היישום אינו מחובר לאינטרנט

דירוג אגרות חוב והשפעתן על תשואות מניה של חברות

עבודה מס' 070979

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מיפוי הגורמים המשפיעים על דירוג אגרות החוב.

3,244 מילים ,3 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בראשיתה במיפוי הגורמים המשפיעים על דירוג אגרות החוב. בכדי לבחון גורמים אלו ביצעתי מודל הכולל בתוכו מספר משתנים מסבירים המשפיעים על הדירוג באופן שונה בהתאם לרמת הקשר שלהם לדירוג אגרות החוב.
לאחר מכן בשלב השני של העבודה בחנתי את שאלת המחקר המרכזית של העבודה שהיא-"מהי השפעתו של דירוג אגרות החוב על תשואת המניות".
במחקר מצאתי בעזרת הרגרסיה שביצעתי שאכן ישנו קשר בין דירוג האג"ח לתשואת המניות וקשר זה הוא חיובי. כלומר, שהדירוג עולה כך גם תשואת המניה ולהפך, אם הדירוג יורד תשואת המניה תרד גם היא. חשוב לציין שקשר זה הוא אינו קשר עם מתאם מלא וזאת בעיקר משום שהדירוג שניתן לאג"ח ע"י חברת הדירוג ניתן לטווח ארוך ולא תמיד תואם את מה שקורה בבורסה בזמן אמת.
מסקנות נוספות שמצאתי במחקר זה מעבר למסקנה של שאלת המחקר עצמה, הן שלמשקיעים כדאי לבחון קודם את מצב האג"ח של החברה לפני שהם משקיעים במניה שלה ולהפך.
בנוסף, ניתן להסיק שלמשקיעים כדאי לבדוק מה דירוג האג"ח של החברה והאם הוא צפוי לעלות ובהתאם להשקיע בחברה, שכן הקשר בין דירוג האג"ח לשווי חברה ובין שווי החברה לתשואת המניה שלה.
המסקנה האחרונה שהסקתי מעבודה זו, היא שמשקיעים יעדיפו להשקיע באג"ח שדירוגו טוב מאשר במניה ובכך יגרום לתשואת המניה לרדת ולהפך. מכאן שלמשקיעים כדאי לבדוק גם את האג"ח של החברה וגם את המניה שלה לפני שהם מחליטים במה להשקיע.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
תיאור הנתונים
ניתוח הנתונים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במאמרו של פרופסור יאיר אורגלר (1992) מדובר על כך שדירוג אגרות חוב של חברות מקובל מזה עשרות שנים בארצות הברית, ובשנים האחרונות הוא נפוץ במהירות בארצות רבות בעולם. הוא ממשיך ואומר שדירוג האג"ח היום מקובל כגורם חשוב בפעולתם של שוקי הכספים וההון ולראייה הוא נותן מספר דוגמאות: בארה"ב חברה לא יכולה להנפיק אגרות חוב מסחריים אם הם לא מקבלים דירוג גובה. דוגמא נוספת היא ארצות מתפתחות, שבהן הדירוג מהווה אמצעי חיוני לפיתוח שוק של האג"ח של החברות, בתאילנד קרן המטבע הבינלאומית נתנה מענק למדינה על מנת שתקים חברת דירוג.
החידוש במאמרו של אורגלר הוא שהגלובליזציה של שווקי ההון וכספים בעולם הרחב מביאות להסרת מגבלות ונכונות משקיעים להשקיע בארצות זרות ואגרות חוב שלהן ולא רק במניות ובנוסף זה מהווה קרקע נוחה לפיתוח ולקידום שירותי דירוג של אגרות חוב.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דירוג אגרות חוב והשפעתן על תשואות מניה של חברות", סמינריון אודות "דירוג אגרות חוב והשפעתן על תשואות מניה של חברות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.