היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוק על רקע ההגירה בקרב בני נוער מחבר העמים

עבודה מס' 065243

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מצוקות וקשיים הנגרמים מתהליך ההגירה וגורמים לניתוק בקרב בני נוער עולים.

3,613 מילים ,35 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

משנת 1989 קלטה החברה הישראלית יותר ממיליון עולים מחבר המדינות. עלייה זו מתאפיינת בהרכב תרבותי שבו הדפוסים התרבותיים והלשוניים שונים ומגוונים (ברם, 1997).
בתקופה שמתחילה מספטמבר 1989 ועד היום הגיעו לישראל כ-83,000 ילדים ובני נוער בגילאים 6 עד 18, מתוכם כ-65,500 יוצאי ברית המועצות לשעבר. קבוצה זו הגיע אלינו מתרבות פוליטית, חברתית , וכלכלית אחרת ושונה מאוד. מעבר זה של עולים לישראל נעשה על פי רוב ללא הכנה או מוכנות נפשית, מנטלית, תרבותית או כלכלית. במקרים לא מעטים מתוך חילוקי דעות בין מרכיבי המשפחה השונים ותוך כפיית ההחלטה על המתנגדים לה (כולל ילדים ובני נוער) (להב, 1996).
מדיניות הקליטה של העולים מחבר המדינות מתבססת על מודל "ההשתלבות", שעל פיו נקלטו העולים מחבר המדינות קליטה ישירה ביישובים, והאחריות להצלחת היקלטותם הוטלה הן על העולה עצמו והן על הקהילה הקולטת. לעולים ניתנה הזכות לשמר את עברם, תרבותם ושפת מוצאם, תוך אמונה שבמהלך התחזקותם ישתלבו בתרבותה של החברה הקולטת, ואף ישפיעו עליה (איזיקוביץ ובאק, 1991).
בעקבות מדיניות הקליטה הישירה, נפלה מעמסת קליטתם של הילדים ובני הנוער ברובה על מערכת החינוך הפורמלית. למרות המאמצים של משרד החינוך להכיל את מירב בני הנוער העולה במסגרת החינוך, כוונו הפתרונות הפורמליים בעיקר אל הנער הממוצע והותירו קבוצה גדולה של נוער "חלש" ובסיכון ללא מענה (להב, 1996).
משבר הזהות מתרחש בעת ההגירה והמהגר צריך לארגן את זהותו מחדש . משימה דומה מתרחשת בגיל ההתבגרות שבו גם יש משבר זהות. הגירה בגיל ההתבגרות יכולה להוות הפרעה לתהליך ההתפתחותי התקין כי ישנו שינוי בסביבה חיצונית יציבה שהנער חווה בארץ המוצאAronowitz, 1992; Hepperlin, 1991)).
את תופעת הנשירה הסמויה והגלויה של בני נוער עולים מוצאים כיום בעיקר בשכבת החטיבה העליונה אך לא מעטים הם גם מגילאים הנמוכים יותר. בקבוצה זו מגיע הנשירה (או אי הימצאות במסגרת הלימודים), לכדי 24% - 20% (לעומת כ-12% באותה שכבת גיל של אוכלוסיית הנוער היהודי הותיק) (להב, 1996).

נמיין מספר מצוקות וקשיים הנגרמים מתהליך ההגירה וגורמים לניתוק בקרב בני נוער עולים. מצוקות אלה דוחפות צעירים רבים מקרב העולים מחוץ למעגל הלימודים ומשם אל הרחוב ואל הסכנות האורבות להם. הם יוצרים לעצמם תת-תרבות המאופיינת בנשירה סמויה או גלויה מבתי הספר תוך עיסוק בשוטטות, שתייה, אלימות ועבריינות מזדמנת או מאורגנת (שמש,2004).

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: הגירה ממדינות חבר העמים
פרק 2: הגורמים לנשירה ולניתוק בקרב נוער עולה מחבר העמים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משנת 1989 הגיעו ארצה יותר ממיליון עולים, 850 אלף מתוכם הגיעו ממדינות חבר העמים. גל העלייה היה בתנופה אדירה במחצית הראשונה של שנות התשעים, בה הגיעו כ-600 אלף עולים. העלייה המשיכה להגיע גם במחצית השנייה של שנות התשעים, כאשר עד 2000 הגיעו עוד 350 אלף עולים. בשנת 2000 הגיעו 60 אלף עולים, רובם המכריע ממדינות בריה"מ לשעבר ובשנת 2001 הגיעו כ-44 אלף עולים. העולים מהווים כ-20% מכלל האוכלוסייה בישראל. ביישובים רבים אחוז העולים גדול בהרבה מן הממוצע, עד כדי רוב מוחלט (ידוביצקי, 2002).

תגים:

ברית · הגירה · המועצות · העמים · חבר · מצוקה · נוער · ניתוק · נער · עולים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוק על רקע ההגירה בקרב בני נוער מחבר העמים", סמינריון אודות "ניתוק על רקע ההגירה בקרב בני נוער מחבר העמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.