היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות אדם במשפט הבינלאומי

עבודה מס' 067045

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: זכויות אדם כפי שהתפתחו במהלך השנים במשפט הבינלאומי ובאמנות השונות.

3,972 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"מאחורי כל מספר ישנו אדם, הפרות של זכויות אדם לא מתבצעות נגד "הצד השני", אלא נגד אם לילדים, אח או בן, אם אנו מאבדים סימנים של אינדבדואליות, הרי שאנו מנציחים אקלים של אלמוניות, שבו האלימות פורחת" (קאן איירין, מזכ"לית אמנסטי אינטרנשיונל).
לאחר מלחה"ע ה- 2 וכתגובה לזוועות שביצעו הנאצים באירופה, התפתחה המגמה של קביעת כללי משפט בינלאומי בתחום זכויות האדם, כללים החלים גם ביחסים שבין המדינה לבין אזרחיה, ההפרות המחרידות והנרחבות של זכויות האדם הבסיסיות בתקופה זו, הכשירו את דעת הקהל בעולם לרעיון , כי שיתוף פעולה בינלאומי להגנת זכויות האדם וחירויותיו הבסיסיות הוא צורך חיוני לבניית חברה בינלאומית חדשה ובריאה.

לעידן החדש, עידן הגלובליזציה ישנה גם כן השפעה נרחבת על התפתחות המשפט הבינלאומי ובכללו זכויות האדם בשנים האחרונות, העולם הפך ל"כפר גלובלי" קטן בו רב הדמיון בין אנשיו והנשיאה באחריות היא קולקטיבית, לא עוד ניתן להעלים עין ממה שמתרחש במדינות אחרות ולמדינה אין שליטה ריבונית מוחלטת על נתיניה, ישנו פיקוח עולמי כי הזכויות הבסיסיות ביותר יישמרו.
אין ספק שאנחנו עדיין בעיצומו של תהליך והמאבק מול הפרות של זכויות אדם ברחבי העולם עוד לא הסתיים, מדובר במערכה ממושכת ומתישה.

בעבודתנו, נסקור את המושג, החוקים והאמנות השונות שהתפתחו עקב ההכרה בדוקטרינה של זכויות האדם כחלק חשוב במשפט הבינלאומי, נבחן את הקשיים, את המתרחש ברחבי העולם ואת המצב בישראל נכון להיום.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - רקע כללי והגדרות
פרק 2 - התפתחות זכויות אדם במשפט הבינלאומי ובאמנות השונות
פרק 3 - אמצעי אכיפה של זכויות אדם
פרק 4 - מגבלות וקשיים בתחום ההגנה על זכויות אדם
פרק 5 - מבט משווה: זכויות אדם בעולם
פרק 6 - זכויות אדם: המצב בישראל
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זכויות אדם הן זכויות המוקנות לכולנו מעצם היותנו בני אדם, אותן הזכויות בלעדיהן לא נוכל לחיות כבני אדם, זכויות אלו מבוססות על הדרישה לחיים בהם הכבוד והערך של כל אדם יכובדו ויזכו להגנה. כיוון שהמדינה היא זו שבידה מירב הכוח לפגוע בזכויות אלו או לשלול אותן וברשותה האמצעים והמנגנונים לאכיפה, כגון: משטרה, צבא, בתי משפט ובתי סוהר מופנית התביעה לכבד את זכויות האדם בראש ובראשונה כלפיה.
לכן, כשמדובר בהפרת זכויות אדם הכוונה בד"כ לפגיעות מצד השלטון בפרט, להבדיל מפגיעה של פרט בפרט אחר. ("בצלם", מרכז המידע הישראלי לזכויות אדם).

תגים:

אמנה · משפט · חוק · השמדת · טרור · עינויים · יחסיות · תרבותית · זכות · זכויות · יסוד · הומניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות אדם במשפט הבינלאומי", סמינריון אודות "זכויות אדם במשפט הבינלאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.