היישום אינו מחובר לאינטרנט

יוקר המחיה בישראל בשנות ה-2000

עבודה מס' 071062

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין יוקר המחיה בישראל ובין מדד המחירים לצרכן, שכר הממוצע במשק ומחאות חברתיות.

4,436 מילים ,11 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון את את הגורמים השונים במשק הישראלי אשר משפיעים על על יוקר המחיה בישראל. כלומר, מחקר זה מציג את המונח יוקר מחיה כפי שנהוג לחשב אותו על פי מספר חוקרים, מציג את ההבדלים ביוקר המחיה בין ישרא למספר מדינות נבחרות ב-OECD וכן סוקר את השפעת יוקר המחיה בישראל כפי שבאה לידי במחאה החברתית של שנת 2011 והשלכותיה על תחומי יוקר המחיה השונים.
שאלת המחקר במחקר הנוכחי מטרתה לבחון מה הקשר בין יוקר המחיה בישראל ובין מדד המחירים לצרכן, שכר הממוצע במשק ומחאות חברתיות? לפיכך, השערות המחקר הינן:
* קיים קשר חיובי בין יוקר המחיה ובין שכר ממוצע במשק.
* קיים קשר חיובי בין יוקר המחיה ובין רמת המחירים במשק על פי מדד המחירים לצרכן.
* קיים קשר שלילי בין יוקר המחיה ובין המחאה החברתית של שנת 2011.
משתני המחקר:
* משתנה תלוי- יוקר המחיה בישראל.
* משתנים בלתי תלויים- תמ"ג לנפש, שכר במשק, רמת מחירים של מוצרים שונים, מחאה חברתית 2011.
השערת המחקר:
* קיים קשר חיובי בין יוקר המחיה ובין שכר ממוצע במשק.
* קיים קשר חיובי בין יוקר המחיה ובין רמת המחירים במשק על פי מדד המחירים לצרכן.
* קיים קשר שלילי בין יוקר המחיה ובין המחאה החברתית של שנת 2011.

כלי המחקר בו נעשה שימוש הינו ניתוח ספרותי של מחקרים קודמים שנעשו בנושא. כלי זה נמצא כמתאים לי ביותר על מנת להבין באופן עמוק ומשמעותי את הסיבות ליוקר המחיה בישראל.
כלל החומר הטקסטואלי נאסף מתוך מאמרים, ספרים וכתבי עת בנושא המחקר הנוכחי אשר אפשרו לי להבין ולעסוק בחקר תופעת יוקר המחיה בישראל. לשם מציאת מאמרים אקדמאים מתאימים בוצע חיפוש במאגרי המידע של המכללה מתוך ספריית המכללה, דרך מפתח המאמרים של חיפה וכן דרך אתר Google Scholar.
המחקר מצביע על מספר ממצאים שעלו מתוך ניתוח הספרות: המחקר מוצא כי לתמ"ג לנפש, שכר העובדים במשק וכן רמת מחירים של מוצרים שונים (על פי מדד המחירים לצרכן) השפעה חיובית מכרעת על יוקר המחיה. שלושת גורמים בלתי תלויים אלה מביאים לידי עלייה ביוקר המחיה בישראל. כמו כן, המחקר מוצא כי קיים קשר שלילי בין יוקר המחיה בארץ ובין המחאה החברתית של שנת 2011. בהקשר זה, המחקר מציג חשיבות רבה למחאה החברתית של שנת 2011 אשר לא הביאה לתמורות מהותיות בתחומים שונים המשפיעים במחירם על יוקר המחיה, פרט לתחומי הביגוד והתקשורת אשר בזכות כניסת מתחרים חדשים לשוק אפשרו תחרות והורדת מחירים לצרכן.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 יוקר המחיה בישראל- הגדרה ומהות
3.2 גורמים המשפיעים על יוקר המחיה בישראל
3.2.1 תוצר לנפש
3.2.2 שכר במשק
3.2.3 רמת מחירים
3.3 יוקר המחיה בישראל- מחאת קיץ 2011
3.3.1 הרקע למחאה
3.3.2 השפעת המחאה החברתית על יוקר המחיה בישראל
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ברקאי (1990) טוען שיוקר המחיה הינו מונח סטטיסטי-כלכלי חברתי המציין את רמת ההוצאות הדרושה כדי לקיים רמת חיים שוטפת, של משפחות ויחידים, ברמה מסוימת. הפריטים הנכללים ב"סל" המוצרים והשירותים, הנחשב לדרוש לקיים אותה רמת חיים, נקבעים על פי מדידות של צריכה והם מתעדכנים על פי שינויים בהרגלי הצריכה. את שינויים בהוצאה הדרושה לרכישת ה"סל" האמור מודדים בעזרת מדד מחירים לצרכן שהיה מכונה בעבר "מדד יוקר המחיה".

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יוקר המחיה בישראל בשנות ה-2000", סמינריון אודות "יוקר המחיה בישראל בשנות ה-2000" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.