היישום אינו מחובר לאינטרנט

מזוגיות לנישואים: מסגור הזוגיות החד-מינית בתקשורת הכתובה הישראלית

עבודה מס' 070226

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם אכן היה שינוי ביחס לזוגיות ההומו-לסבית בין 1994-2013?

12,553 מילים ,15 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

שאלת המחקר שלי היא: האם אכן היה שינוי ביחס לזוגיות ההומו-לסבית בין 1994-2013? האם הציבור הישראלי החילוני-ליברלי יכול לקבל את הזוגיות הזו בהגדרתה כנישואים ולכן כמשפחה באופן חוקי על כל המשתמע בכך? שאלת המחקר שלי לא נובעת מתוך הקהילה הלהט"בית עצמה. הוא חיצוני לה: איך הרעיון הרדיקלי לשינוי הגדרת המשפחה המקודשת מתקבל בקהילה הסטרייטית.
חוק, או פסק דין, בראיה סוציולוגית, הוא מיסוד של נורמות חברתיות, והוא תוצר של שינויים חברתיים הנוצרים באמצעות קונפליקטים ומאבקים בין קבוצות שונות על ההגמוניה. המעמד ההגמוני הוא זה שמקבל את האפשרות לקבע את הנורמות שלו במסגרת חוק קבוע , בלתי משתנה ומחייב. שינויים בחוק משקפים את השינויים הסוציולוגיים שעוברת החברה ((הקר ושמיר, 2003). בחרתי לחקור את השיח הציבורי המשתנה באמצעות שני חוקים שונים, אחד מקומי ואחד מארה"ב, שקידמו את זכויות הזוג החד-מיני וביקשו להשוות את תנאיו לתנאי הזוג ההטרוסקסואלי. פסק הדין הראשון הוא פסק דין דנילוביץ', מ-1994. פסק הדין השני הוא: ארה"ב נגד וינדזור מ-2013.
שיטת המחקר בה בחרתי היא שיטה איכותנית פרשנית. דגמתי לפחות 3 כתבות, מאמרים וידיעות מכל עיתון, מ-1994 ומ-2013, שהתפרסמו סביב הפסיקות, וניתחתי את אופן המסגור שלהן באמצעות ניתוח תוכן: מיקום הכתבות בעיתון, המילים, שנבחרו, התמונות, שפורסמו לצידן, התיאורים, מה הושמט ומה הובלט, גודל הכותרות.

תוכן עניינים:
מבוא
שאלת המחקר
מקרי המבחן
מתודולוגיה
התלבטויות אתיות
סקירה ספרותית
תמות
1. חשיבות המשפחה הקלאסית
2. הקונצנזוס סביב הומוסקסואליות
3. מהסתרה לנראות
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למשפחה הגרעינית הקלאסית, ההטרו-נורמטיבית, שלה יש מעמד מקודש ומיתי בקונצנזוס החברתי הישראלי (הקר ושמיר, 2003). קונצנזוס הוא מערכת אמונות המשותפות לחברה החולקת את האינטרסים שלה, ללא כל שוני או חילוקי דעות של החברים בה (קליין, 2008). הדגם המשפחתי המועדף, חברתית וחוקית, באידיאולוגיה הישראלית (אידיאולוגיה היא מערכת בסיסית של הכרה חברתית המשותפת לאנשים המשתייכים לקבוצה חברתית, הנקבעת באמצעות ברירה של ערכים חברתיים-תרבותיים מסוימים (קליין, 2008)] הוא של אישה ביולוגית, הנשואה לגבר ביולוגי באופן חוקי ומונוגמי, ושניהם מגדלים את ילדיהם הביולוגיים באותו משק בית. תפקיד הגבר לפרנס את משק הבית בספירה הציבורית ותפקיד האישה הוא לטפל במשק הבית בספירה הפרטית, לתמוך בגבר ולטפל בילדים (Berenstein&Reimann,2001).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מזוגיות לנישואים: מסגור הזוגיות החד-מינית בתקשורת הכתובה הישראלית", סמינריון אודות "מזוגיות לנישואים: מסגור הזוגיות החד-מינית בתקשורת הכתובה הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.