היישום אינו מחובר לאינטרנט

המלך ליר והשוטה - השוואה בין שייקספיר לבין סלווטורה

עבודה מס' 066879

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין המלך ליר והשוטה אצל שייקספיר, וסטלין וזאגער אצל סלווטורה.

6,661 מילים ,19 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו אשווה בין שני מחזות: "המלך ליר" מאת ויליאם שייקספיר, ו-"סטלין" מאת גסטון סלווטורה. וליתר דיוק: אשווה בין שני צמדים: המלך ליר והשוטה אצל שייקספיר, וסטלין וזאגער אצל סלווטורה. כמובן מיד נשאלת השאלה: איך אפשר להשוות בין הר לעכבר? למה לך? אבל ההשוואה מתבקשת, כי במחזה "סטלין" מופיעים על הבמה שתי דמויות בדיוק: השליט הכל יכול והשחקן, והם מדברים רוב הזמן על "המלך ליר", והקטעים המצוטטים מתוך המחזה השייקספירי לקוחים בעיקר מהדיאלוג בין המלך והשוטה.
אז אפשר לומר: טוב הוא השווה, אבל למה אתה צריך ליפול במלכודת שלו?
אנסה להראות איך סלווטורה מחיה באופן מלאכותי ובדוי את מסורת ליצן החצר, שכבר לא קיימת, ומצמיד לסטלין ליצן חצר. תמונה כביכול בלתי אפשרית לחלוטין. אבל אם שלטונו של סטלין היה אפשרי, למה בעצם לא זה?

יש סברה, שהשוטה הוא למעשה קורדליה המחופשת (ולא רק אותו שחקן). זאת תיאוריה מעניינת, אבל אני לא אתייחס אליה, על אף שתיאוריה זו מעניינת עוד יותר בהשוואה לסטלין, כיוון שבתו של סטלין ערקה למערב וחיה (עד היום) בארה"ב. אבל סלווטורה מתייחס במחזהו לבתו של סטלין רק פעם אחת (עמ' 14), ולכן לא אתייחס לכל הנושא הזה.
גם ל"ליר" של בונד ושל איליין פיינשטיין לא אתייחס כאן, על אף שגם זה יכול היה להיות מעניין ביותר, אבל יחרוג מהמסגרת.

בפרק הראשון אסקור בקצרה את מסורת השוטה\ליצן החצר, החל מימי-הביניים. מסורת זו גוועה במאה ה-17. לכן השוטה של שייקספיר הוא עדות מאוחרת לתופעה.
בפרק השני אנסה לתאר את מערכת היחסים בין השוטה לבין המלך.
בפרק השלישי אתאר את מערכת היחסים בין זאגער וסטלין במחזהו של סלווטורה, ובפרק הרביעי אערוך את ההשוואה ביניהם.

תוכן העניינים:
הקדמה
1. ליצן החצר בחברה המערבית
2. המלך והשוטה ב"מלך ליר"
3. סטלין וזאגער ב"סטלין" מאת גסטון סלווטורה
4. השוואה
5. סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה כוללת שישה מקורות בשפה הגרמנית.

קטע מהעבודה:

המילה "נבל" מתהילים ס"ג תורגמה לאנגלית כ-fool, ומשם קיבל השוטה וליצן החצר את התוכן הדתי. אבל כבר באימפריה הרומית היה קיים שוטה, שעקב אחרי כניסתו של הקיסר והזכיר בכך לכולם את סופיותו של זה: sic transit gloria mundi. (wikipedia)
וכך היה מקומם של השוטים חשוב גם בימי הביניים הנוצריים. בחטין מסביר זאת כך:

תגים:

ליצן · סטאלין · סטלין · יהודים · יהדות רוסיה · שלטון · עריצות · זיקנה · משחק · תיאטרון · יידיש · שגעון · alter-ego · ברית המועצות · אנטישמיות · טרגדיה · מאנדעלשטאם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המלך ליר והשוטה - השוואה בין שייקספיר לבין סלווטורה", סמינריון אודות "המלך ליר והשוטה - השוואה בין שייקספיר לבין סלווטורה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.