היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקיד התקשורת באירועי האחד עשר בספטמבר

עבודה מס' 067852

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה וניתוח של סיקור האירוע בשלוש רשתות טלויזיה.

10,860 מילים ,22 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

לאור הסביבה המשתנה והפיתוחים הנרחבים בתחום התקשורת, עולות השאלות מה תפקידה של התקשורת בעידן זה? האם עיקר תפקידה הוא בהעברת מידע או שמא ישנם תפקידים נוספים ומישורים שונים בהם התקשורת פועלת? הכיצד היא מסקרת ופועלת בשעות משבר? איך היא מעבירה מידע לציבור בזמן אמת ?
העבודה שלהלן בודקת את תפקיד התקשורת בזמן משבר, בפיגועי האחד עשר בספטמבר, את סיקור הרשתות בשש השעות הראשונות, המהוות את עיקר המידע המתחיל להיאסף וכיצד העבירה את המידע במקביל לצופים בבית.
השערות המחקר:
א. הסיקור בין הרשתות שונה במידה מסוימת.
ב. תפקידה של התקשורת בזמן משבר, באמצעות מדיום הטלוויזיה להעביר מידע לציבור.
ג. תפקידה של התקשורת בזמן משבר, להנחות את הציבור.
ד. תפקידה של התקשורת בזמן משבר, להרגיע את הציבור.

המחקר הינו מחקר איכותי, לא כמותי, מחקר הבוחן את תפקיד התקשורת, הכיצד סיקרה את אירועי האחד עשר בספטמבר 2001 ברשתות הטלוויזיה. איך העבירה את המידע לציבור.
הליך המחקר: לצורך בדיקת הסיקור נבחרו שלוש תחנות שולטות המשדרות חדשות בארה"ב: CNN, ABC ו-FOX. המחקר בוחן את שלוש רשתות הטלוויזיה, בסיקורם את פיגועי ה-11/9, כיצד העבירו מידע, מי היה ענייני יותר, עשיר יותר במידע שהעביר לציבור. ודרך בחינת הסיקור ניתן להשליך על תפקיד התקשורת. כאשר ההשערה הראשונה היא שהתקשורת הינה משמשת כמקור מידע על משבר, פיגוע או אסון בשלבים הראשונים והמוקדמים של האירוע. על כן נבדקו השעות הראשונות של הסיקור, החל משמונה וחצי בבוקר ועד לשעה שתיים בצהריים בקירוב. הסיקור נלקח מאתר הארכיון של החדשות שהיווה את החלק העיקרי של המחקר והממצאים, השידורים החיים של אותו בוקר : http://www.archive.org/details/sept_11_tv_archive

תוכן עניינים:
פרק א': מבוא
פרק ב': סקירת ספרות
פרק ג': מסגרת תיאורטית
פרק ד': האחד עשר בספטמבר 2001
פרק ה': ממצאים
פרק ו': דיון בממצאים וסיכום
פרק ז': ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במחקר של התקשורת קיימת המסורת המאוחרת של השפעות חזקות, החוקרים גילו שישנן השפעות משמעותיות מאוד של התקשורת, זוהי אסכולה שלישית שהתפתחה לה והיא כוללת בתוכה מספר תיאוריות שיפורטו להלן:
א.קביעת סדר-יום : התיאוריה התפתחה בשנות העשרים של המאה הקודמת,בעקבות מקרה שקרה בארה"ב,כאשר עיתונאי פרסם תחקיר על סיפור פשע, מה שהוביל לעלייה במכירת אותה מהדורה של העיתון. עקב כך, החלו עיתונים מתחרים לחפש אחר סיפורי פשע ולפרסמם. תיאוריה זו גורסת כי התקשורת מסדרת ומעצבת את סדר היום הציבורי והפוליטי על ידי סיקור והתמקדות באירועים אקטואליים ספציפיים, מכלל האירועים המתרחשים. הענקת פוקוס לאירוע הופכת אותו למשמעותי ובכך קובעת לציבור על מה לחשוב ועל מה לא. יחד עם זאת, התקשורת אינה קובעת איך לחשוב.(1).

תגים:

פיגועי ה-11/9

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקיד התקשורת באירועי האחד עשר בספטמבר ", סמינריון אודות "תפקיד התקשורת באירועי האחד עשר בספטמבר " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.