היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקיד היועצת החינוכית בבית הספר

עבודה מס' 067511

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד עבודתה של היועצת החינוכית משפיעה על המעגלים עימם היא באה במגע.

4,273 מילים ,2 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבקש לבחון את תחום הייעוץ החינוכי דרך עבודתה של היועצת החינוכית בבית הספר יסודי. ברצוני לבחון כיצד עבודתה משפיעה על המעגלים עימם היא באה במגע: התלמידים, המורים, ההנהלה ואף גורמים בקהילה כמשפחות התלמידים וכן כיצד היא פועלת ליצירת סביבה מקדמת ומאפשרת רווחה נפשית. לשם כך ביצעתי תצפית בת יומיים על עבודתה של היועצת בבית הספר, וכן הסתייעתי בהיכרותי האישית עם היועצת במסגרת תפקידי מזה שנה כרכז פרוייקט חונכות אישית (פר"ח) בבית הספר.

תוכן העניינים:
מבוא
תיאור בית הספר - "משה שרת"
המבנה הניהולי של בית הספר
תרבות בית הספר
היועצת החינוכית
תיאור התצפית שנערכה
אבחון וניתוח התצפית
רפלקציה אישית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ארהרד ואל-דור (1991) מציינות כי "חוסן נפשי" הנו רפרטואר התנהגותי בסיסי, המתפתח בתהליך למידה, תרגול והתנסות במהלך החיים. ניתן לרכוש חוסן נפשי באמצעות טיפוח אקלים "בריא" בבית הספר; שימוש בתכני לימוד ובפעילויות חברתיות; ודרך הפעלת תוכנית מניעה ישירה. הן מוסיפות כי שילוב שלוש הדרכים גם יחד מגביר את הסיכוי כי מכלול החוויות החיוביות, בהן מתנסה התלמיד, תתרומנה לטיפוח רפרטואר עשיר ומגוון של כישורי התמודדות.
ניכר כי גם האקלים הבית ספרי ב"משה שרת" וגם עבודת היועצת חותרים לקידום סביבה מקדמת ובריאה: בכניסה לבית הספר, הבחנתי ברחבה גדולה המשמשת את התלמידים בהפסקות להפעלות שונות כמו הרקדות ומשחקי ספורט אותם מעבירים התלמידים הבוגרים לשאר תלמידי בית-הספר. עובדה זו מציגה עדות לניסיונות שיתוף של התלמידים ומתן הזדמנות לקבלת החלטות. בכך נוצרת להערכתי העצמה של התלמידים.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקיד היועצת החינוכית בבית הספר", סמינריון אודות "תפקיד היועצת החינוכית בבית הספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.