את מה שהפך עם הזמן לסקירות קלאסיות אודות העיר המודרנית מתוך מטרה לבחון את תופעת האורבניזם ואת בעיותיה של העיר הגדולה מנקודת מבט חברתית וכלכלית. כמו גם מתוך עניין מוגבר במעמד הבינוני, בבעיות העוני ובמכלול החיים האורבניים (מנדה לוי,2004).

תגים:

תרבות · השפעה תרבותית · מרחב אורבני · עידן מודרני · פוסט מודרני · מוסיקה · מוזיקה · jazz · אורבניזם · עירוניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות הג'אז מניו אורלינס ועד למיצובו במטרופוליס של ניו יורק", סמינריון אודות "התפתחות הג'אז מניו אורלינס ועד למיצובו במטרופוליס של ניו יורק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.