היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיות אתיות הקשורות לטיפול בילדים ובנוער

עבודה מס' 062561

מחיר: 296.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שמירת הסודיות ומיהו הלקוח - הילד או ההורה?

2,943 מילים ,6 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

"האתיקה היא תפיסה סדורה של האידיאל המעשי של ההתנהגות, במסגרת מקצועית, שהיא מסגרת מוגדרת של פעילות אנושית מיוחדת" (כשר, 2003). הקוד האתי המנוסח מיועד לשימוש בעת שיגרה. עפ"י רדבן (2003), הקוד האתי קובע את דרכי היישום של ההתנהגות האתית כלפי כל מטופל וכלפי עמיתים למקצוע, ולמקצועות טיפוליים בכלל.
בעבודה זו בחרתי לעסוק בסוגיות האתיות הנובעות מטיפול במתבגרים.

השאלות האתיות העומדות לנגד עיני בהקשר של טיפול בנוער הן רבות. בחרתי לדון במס' סוגיות המעסיקות אותי כיום, לאחר הקורס: מי הלקוח שלי - האם ההורה \ הנער? האם בכל מקרה יש לשמור על סודיות המידע? מתי כן אערב את ההורים ובאיזה אופן? האם אתייחס לחוק או לחוקי האתיקה, אשר אינם עולים בקנה אחד עם החוק? לצורך דיון בשאלות אתאר מקרה תיאורטי (בהמשך).

כאשר עוסקים בנושא של אתיקה במסגרת טיפול בנוער, מעורבים בכך גם סוגיות אתיות בנוגע לסודיות, "השמירה על סודיות הנדרשת ממטפלים וכל מי שעובד במסגרות טיפוליות היא לכאורה אחת מדרישות האתיקה המוכרות ומקובלות ביותר" (אכמון, 2003). יתרה מזאת, רוב האנשים אשר מגיעים לטיפול נפשי מניחים כי הדברים שסיפרו למטפל ישמרו בסוד. כאשר עובדים עם ילדים ובמיוחד עם נוער, שאלת הסודיות אף מתחזקת ומהדהדת לאורך כל הדרך. המתבגר הוא לכאורה בוגר, אך עדיין נמצא ברשות הוריו.
באופן כללי ניתן לומר כי מהות הטיפול היא מפגש עם האחר ומהות המפגש היא "האחריות על האחר" (רדבן, 2003). במקצוע אין תשובות חד משמעיות של נכון \ לא נכון. לכל סוגיה אתית ישנן תשובות רבות שתלויות במטפל, בהשקפתו האישית, בערכים ובנורמות ב"מידת השפיות". אך על פי תפיסתי, בכל תשובה או דרך שאבחר לטפל בה באשר לסוגיות האתיות, יש לנהוג ברגישות גדולה ותוך התחשבות ב"אחר" \ המטופל ובטובתו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הקדמה
3. סוגיות אתיות הנוגעות לטיפול בילדים ונוער - מי הלקוח?
4. שמירת סודיות
5. דיון
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

סוגיות אתיות במקצועות הטיפול והייעוץ הנפשי עורכים: גבי שפלר, יהודית אכמון וגבריאל וייל הוצאת ספרים ע"ש י"ל מגנס האוניברסיטה העברית , ירושלים, 2003 .מתוכו:
ד"ר י. הטב, פסיכואנליזה - הלכה למעשה, הוצאת דיונון אונ' ת"א 2003, מתוך זה מ. רדבן אתיקה פסיכואנליטית.
ד"ר ג. וייל , היבטים אתיים בעבודת הפסיכולוג, הוצאת משרד החינוך התרבות והספורט, המנהל הפדגוגי שירות פסיכולוגי ייעוצי, .
חלמיש, ט' בסכמה לטיפולים רפואיים של קטינים. כתב עת לניהול סיכונים ברפואה, 6, 9-6, 1997
The new informants Bollas Christopher David Sundelson, Jason Aronson (1995), INC Northvale , New Jersey London

תגים:

אתי · אתיקה · בית · הורים · זכויות · חוק · טיפול · יועץ · ילד · ילדה · לקוח · מתבגר · נערה · סודיות · ספר · פסיכולוג · קוד · קטינים · שאלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיות אתיות הקשורות לטיפול בילדים ובנוער", סמינריון אודות "סוגיות אתיות הקשורות לטיפול בילדים ובנוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.