היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקידי ההנהלה הציבורית במלכ"רים ותפקידה בפיתוח חזון ואסטרטגיה של ארגון מסוג זה

עבודה מס' 065781

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיכום של שלושה מאמרים בנושא והשוואה בינהם.

2,222 מילים ,3 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

שלושת המחברים מדגישים את חשיבותה של הסביבה, בעיקר זו המודרנית, המשתנה במהירות רבה, כמשתנה שיש להתייחס אליו כל הזמן. סביבה מסוג זה מחייבת את הארגון להיות קשוב ללקוחותיו, בעלי מניותיו, ספקיו וצרכניו. בחינה מחדש של מטרות הארגון וחשיבותה של תכנית אסטרטגית ככלי מנחה לפעילות הארגון בולטות אצל כולם. לימור וקוטר קוראים לזה "חזון", מור קורא לזה "ערך" אך שלושתם מדברים על אותו הדבר- רעיון, תפיסת עולם, העתיד כפי שהארגון מדמיין אותו. יש משמעות רבה לחזון, שכן הוא מתווה את הדרך וממנו נגזרות מטרות, תכניות ואסטרטגיות פעולה. גם המושג "אסטרטגיה" שב ועולה אצל שלושתם כאופרציה של החזון/ערך. חזון טוב ותכליתי יכול להוביל תהליך של שינוי- תהליך שארגונים חוששים ממנו, מסיבות שונות: קהל הלקוחות, המתנדבים, קבוצות אינטרס בארגון, בעלי מניות ואף העובדים. ללא התגייסות גורמים חיצוניים ופנימיים של הארגון ושיתוף פעולה ביניהם, לא יתרחש תהליך השינוי ולא תוצע לפועל תכנית אסטרטגית הנגזרת מחזון מסוים.

בעבודה ישנו סיכום של שלושה מאמרים הקשורים לנושא, ניתוח השוואתי ביניהן ומסקנות.

קטע מהעבודה:

סיכום פרק ד'- תפקידי ההנהלה הציבורית- בספר "הנהלה ציבורית של ארגון ללא כוונת רווח"
הפרק פותח בתיאור כללי של הארגונים המלכ"רים והמבנה שלהם עם דגש על חברי ההנהלה הציבורית. נקודת המוצא של הפרק היא שחברי ההנהלה מצופים לנהל את הארגון ולהנהיג חידושים אך "ההפך הוא הנכון. לעיתים קרובות, קיים רצון טבעי לשמר את ההצלחה של אתמול" (לימור, 2002: 131). המחבר מציין כי בשל השינויים הרבים בכל התחומים המאפיינים את העידן הנוכחי, גובר הצורך של ארגונים בחשיבה אסטרטגית על מנת להתקיים ולשרוד. מתוקף הגדרת תפקידם בחוק, של חברי ההנהלה הציבורית, כמנהלי ענייני הוועד בעמותה (לימור, 2002: 134-136), הם הגוף שאמור לקבל החלטות ולקבוע את דרך הפעולה והאסטרטגיה של הארגון.

תגים:

הנהלה ציבורית · חזון · אסטרטגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקידי ההנהלה הציבורית במלכ"רים ותפקידה בפיתוח חזון ואסטרטגיה של ארגון מסוג זה", סמינריון אודות "תפקידי ההנהלה הציבורית במלכ"רים ותפקידה בפיתוח חזון ואסטרטגיה של ארגון מסוג זה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.