היישום אינו מחובר לאינטרנט

אגורפוביה

עבודה מס' 063518

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור ההפרעה ודרכי הטיפול בה.

2,587 מילים ,12 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

"יום שני - אני צריכה לקחת את טינה וטוני לבית הספר. אני שונאת את יום שני. אני מרגישה בחילה עוד לפני ארוחת הבוקר. שלשול. אני רועדת כולי בזמן שאני מכינה את הילדים. היו לי פעימות לב מואצות כשיצאתי מהבית אך הן שככו בהדרגה. אני הולכת דרך רחובות צדדיים כדי להימנע מהתקלות עם אנשים אחרים. המצב מחמיר ככל שאנחנו מתרחקים מהבית. כאבי בטן. אני משוחחת עם הילדים. נפרדתי מהילדים ומרגישה בחילה. פונה לחזור הביתה" (המבלי, 1992, עמ' 13).
זוהי מריאן הסובלת מאגורפוביה. אגורופוביה היא הפרעה שרבים הסובלים ממנה והיא עבורם בבחינת תעלומה ובעיה מטרידה שמגבילה את חייהם ומביאה רבים לסף ייאוש.
עבורי, הייתה זו חברה טובה. פתאום זה היה שם. יום אחד היא כבר לא הייתה אותה נערה חברותית שמבלה שעות רבות בבילויים, בקניות, בלהיות בת עשרה. לכל מקום שהגענו היא כמו חיפשה דרך מילוט ואנחנו לא הבנו. בסופו של דבר המשכנו בחיינו כרגיל, יצאנו, נהנינו, רקדנו אבל בלעדיה. את העבודה הזאת אני כותבת בגללה או יותר נכון בגללי, בשבילה.
המונח אגורפוביה מקורו בשתי מילים יווניות שמשמעותן "פחד ממקומות פתוחים". אגורפוביה כיום פירושה פחד מפני מרכולים, רחובות הומי אדם או כמעט כל מקום שבו נמצאים אנשים אחרים.
בפרק הראשון נעמיק בהגדרת ההפרעה על פי ה DSM-IV וה ICD-10 המקנים נקודת מבט קלינית על ההפרעה - מהם הקריטריונים והסימפטומים לאבחון אדם הסובל ממנה. נמשיך בתיאור ההפרעה, מאפיינים והתרחיש להתפרצותה. את הפרק הבא פתחתי בתיאור האסכולה הקוגניטיבית וגישתה להפרעות אבנורמליות ככלל ואגורפוביה בפרט. בחרתי להתעסק בגישה זו שכן האסכולה הזו מודרנית ומתעמקת בתהליכים התוך נפשיים של הסובל, ולא רק בסימפטומים החיצוניים. בהמשך מצאתי לנכון להרחיב על משנתם של אלברט אליס ואהרון ט.בק ממובילי הגישה.
הפרק האחרון עוסק באחת מדרכי הטיפול בהפרעה -התרפיה הקוגניטיבית ההתנהגותית. תרפיה זו מתמקדת בשינוי ההתנהגות במקביל להבנת המקור הנפשי של ההפרעה. בנוסף מובאות בפרק זה הטכניקות המרכזיות לטיפול בתרפיה זו: חשיפה חיה, הדרכה בהוראה עצמית, משימות ביצוע הדרגתיות, כישורי הרפיה ותרגילי נשימה.

תוכן עניינים:
מבוא
אגורפוביה - קריטריונים והתפתחות
גישה קוגניטיבית להתפתחות אגורפוביה
תרפיה קוגניטיבית התנהגותית לטיפול באגורפוביה
סיכום
רשימת מקורות

מקורות:

איגוד הפסיכיאטריה בישראל ומשרד הבריאות, (1995). ICD-10 הסיווג והאבחון הפסיכיאטרי לפי ארגון הבריאות העולמי. תל-אביב: הוצאת דיונון - אוניברסיטת תל-אביב.
אליצור, א', טיאנו, ש', מוניץ, ח', נוימו, מ', (2002). פרקים נבחרים בפסיכיאטריה. אוניברסיטת תל-אביב : הוצאת פפירוס.
המבלי,ק' (1992). התמודדות מוצלחת עם אגוראפוביה. תל-אביב : הוצאת עלה.
Alloy, L.B., Jacobson, N.S., Acocella, J. (1998). Abnormal Psycology.8th Edition. New York: Mcgrew Hill, college.
American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorder-IV. Washington D.C : American Psychiatric Association.
Anderson, E.G. (1985). Phobic disorders. In C.G. Last M. Herson (Eds,). Handbook of anxiety disorders (pp.68-71,348-381).New York: Pergmen press.
Barlow, D.H. (1988). Anxiety And Its Disorders : The Nature And Treatment Of Anxiety And Panic. New York : The Guilford Press.
Barlow, D.H., Cerny, J.A. (1988). Psychological Treatment Of Panic. New York : Guilford press.
Capps, L., Ochs, E. (1995). Constructing Panic: the discourse of Agoraphobia. London : Harvard university press.
Clarke, J.C., Wardman, W. (1985). Agoraphobia: A Clinical Personal Account. Sidney : Pergamon press.
Hackmann, A., Salkovskis, P.M.,(1997). Agoraphobia. In G.C.L. Davey (Ed,). Phobia: a handbook of theory, research and treatment (pp.27-56).Sussex: Jhon Wiley Sons.
Smith, E.E., Bem, D.J., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B.L., Loftus, .R., (2003). Atkinson Hilgard's Introduction to Psychology (14th edition). Belmont, CA: Wadsworth/Thompson Learning, 2003.

תגים:

אגורופוביה · אגורפוביה · הומה · חוסר · חרדה · מקום · נוירוזה · נוירוזות · פחד · פתוח · שליטה · בעתיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אגורפוביה", סמינריון אודות "אגורפוביה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.