היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר שבין צפייה בטלנובלה ללימוד השפה הספרדית

עבודה מס' 065142

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שלושה ראיונות קצרים עם בנות נוער.

2,671 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הטלנובלה הדרום אמריקאית מהווה חלק חשוב מאוד בלוח השידורים ושפתה המדוברת היא ספרדית או פורטוגזית. הטלנובלות פופולאריות מאוד במדינות דוברות הספרדית, בחלק מארצות אירופה, וכן בישראל. בדרך כלל הן מורכבות ממאה ועד שלוש מאות פרקים.

לימודי השפה הספרדית תפסו תאוצה במהלך השנים האחרונות, וקשה להתעלם מהקשר ההדוק שבין שיגעון הטלנובלות בישראל לבין שיטפון התלמידים המבקשים ללמוד ספרדית. עבור תלמידים רבים, מערכת היחסים עם העולם ההיספאני מתחילה בצפייה מרוכזת בסדרות הטלוויזיה השונות וממשיכה בקליטת מילים בסיסיות או במעקב אחר הגיבורים המרכזיים. תיאורית ההשפעה ההדדית טוענת כי אמצעי התקשורת מעוצבים על ידינו וגם אנו מעוצבים על- ידם, אנו משפיעים ומושפעים (ברגר, 1995 ). ננסה להמחיש כיצד גישה זו באה לידי ביטוי במחקר.
השערת המחקר: בעבודה זו, נרצה לבחון את הקשר בין צפייה בטלנובלות לבין לימוד השפה הספרדית בקרב מתבגרים. השערת המחקר שלנו היא שבעקבות צפייה בטלנובלות עלה הביקוש ללימודי השפה הספרדית.
שיטת המחקר: נשתמש בניתוח תוכן איכותני המבוסס על ההנחה כי תוצר תרבותי כלשהו, כמו שירה, סרטים או תוכניות טלוויזיה משפיע רבות על קהל הצופים. על מנת לבדוק את הקשר, ראשית, נבדוק מחקרים קודמים. שנית, נבצע שלושה ראיונות של בני נוער הצופים הטלנובלות וננתח את התוצאות.

קטע מהעבודה:

כך או כך ממזרח ועד מערב בחדרים מרווחים או בקתות מעידים סקרי צפייה כי מיליוני צופים ברחבי העולם "מכורים" לסיפורי הלב השבור שמהם קורצו אופרות הסבון.
הפער בין נקודות הראות של הגיבורים ובין זו של הצופה (שעל פי רוב יודע על המתרחש יותר מן הגיבורים), החשיפה לבלתי צפוי,התרחשות פתאומית ,צירופי מקרים, פגישות שלא התקיימו,שיחות מקריות,הצלות של הרגע האחרון תגליות מפתיעות והפרה מתמדת של כיוון העלילה המסתמן- כל אלה וסממנים רבים אחרים נמנים עם סיבות הפופולאריות העצומה של אופרות הסבון בכל שכבות הגיל ההשכלה והמעמד הכלכלי של אוכלוסיית הצופים. (למיש, 1994).

תגים:

טלביזיה · טלויזיה · צפיה · צפייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר שבין צפייה בטלנובלה ללימוד השפה הספרדית", סמינריון אודות "הקשר שבין צפייה בטלנובלה ללימוד השפה הספרדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.