היישום אינו מחובר לאינטרנט

שוק אבקות הכביסה בישראל

עבודה מס' 062548

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בחברת פרוקטר אנד גמבל.

6,473 מילים ,14 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

אירוע זה מציג בעיות בשוק אבקות הכביסה בכלל ובמותגים אריאל וטייד של חברת P&G בפרט. באירוע ביצענו מחקר מעמיק על השוק ועל השחקנים המרכזיים בו. מטרתנו הייתה לזהות בעיות שיווקיות תוך כדי ניתוח חיצוני ופנימי, ולהציע חלופות לפתרונן.
P&G מחזיקה בנתח הגדול ביותר בשוק אבקות הקומפקט בארץ (%46), כאשר המותג אריאל הוא החזק ביותר בשוק. מותג זה פועל בארץ כ20 - שנה וכדי להמשיך להוביל את השוק P&G היתה חייבת לבצע מהלך כלשהו שיעמיק את אחיזתה בשוק. מהלך כזה אכן בוצע ובשנת 2002 נכנס לשוק המותג טייד.
הבעיה השיווקית המרכזית שזיהינו אצל חברת P&G היא בעיית מיצוב אבקות הכביסה שלה - אבקות אלה ממוצבות כיקרות ולא פונות למגזרים בעלי רמת הכנסה נמוכה.
כמו כן זיהינו בעיות משנה: הראשונה היא פרסום האחיד - הפרסום של חברת P&G הוא המוני ולא מפולח, הפרסומות הן ללא ההבחנה בין קהלי יעד שונים; בעיית המשנה השנייה היא בעיית בידול. כלומר, הצרכנים אינם מבחינים בין תועלות המוצרים של P&G לבין אלו של המתחרים.
החלופות שהצענו לפתרון הבעיה המרכזית כללו ייצור עצמי של מותג חדש וזול יותר הפונה לאותן שכבות באוכלוסייה שרמת הכנסתם נמוכה. חלופה נוספת שהצענו קשורה באסטרטגיה המוצהרת של החברה, רכישות ומיזוגים, בכך שהחברה תוסיף לתמהיל השיווק שלה מותגים של חברות אחרות, אשר יתאימו לאותו פלח באוכלוסייה.
לאחר בחינת החלופות השונות עפ"י מודל פישביין, אנו ממליצים לחברת P&G לרכוש מותגים קיימים, הממוצבים כזולים יותר ופונים לפלחים נוספים. המהלך עליו נמליץ הוא רכישת המותגים טיפ, ביומט ותינוקלין, המיוצרים ע"י חברת יוניליבר. אבקות אלו ממוצבות כאבקות זולות יותר ולכן הן מושכות פלחי שוק אחרים בעלי הכנסה נמוכה יותר כגון חרדים, ערבים ועולים חדשים.

תוכן העניינים
מבוא
ניתוח חיצוני:
מגמות ותנודות בסביבה העסקית\שיווקית שבה פועלת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
מתחרים
מוצרים תחליפים
כוח מיקוח של לקוחות
חסמי כניסה ויציאה
אטרקטיביות השוק
גורמי מפתח להצלחה (KSF)
ניתוח פנימי:
מהות, מטרות ויעדים של P&G
אסטרטגיה של הפירמה
SWOT
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון קו מוצרים
אסטרטגיית כיסוי שוק
תמהיל שיווק
בעיה מרכזית
הגדרת חלופות והערכתן
בעיות משנה
ניתוח כמותי של החלופות באמצעות מודל פישביין

המלצות
ביבליוגרפיה

**הערת מערכת: כל מקורות העבודה הינם אתרי אינטרנט.

תגים:

מוצרי צריכה · אבקות כביסה · אסטרטגיה אריאל · פרוקטר גמבל · ניקיון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוק אבקות הכביסה בישראל", סמינריון אודות "שוק אבקות הכביסה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.