היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות תאגידית - קוקה קולה

עבודה מס' 068503

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האחריות התאגידית והקוד האתי.

6,284 מילים ,20 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו תנתח את נושא האחריות התאגידית באחד מהארגונים הגדולים במשק הישראלי - החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה ישראל). קוקה-קולה הינה חברה מובילה בשוק המשקאות הקלים בישראל. על מנת להמשיך ולהוביל את השוק, על החברה לבחון את הממשק בינה לבין סביבתה, לזהות פערים קיימים או פערים פוטנציאליים ביניהן ואף ליזום פערים חדשים כדי ליצור יתרון תחרותי מול מתחריה. כאן עולה ביתר שאת שאלה אודות אחריותה החברתית של קוקה-קולה ומיקומה כמוסד חברתי מרכזי בנוסף להיותה ארגון כלכלי תוך מתן דגש על העובדים, הלקוחות, הספקים, הנושים ועל הקהילה וזאת מעבר להתייחסות צרה של חובות כלפי בעלי המניות.העבודה תבחן את התהליכים הנ"ל בקוקה-קולה תוך יישום תיאוריות מתאימות שנלמדו במהלך הקורס וכן כלים נוספים מעולם האחריות התאגידית כפי שמפורט ברשימה הביבליוגרפית. בהמשך העבודה ייבחן נושא הקוד האתי שמטרתו ניסוח, גיבוש והטמעת הערכים החשובים לארגון ויצירת סביבה ארגונית המעודדת דרך התנהגות מתאימה העונה על צרכיו המשתנים. לקוקה-קולה ישראל אין קוד אתי מוצהר ומפורסם, לכן בפרק הקוד האתי, הוצגו הנימוקים האמורים לשכנע את מנהלי הארגון לפתח קוד אתי רשמי. הוצגה תכולה אפשרית של הקוד והנושאים להיכלל בו בניהם: דוגמאות לדרכי התנהגות נאותות ושאינן נאותות, דיון במערכות תומכות הקוד והצהרה לאחריות אישית של כל פרט ופרט עליו חל הקוד.בסוף הפרק הוצגו מספר הצעות ודרכים לתקשורו, הטמעתו ויישומו של הקוד האתי.ללא ספק, התייחסות חברת קוקה-קולה לאחריותה המוסרית והאתית תתמוך ביצירת יתרונות תחרותיים בשנים הקרובות ותחזק את מעמדה כחברה מובילה בשוק המשקאות בארץ.

תוכן העניינים:
- תקציר
- מבוא
הצגת הארגון
בעלי העניין של החברה
- האחריות התאגידית והמוסרית בארגון
דיון מעמיק באחת הדילמות-העסקת עובדים בשעות נוספות חריגות
ניתוח ביקורתי של ההחלטה לפי מודל קבלת ההחלטות של Cavangh
- BENCHMARKING
- הקוד האתי
מדוע על הארגון לאמץ קוד אתי
תכולת הקוד האתי
הדרכים לתקשורו הטמעתו ויישומו של הקוד האתי
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Bloom, Gundlach (2001) מגדירים את המושג "אחריות תאגידית חברתית" כמחויבות התאגיד כלפי בעלי העניין שלה. מילוי מחויבות זו שיבחן בצורה ביקורתית בהמשך, אמור לשקף פעילות למען רווחה ארוכת הטווח של בעלי העניין ומזעור כל פגיעה בהם. בעלי העניין של החברה הם כל מי שמושפע מהחלטות התאגיד, מדיניותו ופעולותיו (1992, Frederick). כל קבוצה היכולה להשפיע על התאגיד או להיות מושפעת ממנו. ( 1993Evan & Freeman,). בעלי העניין מתחלקים לפנימיים וחיצוניים:פנימיים - בעלי מניות, עובדים קבועים, עובדים זמניים, עובדי קבלן, ממשלה, חברות-בת, דירקטוריון. חיצוניים - לקוחות, ספקים, משרדי ממשלה, הקהילה. מודל בעלי העניין הוא מסגרת תיאורטית לתיאור הארגון ולניתוח מערכת היחסים בינו לבין הסביבה החברתית.

תגים:

אחראיות תאגידית · חברתית · קוקה קולה · משקאות קלים · תוססים · מוסר ועסקים · מוסר בעסקים · מוסר · מחויבות ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות תאגידית - קוקה קולה ", סמינריון אודות "אחריות תאגידית - קוקה קולה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.