היישום אינו מחובר לאינטרנט

אופני ייצוג ג'נדריים בוידאוקליפ של מדונה 1989 Express yourself -

עבודה מס' 060192

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הרעיונות העולים מן הטקטס וניתוחו בהקשרים של ג'נדר, פמיניזם, ייצוגי נשים וייצוגי מיניות.

6,103 מילים ,11 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

לאורך הקריירה הענפה שלה, זכתה מדונה - הזמרת, השחקנית והתופעה- להתייחסויות קוטביות, הן מצד מבקריה והן מצד קהליה. מעריציה סוגדים לה, ורואים בה אלילה פוסט-מודרנית, ושונאיה מתעבים אותה, בזים לה ומכנים אותה "מכשפה בת-זמננו", או "מחלה החברתית של אמריקה".
מדונה פופולרית בצורה חסרת-תקדים. היא מכרה מעל 150 מיליון תקליטים, וזכתה באינספור פרסים ותארים. עיתון המוסיקה "רולינג סטון" כינה אותה "האישה המפורסמת ביותר בעולם", וספר השיאים של גינס - "הזמרת המצליחה ביותר בכל הזמנים".
אבל ההצלחה של מדונה עשויה להיות פחות תוצאה של הכשרון האומנותי שלה, ויותר של יכולתה לאתגר הירארכיות ממוסדות של ג'נדר ומיניות. מההתחלה, מדונה הייתה נושא לביקורת תקיפה ועוינות. היא נמצאת כבר שנים במרכזה של מחלוקת בין פמיניסטיות, כאשר צד אחד רואה אותה כמציבה אתגר מתקדם ונועז להגמוניה הגברית, והצד האחר רואה אותה כריאקציונרית הפועלת להחזרת המצב הקודם, והאנטיתזה לפמיניזם. על אף שרוב הפמיניסטיות יסכימו שמדונה ראויה לכבוד על התבונה השיווקית שלה, ועל אריכות הימים שלה בענף שנשלט בעיקר ע"י גברים, אי-הסכמות יתגלו באופן בלתי נמנע, ביחס לדימויים שלה שהבטיחו את הצלחתה.
קמיל פאגליה כתבה ב"ניו יורק טיימס" מאמר שכותרתו: "מדונה - סוף סוף, פמיניסטית אמיתית", ובו היא טוענת- "מדונה לימדה נשים צעירות להיות נשיות ומיניות באופן מלא, ובו בזמן להחזיק בשליטה מלאה על חייהן. היא מראה לנשים כיצד להיות מושכות, חושניות, אנרגטיות, אמביציוזיות, אגרסיביות ומצחיקות - כל אלה בו זמנית... דרך
ההשפעה העצומה שלה על נשים סביב העולם, מדונה היא העתיד של הפמיניזם". ( (1999,Lea
ג'ון פיסק טוען (1987) ש"מדונה מציבה לנערות צעירות את ההזדמנות למצוא משמעויות למיניות הנשית של עצמן שמתאימות להן, משמעויות שהן בלתי תלויות".
ליסה לואיס (1990) טוענת שלפחות חלק מהמשיכה שיש לתדמית המינית הגלויה של מדונה עבור נערות מתבגרות, נעוץ באופן שבו ניתן לעשות בה שימוש כדי להתנגד לאידיאלים נשיים כמו תלות ואיפוק. הנערות שחיקו את מדונה דחקו את השיח הסימבולי של תרבות נשית לעבר ההכרה שבנים מקבלים. הן דרשו גישה לפריבילגיות גבריות של כסף, כוח וסמכות, אבל בו בזמן סרבו להיערך בעזרת צורות הביטוי שסיפקה התרבות הנשית.( 1990)., Lewis
פמיניסטיות, קבוצות דת קנאיות, קבוצות לתכנון המשפחה ועוד, הוקיעו באופן פומבי את השירים של מדונה, הקליפים שלה, ההתבטאויות הציבוריות שלה, ואת הפרסומות שלה בטלוויזיה (מקרה "פפסי קולה" שבו בוטל חוזה שנערך עמה, בעקבות מחאות על פרסומת ששולבה בקליפ "like a prayer"). היא הואשמה בהיותה אנטי-נוצרית ואנטי-מוסד-המשפחה, וכונתה "פרחה", "זונה", ו"טורפת גברים". הנפח הגדול של ביקורת עליה מוכיח שהיא לא מוערצת על ידי כולם בכל העולם; אבל מרבית העבודה האקדמית התמקדה באופן שבו הטקסטים של מדונה מייצרים משמעויות והנאה עבור מעריציה, ובניסיונות להסביר מדוע אישה כל-כך פופולרית גורמת לכזאת עוינות כמו גם לכזאת הערצה. שונאיה מתייחסים אליה כצורה הנמוכה ביותר של התרבות הפופולרית, כמקדמת טעם לא מתוחכם. אחרים דואגים יותר לגביה כמודל של ערכים שליליים עבור ילדינו. לאחרים זה מתקשר לאפשרות אפילו מסוכנת יותר - שמדונה משחיתה את המשמעות של להיות אישה.
אלה רואים בה גרוטסקה נשית, ומבקרים אותה על ההיפוכים הקרנבליים שהיא עושה לתפקידי הג'נדר המסורתיים ולמיניות, שמאפיינת את הפרסונות המגוונות שלה ואת הופעותיה. גם כשהם מבקרים את מדונה, נותנים לה מבקריה כוח סימבולי, ומיליוני צעירים מעריצים אותה דווקא בשל השינויים שהיא מבצעת במוסכמות תרבותיות.
הצעקנות של כעסם של השונאים מרמזת על כוח-המשיכה העצום שלה, שנגדו הם נלחמים.
משום שהיריעה קצרה מלהכיל התייחסות לכל עבודות האומנות שייצרה מדונה במהלך הקריירה המפוארת שלה, אציג בעבודה זו את אחת מיצירותיה הבולטות של מדונה, "1989) "Express Yourself) ,אבחן את הרעיונות העולים מהטקסט, ואנתח אותו בהקשרים של ג'נדר, פמיניזם, ייצוגי נשים וייצוגי מיניות. אפתח בהצגה בסיסית לנושא של מגדר ופמיניזם, בעזרת הבחנותיה של התיאורטיקנית Judith Butler ,אחר כך אציג את הקליפ, ואנתח אותו מול סרטו של פריץ לאנג "1926) "Metropolis), שאתו הוא מתכתב.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' : סובייקטים של מין\ ג'נדר\ תשוקה
פרק ב': Express yourself
1. תיאור הקליפ
2. מלות השיר
3. ניתוח הקליפ
סיכום
ביבליוגרפיה ופילמוגרפיה

