היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג התודעה והזיכרון בסרט "שמש נצחית בראש צלול" (תרגיל)

עבודה מס' 068988

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הסרט מביא לידי ביטוי רעיונות מורכבים כמו תודעה וזיכרון, וכיצד זה משרת את הסרט.

1,561 מילים ,5 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Michel gondry) עוד שילוב פורה מבית היוצר של מישל גונדרי (gondry) וצ'ארלי קאופמן (kaufman). הסרט עוסק במערכת היחסים של זוג- ג'ואל וקלמנטיין שמגולמים על ידי קייט ווינסלט (winslet) וג'ים קארי (carrey). הזוג נפרד וכל אחד פונה למעבדה שמתמחה במחיקת זיכרונות כואבים.

במהלך עבודה זו הצגתי כיצד הסרט שמש נצחית בראש צלול מצליח להעביר רעיונות של תודעה וזיכרון באמצעות כלים קולנועיים שאותם פירטתי. הוא עושה זאת בכל מיני דרכים מגוונות ודוגמאות לכך נתתי וישנן עוד רבות בסרט. האופן שבו מצליח הסרט להעביר את הרעיונות גורם לצופה לראות יצירה ויזואלית מרשימה. באמצעות הדרך הזו של העברת התודעה והזיכרון מצליח הסרט להביא רעיון פילוסופי של חירות האדם והיכולת של האדם לקחת את ההחלטות שלו ולהסתכן שוב עבור האהבה.

קטע מהעבודה:

הצילום והתאורה מעבירים את ההבדל בין שני העולמות של התודעה. מצד אחד בתוך עולמו של ג'ואל הצילום חשוך יותר למעט תאורה שעוקבת אחרי ג'ואל והפריים שמטשטש, מצד שני בעולם המציאות שבו ג'ואל מחוסר הכרה, הצילום רגיל ומנסה להעביר את עולם המציאות. יש רגעים שהמצלמה רודפת אחרי הזוג כאילו שהטכנאים בעולם החיצוני, האמיתי רודפים אחריהם, מה שנותן דגש על מצב תודעה משתנה, האחת של ג'ואל בתוך מוחו והשנייה של העולם האמיתי שבו מראים את עבודת הטכנאים ובה נפרשת עלילת משנה ודמויות נוספות.

תגים:

המוח האנושי · קולנוע · פסיכולוגיה · מישל גונדרי · צ'ארלי קאופמן · זיכרון · אקזיסטנציאליזם · תודעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג התודעה והזיכרון בסרט "שמש נצחית בראש צלול" (תרגיל)", סמינריון אודות "ייצוג התודעה והזיכרון בסרט "שמש נצחית בראש צלול" (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.