היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך לערכים- שיוויון בין המינים בגיל הרך

עבודה מס' 067377

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא והצעה לניסוי בגן ילדים.

1,936 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אחד התחומים החברתיים העוברים שינוי מהותי ומשמעותי בשנים האחרונות בעולם המערבי, במדינת ישראל ובמערכת החינוך הוא תחום המגדר וההתייחסות אליו. המושג מגדר קובע כי הנשי והגברי הם תולדה של הבדלים בין המינים המוגדרים על ידי החברה, הפוליטיקה והתרבות. כיוון שכך, האינטרסים המשתנים של החברה, הפוליטיקה והתרבות הם שמגדירים כל פעם מחדש מה נשי ומה גברי, ובה בעת גם מייחסים ערכיות למה שווה יותר, הגברי או הנשי. באופן טבעי מושג המגדר שופך אור על העיסוק המקדמי במושג הפמיניזם.
החינוך לשיווין מגדרי מושתת על עקרונות הפדגוגיה הפמיניסטית הכוללת טיפוח של כל אחד ואחת, על דאגה ואכפתיות לכל התלמידות והתלמידים ועל טיפוח יחסים בין אישיים קרובים ומשמעותיים ליצירת חיי חברה וקהילה. אפשר לומר כי בידי המחנך יש את המפתח לשינוי ההבניה החברתית. שינוי בהתייחסויות לבנים ולבנות מהגיל הרך ועד לסיום מערכת החינוך יתרום למיצוי הפוטנציאל והשאיפות של שני המינים ולחברה בעלת שוויון הזדמנויות (חוזר מנכ"ל, תשס"ג/4).

במסגרת עבודתנו בגן הילדים השתתפנו בקורס- "גננות שואפות ניסוי" מטעם משרד החינוך, והגשנו בקשה לערוך ניסוי בגננו שיעסוק בנושא השוויון בין המינים (הגף לניסויים ויזמות שואף להביא למערכת החינוך מודלים חינוכיים ואיכותיים אשר עברו תהליכי ניסוי ולמידה).
הצעתנו קושרת במטרה משותפת את הגן, הבית והקהילה, לטובת מתן הזדמנות שווה לבנים ובנות, החל מהגיל הרך. בניית מודל שותפות - כאשר הבית, הגן והקהילה משתפים פעולה על מנת להגיע להישגים חינוכיים, תוך יוזמה ואחריות משותפת.

תוכן העניינים:
- הקדמה
- הצעה לניסוי
- מבוא עיוני- מהו ערך
חינוך לערכים
חינוך לערכים בגיל הרך
חינוך לערך שיוויון בין המינים בגיל הרך
שיטות הפעולה להטמעת השיוויון בגן הילדים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המילה "ערך", כמו בשפות מודרניות אחרות (Wert ,Value ,etc) משמעותה שווי, בעיקר שווי כספי. הרחבת המושג מעבר לתחום הכספי, נעשתה במאה התשע-עשרה. דיון במושג "ערך" החל עם תחילתה של האקסיולוגיה,שהיא תורת הערכים (שורק ושקולניקוב,2001).
משמעות המושג "ערך" בהקשרים פילוסופיים היא קנה מידה להערכה.כלומר, לקביעת עדיפות (מפורשת או מובלעת) כגון: "טוב", "ראוי", "הוגן" וכדומה. ערכים יכולים להיות הן שליליים והן חיוביים. כמו-כן, ערך יכול להיות עקרון הקובע התנהגות. כאשר מחנכים מדברים על חינוך לערכים כוונתם חינוך למעשים או לתכונות אופי או לדרכי התנהגות, שאליהם צריך לחנך כיוון, שלדעתם, הם בעלי ערך חיובי (שם,2001).

תגים:

ערכים · מגדר · שיוויון · מינים · גיל הרך · גן ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך לערכים- שיוויון בין המינים בגיל הרך", סמינריון אודות "חינוך לערכים- שיוויון בין המינים בגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.