מקורות:

Lea, Carolyn (1999): "Madonna: Transgression and Reinscription", in Meyers, Marian (ed.), Mediated Women - Representations in Popular Culture, U.S.A: Hampton Press inc. pp. 205-224.
Butler, Judith (1990): Gender Trouble - Feminism and the Subversion of Identity, New York: Routledge pub.
Butler, Judith (1993): Bodies That Matter, New York: Routledge pub.
Morton, Melanie (1993): "Don't Go for Second Sex, baby!", in Schwichtenberg, Cathy (ed.), The Madonna Connection, U.S.A: Westview Press inc. pp. 213-235.
Irigaray, Luce (1985): Speculum of the Other Woman, Trans.: Cornell Unuversity Press, pp. 101-103.
Beauvoir,de-, Simone (1973): The Second Sex, New York: Vintage.
Stallybrass, P., and White, A. (1986): The Politics and Poetics of Trangression, New York: Cornell University Press.
Chapkis, W. (1986): Beauty Secrets: Women and the Politics of Appearance, Boston: South End Press.
Kaplan, E. Ann (1993): "Madonna Politics: Perversion, Repression, or Subversion? Or Masks and/as Master-y", in Schwichtenberg, Cathy (ed.), The Madonna Connection, U.S.A: Westview Press inc. pp. 149-165.
Lewis, Lisa A. (1990): Gender Politics and MTV - Voicing the Difference, Philadelphia: Temple University Press.

תגים:

אינטרטקסטואליות · באטלר · וידאו · ייצוג · מגדר · מדונה · מין · נדר · תשוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אופני ייצוג ג'נדריים בוידאוקליפ של מדונה 1989 Express yourself -", סמינריון אודות "אופני ייצוג ג'נדריים בוידאוקליפ של מדונה 1989 Express yourself -" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.