היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה בין תהליכי עיור שחלו אצל הבדווים לעומת תהליכי עיור בקיבוצים

עבודה מס' 020838

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המסתמך על חומר תיאורטי וראיונות.

5,422 מילים ,17 מקורות

תקציר העבודה:

מטרת העבודה
מטרת עבודה זו היא להשוות את תהליכי העיור שחלו אצל הבדויים לעומת תהליכי העיור שחלו אצל הקיבוצים, כולל הקיבוץ העירוני כדוגמת רמת אפעל. העבודה מסתמכת על ספרות שנכתבה אודותם, מחקרים וכן ראיונות שערכתי.

הצגת הנושא
הערים היו קיימות עוד בעולם הקדום, אולם התגבשותן כישות בעלת משמעות מדינית החלה בשלהי ימי הביניים לאחר ירידת המעמדות הפיאודליים. אז היא קיבלה את צורתה המודרנית ואת הפונקציות המיוחדות לה.
דפוסי העיר המודרנית נקבעו בארץ בתחילת שנות העשרים עם העליה הרביעית בה הגיעו המוני יהודים שהחלו בקניית קרקעות רבות. אז גם החלו להתפתח מבנים עירוניים שונים והעיר הארץ ישראלית גדלה.
הקיבוצים, שהתפתחו בתחילת המאה הנוכחית בארץ, הם למעשה דגם יחודי שאין דומה לו בעולם כולו (למעט אולי קבוצת האוניידה בארה"ב שחיה כקיבוץ סגור במאה הקודמת אולם לא החזיקה מעמד[1]).
הקיבוצים הראשונים לא היו מאורגנים היטב ופעלו בצורה ספורדית. אי לכך לא ניתן לצפות מהם לתכנון עירוני או עירוני למחצה של הישוב, למעשה לא ניתן לראות בהם תיכנון מודרני כלל.
הבדווים לעומתם, הם ערבים במקורם אשר נהגו לחיות בשטחים פתוחים בקומונות שבטיות, ופעלו בארץ ישראל עוד בתחילת האלף הנוכחי. הפעם הראשונה שאנו שומעים עליהם כגוף מאורגן הוא במרידותיהם נגד הפטימים בתחילת האלף הנוכחי. אז אנו שומעים על נדידותיהן ברחבי הארץ וכן בסוריה ובעבר הירדן.
עד תחילת המאה הנוכחית הבדויים חיו רק באזורים צחיחים, בצורה המסורתית שבהם חיו אבותיהם. אולם החל ממועד כינון מדינת ישראל הם משפרים את צורת חייהם והמודרניזציה מגיעה גם אליהם. אחת מצורות המודרניזציה היא ההתיישבות האורבנית או העירונית למחצה אותה אנו מוצאים בעיקר בקרב הבדויים בנגב. בדויים אלו עברו להתגורר יותר מאוחר, עם מים וחשמל וכן תשתית מוניציפלית ענפה. עזר להם בכך בעיקר הליכוד בראשות מנחם בגין שהבין את הפוטנציאל האלקטורלי הגלום בהם[2].

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. תהליכי עיור ומשמעותם
3. התפתחות אורבנית של הקיבוץ
4. אורבניזציה בקרב הבדויים
5. השוואות וסיכום
6. ביבליוגרפיה

תגים:

אורבניזציה · סוציולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה בין תהליכי עיור שחלו אצל הבדווים לעומת תהליכי עיור בקיבוצים", סמינריון אודות "השוואה בין תהליכי עיור שחלו אצל הבדווים לעומת תהליכי עיור בקיבוצים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.