היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות שפה והפרעות בתקשורת - מדגם שפה

עבודה מס' 068168

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תמלול שיחה עם ילד בן 13 לצורך ניתוח דבריו באופן שפתי.

1,706 מילים ,2010

תקציר העבודה:

במסגרת העבודה הובא מדגם שפה- תמלול מדוייק של שיחה עם ילד בן 13 לצורך ניתוח דבריו באופן שפתי - נבדקו התחומים פונולוגיה (תורת ההגה), מורפולוגיה (תורת הצורה), סינטקס (תחביר), סמנטיקה (משמעות) ופרגמטיקה (שימוש בשפה).

תוכן עניינים:
נתונים על הילד
מדגם שפה
ניתוח מדגם השפה
פונולוגיה
מורפולוגיה
סינטקס
סמנטיקה
פרגמאטיקה
סיכום והתרשמות כללית

קטע מהעבודה:

פונולוגיה
תורת ההגה עוסקת בהגדרת היסודות הצליליים של השפה ובדרכי הצטרפותם להברות ולמילים. בשפה העברית המדוברת של ימינו יש שימוש ב-25 הגאים, מתוכם 20 עיצורים ו-5 תנועות.
עיקר ההתפתחות הפונולוגית מתרחשת עם התפתחות מערכות העצבים והשרירים בגילאים שנה וחצי עד ארבע, ובמהלך התקופה הזו משתנה דיבורו של הילד ומתקרב לזה של מבוגר. נ', כאמור בן 13, ומכיוון שהתפתחותו הייתה תקינה, הספיק לפתח את התחום הפונולוגי בשפתו.
עם זאת, מצאתי שיבוש אחד במדגם של נ' והוא במילה "וכולם" כשהטעם כפי שנאמר מפיו היה במלעיל כשהצורה הנכונה לומר את המילה היא במלרע.

תגים:

פונולוגיה · מורפולוגיה · סינטקס · סמנטיקה · פרגמטיקה · תורת ההגה · תורת הצורה · תחביר · משמעות · קלינאות תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות שפה והפרעות בתקשורת - מדגם שפה ", סמינריון אודות "התפתחות שפה והפרעות בתקשורת - מדגם שפה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.