היישום אינו מחובר לאינטרנט

רשתות חברתיות ומצב בריאותי-משתנים המשפיעים על שביעות רצונו של הקשיש מחייו

עבודה מס' 063006

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודת מחקר באמצעות סקר.

5,333 מילים ,3 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

המאמר מתאר מחקר שבא לבדוק את השפעתן של רשתות חברתיות, ומצב בריאותי על שביעות רצונו של הקשיש מחייו. הדגימה במחקר הייתה מקרית ובלתי תלויה, הנבדקים נבחרו ע"י סטודנטים שונים במסגרת הקורס בו נערך המחקר.
שוער שימצא אפקט עיקרי לרשתות חברתיות על שביעות רצון. קשישים בעלי רשתות מרובות ימצאו כיותר שבעי רצון, ולהפך. השערה זו לא אוששה שכן נמצא אפקט עיקרי אך בכיוון הפוך למצופה.
כמו כן, שוער כי ימצא אפקט עיקרי למצב בריאותי. קשישים במצב בריאותי תקין ימצאו כיותר שבעי רצון, לעומת קשישים בעלי מצב בריאותי לקוי. השערה זו אוששה.
בנוסף שוער שתמצא אינטראקציה בין מצב בריאותי לרשתות חברתיות בנוגע לשביעות רצון מהחיים. קשישים בעלי רשתות חברתיות גבוהות, אך בעלי בריאות לקויה ימצאו כפחות שבעי רצון מהחיים לעומת קשישים בעלי בריאות תקינה ורשתות חברתיות גבוהות. בנוסף קשישים בעלי רשתות חברתיות ובריאות תקינה ימצאו כבעלי שביעות רצון הכי גבוהה, ואילו קשישים בעלי מצב בריאותי לקוי ורשתות חברתיות נמוכות יהיו הכי פחות שבעי רצון מהחיים. השערה זו אוששה. מהממצאים נראה כי למצב בריאותי יש השפעה מכרעת הן על טיב הקשרים שקשישים יקיימו, ומכך גם על שביעות רצונם מהחיים. הממצאים בעבודתנו מצטרפים למחקרים קודמים שנערכו בתחום.

תוכן העניינים:
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון
ביבליוגרפיה

מקורות:

להמן חוה.(1988). "מאפיינים בתהליך הנתקות מהחברה". גרנטולוגיה, 9-38, עמודים 78-73.
לומרנץ עיקב, אייל ניצה, שמוטקין דב.(1992). "מצב הבריאות בזיקנה והקשר למערכות תמיכה משפחתיות". גרנטולוגיה, 7-56, עמודים 3-19.
רגב עירית.(1998). "השפעת איכות הקשרים ברשתות חברתיות של קשישים על שביעות רצונם מהחיים". גרנטולוגיה, כה (4-3), עמודים 69-86.

תגים:

שיטות · מחקר · גרנטולוגיה · זיקנה · זקנים · בריאות · חבקתיות · כמותיות · קשישים · רצון · רשתות · שביעות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רשתות חברתיות ומצב בריאותי-משתנים המשפיעים על שביעות רצונו של הקשיש מחייו", סמינריון אודות "רשתות חברתיות ומצב בריאותי-משתנים המשפיעים על שביעות רצונו של הקשיש מחייו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.