היישום אינו מחובר לאינטרנט

זוגיות ברמות שונות של מיסוד הנישואין

עבודה מס' 041048

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המשפחה כמושג חברתי, השינויים בתקופה המודרנית, חלוקת התפקידים בבית, המשפחה האידיאלית וניתוח מקרים.

8,715 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

מוסד המשפחה הוא אחד המוסדות המשמעותיים של כל קהילה אנושית. הראייה הטובה ביותר לכך היא כאשר בודקים אותו במימד הסינכרוני ובמימד הדיאכרוני. אם ניקח יחידת זמן נתונה למשל המאה ה-20 ונצבע חתך מבני של כל הקהילות ברחבי תבל הן בעולם המערבי והן בעולם השלישי, נראה שמוסד המשפחה הוא התופעה הנפוצה והמקובלת ביותר. אם נלך על ציר הזמן מהיום עד לשחר ההיסטוריה האנושית ונבחן את
הכתובים ההיסטוריים של כל חברה שמוכרת לנו מהעבר הרחוק, נראה את עקבותיה של המשפחה גם שם. מוצאים זאת בתיעוד של דברי ימי העמים ובסיפורים השונים לסוגיהם הן בסיפורי עם, הן באפוסים והן בסאגות. די לנו להציץ במקרא כדי להכיר דרך סיפוריהם של אבות האומד את המבנה של המשפחות כמוסד חברתי באותה תקופה.
הבחנה חשובה באשר לטיפוסי משפחות שהיא למעשה הרי פיתוח של החשיבה האנתרופולוגית היא האבחנה בין המשפחה הגלעינית - אב, אם וילדים לבין המשפחה המורחבת שכוללת גם את אחי ואחיות האם והאב ואת הוריהם של האב והאם. בעבר ההיסטורי המסגרת המקובלת היתה המשפחה המורחבת וזאת בשל אופיה הכלכלי של החברה בכללותה. החברה בעת העתיקה והיא למעשה החזיקה מעמד עד לתחילתו של
העידן התעשייתי במאה ה-18 היתה חברה חקלאית. היה צורך במשפחות נרחבות כדי להחזיק בקרקע ולעבדה. התעשייה כגורם דומיננטי לא היתה קיימת. כיום החברה היא חברה תעשייתית ועיקר כוח האדם המקצועי נמצא בתעשייה בין שמדובר בתעשייה קונבנציונאלית ובין שמדובר בתעשיית high tech. כאן מופיע לראשונה האדם הבודד כבעל משמעות כלכלית. התפתחותה של התעשייה בכלל החלה מהמאה ה-19 והביאה לפירוקה של המשפחה המורחבת ולהצטמצמותה למסגרת של המשפחה הגלעינית.
לכך היו גם השלכות חברתיות ונורמטיביות על דפוסי הנישואין בעבר, בחירת כלה או חתן לצד השני היתה נקבעת על ידי ראשי המשפחות, כאשר בני הזוג היו מחותנים עוד בהיותם ילדים. אם המסגרת היתה פטריארכלית בני הזוג היו עוברים לגור אצל משפחת החתן, אם המסגרת היתה מטריארכלית בני הזוג היו עוברים לגור אצל משפחת הכלה.
כיום, בעקבות מהפכים קונצפטואליים מרחיקי לכת שעוברים על החברה בכללותה, גם מושג המשפחה מתחיל להשתנות. לא רק שבני הזוג הם אדונים לעצמם לבחור את בני זוגם, אלא שהם גם מקימים מעין מסגרת של חיים משותפים לפני הנישואין, מעין נישואים שלפני נישואים כדי לבחון את מידת ההתאמה ביניהם. תהליכים אלה הביאו לפיתוחו של מושג חדש שלא היה קיים קודם לכן והוא מושג הזוגיות. עד כמה בעצם החיים המשותפים מביאים לפיתוחו של מושג הביחד.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. המשפחה כמושג חברתי
3. סיבות להקמת מסגרת משפחתית
4. שינויים באופי המסגרת המשפחתית בתקופה המודרנית
5. מבוכה באשר לחלוקת התפקידים בבית
6. דמות המסגרת המשפחתית האידיאלית
7. מוכנות נפשית לנישואין
8. ניתוח של תשעה מקרים
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה

מקורות:

בניג שמואל- האדם והחברה הוצאת מסדה 1972.
שריפט רות - נישואים, אופציה או מלכוד בתוך דפנה יזרעאלי וחברות נשים במלכוד הוצאת הקיבוץ המאוחד 1982.
בר יוסף ר. מזרחי ב. - עמדות כלפי חיי משפחה בקרב סטודנטים, האוניברסיטה העברית 1971.
Rubin Lillian B. - Erotic Wars Harper Pereninial.

תגים:

סוציאליזציה · פסיכולגיה · נישואים · חתונה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זוגיות ברמות שונות של מיסוד הנישואין", סמינריון אודות "זוגיות ברמות שונות של מיסוד הנישואין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.