היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין המניעים של העובד לצאת להדרכה לבין שביעות הרצון ממנה ויישומה במהלך העבודה

עבודה מס' 065069

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הדרכת העובדים ברשות שדות התעופה, חשיבותה, המניעים לה ושביעות הרצון ממנה.

9,445 מילים ,50 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת באחד הנושאים החשובים בימנו- עידן הלומד. כיום, לאחר שהאדם לומד באוניברסיטה הוא חייב לעבור הכשרות לכל אורך חי העבודה שלו, וזאת לאור המציאות המשתנה, הטכנולוגיה המתפתחת ושיטות העבודה המתחלפות.
אי לכך ארגונים גדולים דואגים לכך כי העובד יעבור קורסים במהלך עבודתו בארגון. קורסים אלו יכולים להיות פנים מפעליים או קורסים המאורגנים ע"י חברות חיצוניות. העובד נשלח לרוב על חשבון המעביד ועל חשבון זמן העבודה, תוך תקווה כי הלימודים יישומו בשטח ויתרמו לארגון. ההנחה הבסיסית היא כי ההשקעה בידע ובהון האנושי מחזירה את עצמה.
עבודה זו עוסקת בהדרכת העובדים ברשות שדות התעופה. רשות שדות התעופה הינה תאגיד ציבורי ע"פ חוק רשות שדות התעופה,התשל"ז - 1977, ע"פ חוק רשות שדות התעופה (הוראת שעה) (תיקון),התש"ם - 1980 הוטל על הרשות להחזיק, להפעיל, לפתח ולנהל את מסופי הגבול היבשתיים.
הבעיה העסקית הנדונה היא יציאה להדרכה ממניעים שונים ולאו דווקה לצורך הרחבת הדעת ויישום הדרכה לאחר מכן בעבודה, אי יישום ההדרכה יוצר בזבוז כספי גדול לארגון. חוקר העבודה מניח כי חלק מהעובדים מעונינים להשתתף בהדרכות שלא לצורך היישום אלא ממניעים נוספים אחרים כגון: גמול השתלמות, שינוי אווירה, המלצת המנהלים וכד'. מניעים אלו גורמים לכך שהעובדים לא מקשיבים בזמן ההדרכה ולאחר מכן לא מיישמים את הנלמד. העובדים הינם קבועים במערכת, ויודעים כי לא יאונה להם אם לא יצליחו בהדרכה.
סקירת הספרות דנה במה היא הדרכה, תהליכי הדרכה, חשיבות ההדרכה, המניעים לצאת להדרכה, שביעות הרצון ממנה ויישומה.
לאחר מכן נערך מחקר בניסיון לאתר את הקשר בין:
- מניע העובד לצאת להדרכה כאשר המניע הוא התמקצעות לבין ישומה .
- יישום ההדרכה לבין מנעים שונים, ויישום ההדרכה ממניע התמקצעות לעומת מנעים אחרים.
- האם קיים הבדל בין שביעות הרצון מההדרכה כאשר המנעים שונים .

תוכן העניינים
-תקציר
-מבוא
הצגת הארגון
הצגת הבעיה
מטרות המחקר
-סקירת ספרות
מהי הדרכה
תהליכי הדרכה חשיבותה ויישומה
מחויבות ארגונית ליישום ההדרכה
מניעים להדרכה
שביעות רצון מהדרכה
-שיטת המחקר
רציונל המחקר
השערות המחקר
שיטת המחקר
משתני המחקר
אוכלוסיית המחקר והדגימה
-תוצאות
התפלגות העונים
תשובות לשאלות התוכן
בדיקת השערות המחקר
-דיון בתוצאות
-סיכום ומסקנות
-ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רוב העובדים ברשות שדות התעופה עוברים הדרכות מעת לעת. אולם חלקם מעונינים להשתתף בהדרכות שלא לצורך היישום אלא ממניעים נוספים אחרים: גמול השתלמות, חופש מהעבודה המתישה, לחץ של המנהלים וכד'. מניעים אלו גורמים לכך שהעובד לא מקשיב בזמן ההדרכה ולאחר מכן לא מיישם את הנלמד. העובדים הינם קבועים במערכת, ויודעים כי לא יאונה להם אם לא יצליחו בהדרכה.
להערכת מנהל כח אדם, כ- 35% מהעובדים המשתלמים אינם מעונינים בלימוד לצורך יישום או הרחבת הדעת אלא ממניעים שהוזכרו לעיל.
עלות ההדרכה הינה כ- 2.5 מליון ש"ח לשנה. אי לכך 35% מסכום זה (כ- 875 אלף ש"ח) יתכן והולכים לטמיון.

תגים:

השתלמות · עובדים · הכשרה · פיתוח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין המניעים של העובד לצאת להדרכה לבין שביעות הרצון ממנה ויישומה במהלך העבודה", סמינריון אודות "הקשר בין המניעים של העובד לצאת להדרכה לבין שביעות הרצון ממנה ויישומה במהלך העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.