היישום אינו מחובר לאינטרנט

קריירה ופיתוח עצמי

עבודה מס' 066367

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התווית הדרך לקריירה משגשגת, כולל מודלים בתחום הקריירה ומושגים מעולם זה.

3,847 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

השימוש במושג "קריירה" נפוץ מאוד בחיינו. אנו מדברים על קריירה בשיחותינו עם חברים, עמיתים ומשפחה, אנו קוראים על קריירה בעיתונים ובכתבי העת ושומעים על קריירה באמצעי התקשורת. ואכן, כמעט לכל אחד מאיתנו, בכל תחום שבו הוא עוסק, יש מה שאנו נוהגים לקרוא "קריירה" מסוג זה או אחר.
אנוך, מ.(2005)
לעיתים מייחסים למוגש "קריירה" גם משמעויות חברתיות:"קרייריסט" או "אשת קריירה" אלו עשויים להיתפס בעיני החברה כאנשים השואפים להצלחות מהירות ,מבלי להיות בררנים לגבי האמצעים להשגתן. מצד שני עשויים המושגים הללו להיתפס גם כמייצגים אנשים בעלי הנעה חיובית ומעוררת כבוד להישגיות. הכול תלוי בעיני המסתכל ובערכי החברה שבה הוא חי.
במהלך הקריירה שלנו, אנו ממלאים תפקידים שונים וצוברים התנסויות הקשורות בעבודה. לעיתים כוללת הקריירה מסלול של התקדמות בארגון או במקצוע מסוים , ולעיתים היא כוללת מילוי תפקידים ללא התקדמות. ברוב המקרים נוגעת הקריירה לחיי העבודה של האדם , אבל גם תפקידים שאינם משתייכים לשוק העבודה כגון לימודים אקדמיים או טיפול בילדים בבית הם בבחינת קריירה במובן הרחב של הביטוי.
במסגרת הקריירה שלנו, יש לרובנו לפחות מקצוע אחד שאיתו אנו מזוהים. כניסתנו למקצוע מלווה בדרך כלל בתהליך למידה והתנסות הנמשך לאורך זמן מסוים, בין שמדובר בהשכלה פורמאלית באוניברסיטה או במוסד אחר , ובין שמדובר בחניכות או בלימוד המקצוע תוך כדי עבודה.
בנקודה זו הייתי מעוניינת לחזק תפישה זו ולבסס אותה על ניסיוני האישי. בשנה האחרונה,חלו שינויים משמעותיים בחיי: התחתנתי,עברתי למקום מגורים חדש, השתחררתי משירות קבע (לאחר תשע שנות שרות בצה"ל) ואף התחלתי לימודי .B.A. כל ההתרחשויות הנ"ל גרמו לי לחשוב מה אני רוצה לעשות, מהן שאיפותיי ומהן מטרותיי העיקריות בחיי והאם לפתח קריירה שתוביל אותי למקומות שאינני מכירה.
הצעד הראשון בבחירת כיוון ודרך לעולם הקריירה הוא התחלת לימודי תוארB.A. במנהל עסקים - הגעתי למסקנה שאם ברצוני להשתלב בעבודה במגזר הציבורי - עסקי אני מחויבת בלימודי תואר. מטרת עבודה זאת היא לבנות "אבני דרך" ותכנית פעולה לבניית מסלול הקריירה שלי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - מטרה אישית בתחום הקריירה
פרק ב' - ההשפעות וההשלכות הפנימיות והחיצוניות על עולם הקריירה
פרק ג' - הגדרת יעדים ו"אבני דרך" להשגת המטרה ובניית תכנית פעולה
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

פרק א' - מטרה אישית בתחום הקריירה
1. מטרה (GOAL) - "תכלית, דבר שאדם רוצה להשיגו".
אבן - שושן,א. (2004)
א. קביעת מטרות חיונית לעצם קיומנו ולהמשך התפתחותנו, המטרות מאפשרות תאום בעת קבלת החלטות, משמשות כבסיס לתכנון לטווח ארוך ומשמשות כשיקולים בפתרון בעיות.
יזרעאלי,ד. (1994)
ב. בעת קביעת מטרות חשוב שהן יענו על מספר קריטריונים:
1) מטרות ספציפיות - האם הן מוגדרות בדיוק? האם יש תחנה סופית ברורה? איך תדעו שהגעתם?
2) מטרה מוחשית - האם אתם רואים תמונה ברורה? האם יש לכם תחושה ברורה של המטרה? האם בהווה אתם יכולים לדמיין את המצב הסופי?

תגים:

קריירה · מודלים בקריירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קריירה ופיתוח עצמי", סמינריון אודות "קריירה ופיתוח עצמי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.