היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואת עקרונות שכר עידוד בין סביבת השירות לקוחות והתפ"י

עבודה מס' 068396

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה תיאורטית על פי 11 עקרונות המהווים בסיס להשוואה בין הסביבות השונות.

7,313 מילים ,4 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו משווה בין עקרונות מודל שכר העידוד בין סביבת השירות לקוחות לבין סביבת התפעול והייצור. על פניו, מעצם מהות מטרת מערכת שכר העידוד ותגמולי הפרמיה, שהינה הגברת מאמצי העובד והגדלת תפוקותיו, תתכן ההנחה שמודל זה או אחר יכול להתאים לכל אחת מהסביבות. לא כך הדבר, סביבת השירות שונה במהותה ומטרותיה מסביבת התפעול והייצור. תמריץ מסוים בסביבה אחת עלול להביא לאסון בסביבה האחרת, וכלה במודל שלם.
הגדרת הסביבות:
"סביבת שירות לקוחות": סביבת עבודה בה לפרט בחברה קיים ממשק ישיר עם הלקוח ומטרתו העיקרית, או המשנית, הינה מכירת מוצר. (מוצר - אלמנט פיזי, מוצר וירטואלי או שירות בגינו הלקוח משלם).
"סביבת תפעול ויצור": סביבת עבודה בה לפרט בחברה אין קשר ישיר עם הלקוח ומטרתו העיקרית הינה יצירת פריון עבודה הבא לידי ביטוי בהפקת תוצרת של מוצר, תפעולו, תיקונו או ברמת בקרת האיכות.
מהות המחקר (שאלת המחקר):
מהו השוני ומהות ההבדל ביישום מודל שכר עידוד בין סביבת שירות הלקוחות לבין סביבת התפעול והייצור.
סיבת צורך ההשוואה:
מתן התובנה שקיימים הבדלים מהותיים ראשוניים בין הסביבות הנ"ל, והשפעתן על מבנה ויישום מודל שכר העידוד והגדרת פרמיה בכל אחת מהסביבות. הבנה זו חשובה בקרב:
* מנהלים שעוברים בין הארגונים בסביבות השונות.
* כלים בסיסים והכוונה ראשונית לבחירת המודל האפקטיבי והמתאים ע"פ סביבת עבודתה לצורך יישום מודל שכר עידוד.
אופן ביצוע המחקר:
לצורך השוואה איכותית בין הסביבות השונות, הוגדרו עשרה קריטריונים הבוחנים החל ממטרות הארגון ואופי התפקידים שבסביבות השונות, כלה בסוגי המודלים ותוכניות שכר העידוד ועד להשפעת הפרמיה על לחץ העבודה של העובד.
קריטריונים אלו הינם הבסיס להשוואת המחקר, נחקרים בכל אחת מהסביבות באופן נפרד, ולבסוף מוצגת טבלה המרכזת את ההבדלים בראשי נקודות.
פרק נוסף, המוצג בעבודה זו, הינו חקר מקרה של יישום מודל שכר עידוד בסביבת תפעול וייצור, אך עם אלמנטים המיוצגים לרוב עם סביבת השירות.

תוכן עניינים:
1.תקציר מנהלים
2.סקירה ספרותית
3.עקרונות שכר העידוד
3.1.יתרונות שכר העידוד
3.2.חסרונות שכר העידוד
4.קריטריונים כבסיס להשוואה
5.שכר עידוד בסביבת שירות לקוחות
6.שכר עידוד בסביבת תפעול וייצור
7.טבלת השוואה מסכמת
8.חקר מקרה: יישום מודל שכר עידוד במחלקת שירות טכני
9.מקורות

קטע מהעבודה:

3.עקרונות שכר העידוד
אחד הכלים המקובלים ליצירת מוטיבציה ולהגברת תפוקה בקרב עובדים הינו שכר העידוד. ככלל, מטרת שכר העידוד הינו יצירת קשר בין תפוקת העובד לבין שכרו, זאת כאמצעי לעידוד העובד להגביר את תפוקתו. בשיטות השונות של שכר העידוד מקבל העובד תוספת שכר על שכרו הבסיסי, זאת עבור ביצוע עבודה ברמה גבוהה מזו המוסכמת, תוספת זו מכונה בשם: פרמיה.
שיטות שכר העידוד אינן מטפלות במרכיבי שכרו הבסיסי של העובד או בתוספות הסוציאליות השונות, לדוג': דמי חופשה, הבראה, הפרשות מעביד השונות וכו. הן עוסקות באופן בלעדי בפרמיה המהווה תוספת לשכר הבסיס. שיטות שכר העידוד פועלות מתוך הנחה שהאינטרס העיקרי של העובד הוא הגדלה מכסימלית של שכרו. באמצעות התמריץ הכספי הן שואפות ליצור מוטיבציה להגברת תפוקה, בכך הן עשויות להוות גורם בהתנהגות העובד, אך בשום אופן לא הגורם הבלעדי.

תגים:

סמינריון · תפי · תפעול ויצור · שכר עידוד · פרמיה · השוואה · חקר מקרה · שכר עידוד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואת עקרונות שכר עידוד בין סביבת השירות לקוחות והתפ"י", סמינריון אודות "השוואת עקרונות שכר עידוד בין סביבת השירות לקוחות והתפ"י" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.